GP Καναδά: The Thunder from down under
Ο Ricciardo κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο Μόντρεαλ με την Mercedes να έχει προβλήματα στον κινητήρα
Ο Daniel Ricciardo μας έβαλε τα γυαλιά κατακτώντας την παρθενική του νίκη στην Formula 1 στο Grand Prix του Καναδά. Ο Αυστραλός με δύο αποφασιστικές κινήσεις κατάφερε να βρεθεί από την 3η θέση στην 1η μέσα σε 3 γύρους. Η προσπέραση κλειδί ήταν αυτή επί του Perez και στη συνέχεια ο Rosberg ήταν εύκολη λεία καθώς είχε πρόβλημα στον κινητήρα του. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Nico Rosberg ο οποίος διαχειρίστηκε εξαιρετικά το πρόβλημα του κινητήρα της Mercedes. Σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton, αυτό το αποτέλεσμα για τον Γερμανό είναι κάτι παραπάνω από νίκη στη μάχη του πρωταθλήματος. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Sebastian Vettel ο οποίος γλύτωσε από του… Massa τα δόντια όταν η Williams πέρασε ακυβέρνητη μερικά εκατοστά από μπροστά του στον προτελευταίο γύρο.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καλύτερα από τον Rosberg αλλά ο Γερμανός είχε καλύτερη είσοδο στην πρώτη στροφή και κράτησε τη θέση του. Οι δύο Mercedes ήρθαν πολύ κοντά στην επαφή κι έτσι ο Hamilton έχασε για λίγο τη γραμμή του. Εκεί βρέθηκε ο Vettel ο οποίος επωφελήθηκε και πέρασε 2ος. Πριν προλάβει όμως να συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος είχαμε Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο Chilton έχασε τον έλεγχο στην είσοδο της στροφής 3 και έπεσε πάνω στον Bianchi με αποτέλεσμα να καταστραφούν και οι δύο Marussia.
Ο Bernd Maylander έμεινε για αρκετούς γύρους στην πίστα καθώς υπήρχαν αρκετά θραύσματα και λάδια στο σημείο της σύγκρουσης. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit στον 8ο γύρο και ο αγώνας ξεκίνησε ξανά. Μετά την επανεκκίνηση ο Hamilton δεν κατάφερε να πλησιάσει αρκετά τον Vettel κι έτσι έμεινε πίσω του ενώ ο Rosberg πίεζε για να ανοίξει τη διαφορά του. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ καθώς στον 11ο γύρο ο Hamilton ανέβασε ρυθμό, άνοιξε το DRS και κατάπιε την RΒ10 του Vettel η οποία υστερεί σε τελική ταχύτητα.
Από εκείνο το σημείο και μετά μέχρι το πρώτο pitstop ο Hamilton ήταν σε εφάμιλλο ρυθμό με τον Rosberg, ενώ η διαφορά τους ήταν μεταξύ 1,8 και 2,2 δευτερόλεπτα. Στον 14ο γύρο ξεκίνησε ο χορός των πρώτων pitstop. Κερδισμένος από τις επιλογές στρατηγικής σε αυτή την πρώτη αλλαγή ήταν ο Alonso ο οποίος κατάφερε να περάσει Vergne. Οι δύο Mercedes έκαναν την αλλαγή τους στον 18ο και 19ο γύρο με τον Rosberg να μπαίνει πρώτος και το Hamilton δεύτερος.
Μετά το πρώτο pitstop δεν είχαμε καμία αλλαγή στην κορυφή. Όμως το grid μπερδεύτηκε λίγο καθώς οι δύο Force India ήταν στην 3η και 4η θέση με διαφορετική στρατηγική. Στον 25ο γύρο ο Hamilton ανέβασε ρυθμό και έφτασε στο DRS του Rosberg. Ο Γερμανός στη συνέχεια έκανε λάθος στο τελευταίο chicane και χάνοντας τα φρένα πέρασε από το εσωτερικό του. Αυτό του έδωσε προβάδισμα 6 δεκάτων από τον team-mate του. Ο Hamilton δεν πτοήθηκε και πίεσε πλησιάζοντας ξανά. Κι ενώ η μάχη εξελισσόταν ξαφνικά στον 37ο γύρο και οι δύο Mercedes αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον κινητήρα τους. Αυτό έφερε νέο ενδιαφέρον στον αγώνα καθώς οι Hamilton και Rosberg ήταν κάτι παραπάνω από 2 δευτερόλεπτα πιο αργοί από τους υπόλοιπους.
Στον 45ο έγινε το απίστευτο. Οι δύο Mercedes μπήκαν για αλλαγή ελαστικών κι ο Massa πήρε τα ηνία του αγώνα. Το πρόβλημα των δύο Mercedes επέτρεψε στον Massa να περάσει στην κορυφή. Τα δράματα όμως δεν είχαν τελειώσει. Δύο γύρους μετά ο Hamilton αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από πρόβλημα στα φρένα της W05. Αυτή ήταν η δεύτερη εγκατάλειψη του Βρετανού, η πρώτη ήταν στην Αυστραλία.
Στον 49ο γύρο ο Massa μπήκε για την δική του αλλαγή αφήνοντας τον Rosberg στην 1η θέση. Στους επόμενους γύρους το πρόβλημα στον κινητήρα του Rosberg φάνηκε να υποχωρεί λίγο κι αυτό του έδωσε την ευκαιρία να μπορέσει να κινηθεί σε εφάμιλλο ρυθμό με τους υπόλοιπους. Κι ενώ η μάχη στην κορυφή έδειχνε παγωμένη λίγο πιο πίσω στις θέσει 5 με 7 είχαμε μάχες. Ο Massa ήταν ταχύτερος των Hulk και Bottas κι εκμεταλλευόμενος το λάθος του team-mate του πέρασε και τους δύο. Ο Βραζιλιάνος από εκείνο το σημείο πάτησε τέρμα το γκάζι και με ταχύτερους γύρους έφτασε πίσω από τον Vettel.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στους τελευταίους 8 γύρους να έχουμε ένα τρενάκι 5 μονοθεσιών που πάλευαν για τη νίκη. O Massa από την 5η θέση με πιο φρέσκα ελαστικά πίεσε σκληρά τον Vettel αλλά η μεγάλη κίνηση ήρθε από τον Ricciardo. Ο Αυστραλός στον 66ο γύρο βούτηξε στα φρένα της πρώτης στροφής και πέρασε με εντυπωσιακό τρόπο τον Perez για την 2η θέση. Ο Μεξικανός δεν μπόρεσε να επιτεθεί στη συνέχεια καθώς είχε πρόβλημα με τα πίσω φρένα του. Ο Αυστραλός της RBR δεν σταμάτησε εκεί και δύο γύρους μετά επιτέθηκε στον Rosberg, ο οποίος συνέχιζε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τον κινητήρα του, και πήρε τα ηνία του αγώνα.
Στους δύο τελευταίους γύρους οι Perez, Vettel και Massa είχαν σκληρή μάχη η οποία όμως κατέληξε να στείλει τους Perez και Massa στις μπαριέρες. Ο Vettel πέρασε στον 68 γύρο τον Perez για την 3η θέση και το ίδιο προσπάθησε να κάνει κι ο Massa στον 69ο. Όμως Ο Βραζιλιάνος δεν υπολόγισε σωστά κι έτσι ακούμπησε τον πίσω τροχό του Μεξικανού στα φρένα με αποτέλεσμα και οι δύο να χάσουν τον έλεγχο με πολλά χιλιόμετρα. Η σύγκρουση ήταν πολύ δυνατή αλλά ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς. Αυτό έφερε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα κι έτσι οι Ricciardo, Rosberg και Vettel τερμάτισαν σε σχηματισμό.
Ο Καναδάς απέδειξε για μία ακόμα φορά πως όλα μπορούν να συμβούν.
Αποτελέσματα
Θέση | # | Όνομα | Ομάδα | Last Lap | Int |
---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | D. RICCIARDO | Red Bull Renault | 1:37.919 | 70 LAPS |
2 | 6 | N. ROSBERG | Mercedes | 1:40.591 | +4.2 |
3 | 1 | S. VETTEL | Red Bull Renault | 1:38.699 | +5.2 |
4 | 22 | J. BUTTON | McLaren Mercedes | 1:41.114 | +11.7 |
5 | 27 | N. HULKENBERG | Force India Mercedes | 1:41.320 | +12.7 |
6 | 14 | F. ALONSO | Ferrari | 1:43.221 | +14.7 |
7 | 77 | V. BOTTAS | Williams Mercedes | 1:42.550 | +23.4 |
8 | 25 | J. VERGNE | Toro Rosso Renault | 1:44.370 | +27.8 |
9 | 20 | K. MAGNUSSEN | McLaren Mercedes | 1:44.978 | +29 |
10 | 7 | K. RAIKKONEN | Ferrari | 2:00.375 | +53.4 |
11 | 11 | S. PEREZ | Force India Mercedes | +1L | |
12 | 19 | F. MASSA | Williams Mercedes | +53.5 | |
13 | 99 | A. SUTIL | Sauber Ferrari | 1:43.684 | +53.5 |
14 | 21 | E. GUTIERREZ | Sauber Ferrari | RETIRED | +5L |
15 | 8 | R. GROSJEAN | Lotus Renault | RETIRED | +5L |
16 | 26 | D. KVYAT | Toro Rosso Renault | +12L | |
17 | 44 | L. HAMILTON | Mercedes | RETIRED | +1L |
18 | 10 | K. KOBAYASHI | Caterham Renault | +23L | |
19 | 13 | P. MALDONADO | Lotus Renault | RETIRED | +2L |
20 | 9 | M. ERICSSON | Caterham Renault | RETIRED | +14L |
21 | 4 | M. CHILTON | Marussia Ferrari | +53.5 | |
22 | 17 | J. BIANCHI | Marussia Ferrari | +53.5 |