Bend the rules

    Η Ducati επέλεξε Open δοκιμάζοντας τα όρια των κανονισμών

    Το κοινό μυστικό που κράτησε η Ducati επιβεβαιώθηκε και η Ιταλική φίρμα το 2014 θα πάρει μέρος στο πρωτάθλημα ακολουθώντας τους κανονισμούς Open. Τα 24 λίτρα καυσίμου, η κοινή ECU, οι 12 κινητήρες, αλλά κυρίως η ελευθερία σε δοκιμές και αλλαγές στον κινητήρα την οδήγησαν να πάρει την σοφή απόφαση να εγκαταλείψει το κυνήγι των Honda-Yamaha και να επικεντρωθεί στο κυνήγι του να φτιάξει από την αρχή μια ανταγωνιστική μοτοσικλέτα.

    Από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι του ο Gigi Dall’Igna στο Ducati Corse ήταν σχεδόν βέβαιο ότι η Scuderia θα ακολουθήσει αυτόν το δρόμο και όπως σωστά τόνισε ο ίδιος «αυτή ήταν η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στην κατάσταση που βρίσκεται η Ducati».

    Στην τελική απόφαση πάντως της Ducati έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο η ECU της Magneti Marelli. Μετά το τέλος του προηγούμενου test στη Sepang και ενώ οι Dovizioso και Crutchlow δοκίμασαν την κοινή ECU οι άνθρωποι της Ducati αποφάσισαν να «πουσάρουν» λίγο την ECU στέλνοντας στην Magneti Marelli ένα δικό τους software. Οι Ιταλοί δεν έχασαν την ευκαιρία να αναβαθμίσουν το σύστημά τους στέλνοντας το software σε όλες τις ομάδες που χρησιμοποιούν την κοινή ECU προκειμένου να το δοκιμάσουν στο δεύτερο τεστ της Sepang. Από τη βιασύνη τους – σύμφωνα με τον David Emmett του Motomatters.com – ξέχασαν να σβήσουν τα λογότυπα της Ducati Motor Holding με αποτέλεσμα πολλές από τις ομάδες να καταλάβουν αμέσως τι είχαν στα χέρια τους.

    Το ερώτημα που γεννάτε πλέον είναι κατά πόσο fair play έπαιξε η Ducati στο συγκεκριμένο τομέα. Ο ίδιος ο Dall’Igna είπε πως οι Honda και οι Yamaha θα «καταλάβουν τους λόγους που μας οδήγησαν σε αυτήν την κατεύθυνση» κάτι που ακούγεται αρκετά ενοχικό. Το δεδομένο στην περίπτωση είναι πως η Ducati δεν παραβίασε κάποιον κανονισμό. Τα εργοστάσια είναι ελεύθερα να πουλήσουν το software τους εκεί που επιθυμούν, άρα μένει το ηθικό ζήτημα… μπούρδες. Αυτό που θέλει η Ducati και απαιτεί το VW Group στο οποίο ανήκει είναι νίκες και βάθρα και αυτό ακριβώς θέλουν να πετύχουν χρησιμοποιώντας κάθε «νόμιμο» μέσο… ανεξαρτήτου ηθικής.

    Θεωρώ πως η Ducati έπραξε σωστά και πολύ έξυπνα και το παράδειγμά της πρέπει να ακολουθήσει η Suzuki, η Aprilia, ακόμα και η Yamaha για το 2015. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να πιέσουν αφόρητα την πανίσχυρη Honda να εγκαταλείψει τον ατελείωτο πακτωλό χρημάτων και να έρθει πιο κοντά στην πραγματικότητα. Ίσως ακόμα και να τους ενεργοποιήσει να ρίξουν περισσότερο βάρος στην Open μοτοσικλέτα τους (η οποία χάνει παταγωδώς από τις Open Yamaha και Ducati). Κάτι μου λέει επίσης πως η Dorna θα «ανακαλύψει» κι άλλα τεχνάσματα ώστε να οδηγήσει τα εργοστάσια στην Open κατεύθυνση πιέζοντας ακόμα περισσότερο τους κανονισμούς για τις Factory συμμετοχές και ελευθερώνοντας ακόμα περισσότερο τις υπόλοιπες.

    Τελικά οι απειλές της Honda αυτήν τη φορά για αποχώρηση από το πρωτάθλημα ίσως να ξεθωριάσουν όταν δουν ότι χάνουν από Yamaha και Ducati κατά κράτος το παιχνίδι της εξουσίας.

    Σχόλια

    Σχόλια