Μια τελευταία ματιά στα FP του Καναδά

Η Mercedes είναι το φαβορί αλλά Red Bull Racing και Ferrari έχουν κλείσει την ψαλίδα

Το Grand Prix του Καναδά έχει μπει στη δεύτερη ημέρα του και οι ομάδες ετοιμάζονται για το FP3 και τις κατατακτήριες δοκιμές του. Όμως πριν μπούμε σε αυτή τη νέα φάση ας ρίξουμε μια τελευταία ματιά στα FP της Παρασκευής. Εκεί η Mercedes επιβεβαίωσε πως παραμένει το φαβορί αλλά είδαμε τις Red Bull Racing και Ferrari να κλείνουν σημαντικά την ψαλίδα. Ακόμα και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Mercedes παραδέχθηκαν ότι δεν είναι τόσο μπροστά όσο πριν μερικά GP.

Το να προβλέψεις τι θα γίνει στις κατατακτήριες αλλά και στον αγώνα με ακρίβεια είναι εξαιρετικά δύσκολο, πόσο μάλλον στον Καναδά όπου όλα μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα με το SC. Η λογική και τα δεδομένα από τις προσομοιώσεις της Παρασκευής δείχνουν ότι η πρώτη σειρά είναι για μια ακόμα φορά ρεζερβέ από τα δύο «ασημί βέλη» με τον Hamilton να έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι του Rosberg. Από εκεί και πίσω όμως η κατάσταση είναι οριακή.

alonso-canada-14-fp2

Η Ferrari έχει κάνει πρόοδο και έχει φτάσει την RBR, ίσως και να την έχει ξεπεράσει γι’ αυτό το GP. Φυσικά οι «ταύροι» δεν θα είναι εύκολοι αντίπαλοι όσο κι αν ο κινητήρας της Renault τους κρατάει πίσω. Στην εξίσωση για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου θα πρέπει να βάλουμε και την Force India η οποία μπορεί να μην έβγαλε μάτια με τους χρόνους της στα FP αλλά ο ρυθμός της στις μεγάλες αποστάσεις ήταν εξαιρετικός.

Στο FP2 της Παρασκευής οι ομάδες παραδοσιακά κάνουν προσομοίωση αγώνα δοκιμάζοντας και τις δύο διαθέσιμες γόμες της Pirelli. Όσον αφορά τα stint με την πολύ μαλακή γόμα πίσω από τη Mercedes αυτή που είχε καλύτερο ρυθμό ήταν η Force India με τις Red Bull, Ferrari και Williams να ακολουθούν από κοντά. Όμως καθώς περνούσαν οι γύροι και τα ελαστικά έγραφαν περισσότερα χιλιόμετρα η Williams έδειχνε να χάνει χρόνο. Ίσως η διαχείριση των ελαστικών να είναι ένα θέμα για την βρετανική ομάδα αλλά μπορεί μετά την ανάλυση των δεδομένων να κάνει κάποιες αλλαγές και να βελτιωθεί σε αυτό το κομμάτι. Μικρό πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών φάνηκε να έχει και η Mercedes αλλά η διαφορά στον ρυθμό που έχει από τους υπόλοιπους την κρατά μακριά από προβλήματα. Force India, Red Bull και McLaren δείχνουν ότι μπορούν να διαχειριστούν πολύ καλά τα ελαστικά της Pirelli χωρίς να έχουν πρόβλημα απότομης πτώσης της απόδοσης.

massa-canada-fp-14

Όσον αφορά τα stint με τα μαλακά ελαστικά η Ferrari είναι σε καλύτερη μοίρα. Ο ρυθμός της F14T είναι εξαιρετικός, πλησιάζοντας επικίνδυνα αυτόν της W05 κι αυτό ίσως να είναι το μεγάλο όπλο της Scuderia για την Κυριακή. Η αρχικές προβλέψεις για τη στρατηγική μιλούσαν για 2pitstop κάτι που σημαίνει ότι θα ξεκινήσουν με τα πολύ μαλακά και στη συνέχεια θα φορέσουν δύο φορές τα κίτρινα P Zero. Όμως τα ελαστικά αντέχουν παραπάνω απ’ ότι υπολογιζόταν αρχικά. Η πολύ μαλακή γόμα μπορεί να βγάλει και 25 γύρους ενώ η μαλακή μπορεί να ξεπεράσει τους 60. Η Pirelli υπολογίζει ότι τα πολύ μαλακά ελαστικά χάνουν 1 δέκατο/γύρο και υστερούν από τα μαλακά περίπου 7-9 δέκατα/γύρο.

button-canada-fp-14

Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες θα εξετάσουν το ενδεχόμενο μίας αλλαγής. Εκεί η Ferrari θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί αυτόν τον πολύ καλό ρυθμό που έδειξε να έχει στο FP2, προσπαθώντας να κάνει σωστή διαχείριση του πρώτου σετ ελαστικών, έχοντας καλό ρυθμό και πηγαίνοντας μακριά. Άλλη μια ομάδα που έρχεται στο μυαλό για να επιχειρήσει κάτι τέτοιο είναι η Force India. Η ινδική ομάδα δείχνει να έχει τον ρυθμό και έχει αποδείξει ότι κυνηγάει τις ευκαιρίες μέσω στρατηγικής. Φυσικά όλες αυτές οι συζητήσεις και οι αναλύσεις που θα κάνουν οι ομάδες μπορούν να πάνε στράφι καθώς ο Καναδάς έχει αποδείξει ότι είναι απρόβλεπτος.

hulk-canada-fp-14

Ο ρυθμός των ομάδων την Παρασκευή θολώνει από το φορτίο καύσιμου, σε άλλες λιγότερο, σε άλλες περισσότερο. Επίσης έχουμε δει αρκετές φορές ότι μετά την ανάλυση των δεδομένων της πρώτης ημέρας κάποιες ομάδες βρίσκουν τον δρόμο τους αλλάζοντας έτσι την σειρά δυναμικότητας.

Κοντός ψαλμός…

Alex Switch

Σχόλια

Σχόλια