Live Test: Piaggio MP3 500 HP3 Sport Advanced
To Piaggio MP3 500 HP3 Sport Advanced ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, αυτά που μας αρέσουν και αυτά που μας ξενίζουν σε πραγματικές συνθήκες.
Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020
Δυστυχώς αυτό το Live Test διακόπηκε βίαια καθώς είχαμε ένα ατύχημα με το τρίκυκλο της Piaggio χωρίς ευτυχώς σοβαρές συνέπειες. Ακόμα και με αυτόν τον τρόπο όμως επιβεβαιώσαμε το πόσο ασφαλές είναι ένα τέτοιο scooter στους δρόμους της πόλης. Η σύγκρουση συνέβη μετωπικά και πλάγια, δεν ήταν με μεγάλη ταχύτητα, ωστόσο ο αναβάτης παρέμεινε απόλυτα ασφαλής, το scooter ούτε καν έπεσε στο έδαφος, ενώ τα πόδια και τα χέρια έμειναν ανέπαφα.
Αυτός και μόνο είναι ένας καλός λόγος να επιλέξεις ένα τρίκυκλο scooter με ποιότητα διότι όταν έρθει η κακή στιγμή θα έχεις τη μέγιστη δυνατή παθητική ασφάλεια. Φυσικά, πάντα κράνος και εξοπλισμό για να γυρίζουμε σπίτι το βράδυ…
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020
Στο δρόμο το μεγάλο MP3 προκαλεί ευχάριστα χαμόγελα καθώς δεν είναι αυτό που θα περίμενες. Σίγουρα οι δύο τροχοί εμπρός δημιουργούν μια περιεργη αίσθηση σε πρώτη φάση, αλλά μόλις ξεπεράσεις την βαριά αίσθηση του μπροστινού αρχίζεις να απολαμβάνεις ασφάλεια και πρόσφυση υψηλού επιπέδου.
Στις στροφές το 500άρι στρίβει χωρίς κανένα πρόβλημα, υπακούει εύκολα τον αναβάτη και προσφέρει εμπιστοσύνη. Η βαριά αίσθηση αποτρέπει το να κρατάς τα φρένα μέσα στη στροφή καθώς έχει την τάση να σηκώνεται το scooter και θέλει να έχεις “τελειώσει” με τα φρένα πριν τη στροφή για να απολαύσεις κλίσεις μεγάλες και σταθερή τροχιά. Στις υψηλές ταχύτητες βγάζει τον καλύτερο ευατό του καθώς είναι σταθερό και αρκετά ευέλικτο ακόμα και πάνω από τα 100Km/h.
Τα φρένα είναι αποτελεσματικό, ωστόσο έχουν έλειμμα αίσθηση στις μανέτες και απαιτούν περισσότερη πίεση για να αποδώσουν αυτό που μπορούν. Στο Sport Advanced ο αναβάτης απολαμβάνει και ένα νέο σύστημα ABS το οποίο η Piaggio εξέλιξε με την Continental και είναι πραγματικά προηγμένο ακολουθώντας το παράδειγμα υψηλού επιπέδου συστημάτων που εφαρμόζονται σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες.
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020
Βασικό στοιχείο του νέου MP3 είναι ο αναβαθισμένος του κινητήρας. Πρόκειται για το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο των 493cc το οποίο αποδίδει 44,2 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 47 Nm. Το βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η γραμμική και ομαλή του λειτουργία κάτι που χαρίζει στον αναβάτη αυτοπεποίθηση και αίσθημα ασφάλειας. Ανοίγοντας το γκάζι το scooter επιταχύνει δυνατά χωρίς να τρομάζει και αντιλαμβάνεσαι πως κάτι γρηγορο έχεις στα χέρια σου όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο το οποίο έχει εκτοξευθεί σε τριψήφια νούμερα σε χρόνο dt.
Η μετάδοση είναι ικανοποιητική με περισσότερους θορυβους από ότι θα θέλαμε ενώ από κατανάλωση δεν τα πάει άσχημα καθώς κυμαίνεται κοντά στα 5 λίτρα/100Km με νορμάλ οδήγηση.
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020
Η λέξη εκλεπτισμένο είναι αυτή που σου έρχεται στο μυαλό όταν αντικρύζεις για πρώτη φορά το νέο MP3 500 HPE Sport Advanced. Το βαθύ χρυσαφί χρώμα του, οι σπορ λεπτομέρειες και τα καλυμμένα με carbon πολλαπλά σημεία δίνουν σε αυτό το MP3 μια αθλητική αίσθηση με έμφαση όμως στην ποιότητα και τη φινέτσα. Άλλωστε είναι ένας “ιταλός” που σέβεται τον εαυτό του.
Μοναδικό πράγμα το οποίο δεν συμβαδίζει ίσως με την εξέλιξη του MP3 είναι το κοκπιτ του αναβάτη. Τα όργανα δείχνουν πλέον γερασμένα οπτικά, παρόλα αυτά προσφέρουν όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να είσαι ενημερωμένος.
Η πρώτη οδηγική αίσθηση είναι βαριά, άλλωστε ο όγκος του σε προδιαθέτει για κάτι βαρύ. Όλα αυτά όμως είναι εν στάσει, διότι εν κινήσει το πράγμα αλλάζει και το 500άρι MP3 μετατρεπεται σε ένα ευέλικτο και ελαφρύ σε αίσθηση scooter πόλης.