GP Αυστρίας: Επιστροφή μετά από 11 χρόνια
Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στους λόφους του Red Bull Ring
Ο θίασος της Formula 1 μετά από μια εξαιρετική παράσταση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού επιστρέφει στην Ευρώπη για να συνεχίσει το μακρύ ταξίδι του. Επόμενος σταθμός η Αυστρία, την οποία έχει να επισκεφθεί από το 2003. Οι λόφοι, του Red Bull Ring ή αλλιώς Spielberg Ring ή αν θέλετε A1 Ring όπως λεγόταν την τελευταία φορά που είχαμε GP F1, θα ζωντανέψουν και πάλι. Αυτή τη φορά δεν θα υπάρχει ο απόκοσμος ήχος των V10 αλλά το σφύριγμα της τουρμπίνας.
Η FI επιστρέφει μετά από 11 χρόνια στην ανακαινισμένη πίστα η οποία διατηρεί την ίδια χάραξη με τότε. Αρκετά απλή σαν χάραξη θα έλεγε κανείς αλλά οι ιδιομορφίες του εδάφους την κάνουν ξεχωριστή. Το Red Bull Ring έχει μήκος 4,326 χιλιόμετρα και ο αγώνας διάρκεια 71 γύρων. Συνολικά έχει 9 στροφές, ορισμένες από τις οποίες είναι αρκετά σφιχτές. Οι οδηγοί πάνε τέρμα γκάζι στο 70% του γύρου, ο οποίος υπολογίζεται κοντά στο 1 λεπτό και 9 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση είναι υψηλή και το set-up δύσκολο καθώς θα πρέπει να βρουν την χρυσή τομή μεταξύ υψηλής τελικής ταχύτητας (315χλμ/ώρα) και κάθετης δύναμης. Τα φρένα περνούν δύσκολες στιγμές με την φθορά να είναι υψηλή. Όμως εκτός από τα φρένα δύσκολες στιγμές θα περάσουν και οι τουρμπίνες, λόγω του υψόμετρου που βρίσκεται η πίστα, 700 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Για να αντισταθμιστεί η χαμηλότερη ατμοσφαιρική πίεση οι τουρμπίνες θα περιστρέφονται με ταχύτερο ρυθμό κι αυτό θα τις φέρει κοντά στα όριά τους.
Το πρώτο κομμάτι της πίστας έχει χαρακτηριστικά Μπαχρέιν, δηλαδή υψηλή τελική ταχύτητα, πολλά φρένα, και σφικτές στροφές που απαιτεί καλή πρόσφυση στην έξοδο. Το ίδια χαρακτηριστικά έχει και το τρίτο κομμάτι της πίστας με στροφές 90 μοιρών, η καλή έξοδος από αυτές είναι σημαντική. Το δεύτερο κομμάτι είναι απαιτητικό για το εμπρός μέρος και κυρίως για τα εμπρός ελαστικά.
Μπορεί να είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο για τις ομάδες, καθώς δεν έχουν δεδομένα από αυτή την πίστα, παρά μόνο από κάποιες προσομοιώσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα δούμε ολική ανατροπή του σκηνικού. Η Mercedes παραμένει το φαβορί καθώς έχει την υψηλή τελική ταχύτητα αλλά και την καλή έξοδο από τις σφικτές στροφές. Lewis Hamilton και Nico Rosberg θα δώσουν άλλη μια σκληρή μάχη με τον Βρετανό να έχει ανάγκη τη νίκη, τόσο για την ψυχολογία του όσο και για την κούρσα του πρωταθλήματος. Από την άλλη ο Γερμανός θα προσπαθήσει να αυξήσει το προβάδισμά που έχει. Πίσω από τη μάχη των δύο της Mercedes έχουμε την Red Bull η οποία παίζει εντός έδρας και σίγουρα θα πιέσει σκληρά για ένα δυνατό αποτέλεσμα.
Στον Καναδά είδαμε ότι όταν τα «ασημί βέλη» δεν βρήκαν στόχο οι «ταύροι» ήταν εκεί για να καρπωθούν τους βαθμούς της νίκης. Έτσι λοιπόν κι εδώ, Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo παραμονεύουν στη γωνία και με την πρώτη ευκαιρία θα επιτεθούν. Όσον αφορά τη Ferrari, σύμφωνα με την εικόνα που είδαμε στο Μόντρεαλ θα έχει άλλο ένα δύσκολο 3ήμερο. Η έλλειψη υψηλής τελικής ταχύτητας και η κακή πρόσφυση στις εξόδους των στροφών θα κάνει τη ζωή των Fernando Alonso και Kimi Raikkonen δύσκολη. Ίσως βέβαια αυτή τη φορά οι χαμηλότερες θερμοκρασίες να τους βοηθήσουν καθώς θα μπορέσουν να αγωνιστούν με τα νέα sidepod και το νέο κάλυμμα κινητήρα. Στον Καναδά δεν τα χρησιμοποίησαν καθώς υπήρχε ανάγκη για μεγαλύτερη ψύξη και αυτές οι αναβαθμίσεις ταιριάζουν σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Από αυτά που είδαμε στον Καναδά Force India και Williams θα είναι δυνατές και θα προσπαθήσουν να μπουν σφήνα στις πρώτες θέσεις του grid με δυνατές εμφανίσεις στις κατατακτήριες. Η McLaren ετοιμάζει αρκετές αναβαθμίσεις για την Αυστρία και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο θα δουλέψουν σωστά και πόσο έδαφος θα μπορέσει να καλύψει.
Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τα μαλακά και πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli. Οι Ιταλοί προβλέπουν στρατηγική 2 pitstop αλλά η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει μεγάλο ρόλο. Αρκετοί θα είναι αυτοί που θα δυσκολευτούν να τα φέρουν στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας καθώς οι αργές στροφές δεν φορτίζουν ιδιαίτερα τα ελαστικά. Βέβαια οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί με το σπινάρισμα διότι μπορούν να τα καταστρέψουν. Τα εμπρός ελαστικά θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στις στροφές 5 και 6.
Η πίστα είναι νέα για τους περισσότερους οδηγούς, μόνο οι Jenson Button, Kimi Raikkonen, Felipe Massa και Fernando Alonso έχουν αγωνιστεί σε αυτήν. Κανείς από τους εν ενεργεία οδηγούς δεν έχει κερδίσει σε αυτή την πίστα.
Η FIA ανακοίνωσε πως το Αυστριακό Grand Prix θα έχει διπλή ζώνη DRS με ξεχωριστά σημεία μέτρησης της διαφοράς από τον προπορευόμενο. Η πρώτη ζώνη θα βρίσκεται στην ευθεία που ενώνει τις στροφές 2 και 3 και η δεύτερη ζώνη θα βρίσκεται στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Παρά τις δύο ζώνες και τα έντονα φρένα για τις σφιχτές στροφές οι προσπεράσεις στο Red Bull Ring δεν θα είναι εύκολες, οπότε η θέση εκκίνησης και η σωστή στρατηγική θα παίξουν σημαντικό ρόλο.
Οι καιρικές συνθήκες αναμένονται να είναι καλές με τις θερμοκρασίες να κυμαίνονται μεταξύ 9 και 25 βαθμών. Ίσως την Παρασκευή στα FP ο καιρός να μας τα χαλάσει λίγο καθώς υπάρχει πιθανότητα βροχής.
Το Grand Prix της Αυστρίας ξεκινά την Παρασκευή 20/6 στις 11:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr
Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας τη Κυριακής με την εκπομπή να ξεκινά στις 14:00.
Τα ελαστικά του 3ημέρου
Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.
Παρασκευή | Σάββατο | Κυριακή |
---|---|---|
FP1 11:00 – 12:30 | FP3 12:00 – 13:00 | Race 15:00 |
FP2 15:00 – 16:30 | Qualy 15:00 |
Πρόγραμμα GP2
Παρασκευή | Σάββατο | Κυριακή |
---|---|---|
FP 13:00 – 13:45 | Race 1 16:40 – 17:45 | Race 2 11:35 – 12:25 |
QP 16:55 – 17:25 |
Πρόγραμμα GP3
Παρασκευή | Σάββατο | Κυριακή |
---|---|---|
FP 18:50 – 19:35 | QP 10:45 – 11:15 | Race 2 10:25 – 11:00 |
Race 1 18:20 – 18:55 |