Οι πραγματικοί ήρωες του Μονακό
Αν δεν είχαμε τη διαμάχη μεταξύ των Rosberg, Hamilton και τα νεύρα του Vettel, τότε μάλλον όλοι θα μιλάγαμε για τον αγώνα των Hulkenberg και Bianchi. Ο Γερμανός της Force India απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι είναι ικανός για μεγάλα πράγματα και πρέπει επιτέλους να τον δούμε σε μια μεγάλη ομάδα. Ο Γάλλος της Marussia έδειξε να επιβεβαιώνει αυτά που ακούγονται για εκείνον, πως είναι ένας ταλαντούχος νεαρός και ότι πρόκειται να μας απασχολήσει ιδιαίτερα στο μέλλον.
Και ου δύο είχαν διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους η οποία για να δουλέψει ήθελε όλο το ταλέντο τους. Ξεκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά και λίγο πριν τα μισά του αγώνα, όταν βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μετά το ατύχημα του Sutil, έβαλαν τα πολύ μαλακά. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κάνουν τρομερή διαχείριση καθώς είχαν μπροστά τους περισσότερους από 50 γύρους με τα κόκκινα P Zero. Να πούμε ότι οι περισσότερες ομάδες υπολόγιζαν πως μπορούσαν να κρατήσουν τα πολύ μαλακά ελαστικά για 45 γύρους. Σε παρόμοια στρατηγική ήταν και ο Massa αλλά η Williams τον κράτησε έξω όταν όλοι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Εκ των υστέρων αυτή η κίνηση της ομάδα αποδείχθηκε λανθασμένη με τον Βραζιλιάνο τελικά να τερματίζει 7ος. Ο Massa θα μπορούσε να τερματίσει στην 5η θέση μπροστά από τον Hulkenberg.
Ο Hulkenberg το έχει ξανακάνει, να ακολουθήσει αντισυμβατική στρατηγική και να δουλέψει. Ο Γερμανός εκκίνησε από την 11η θέση και τερμάτισε 5ος κρατώντας τους αντιπάλους του με νύχια και με δόντια στους τελευταίους γύρους. Πέρα από την πολύ σωστή και προσεγμένη οδήγηση, είχε και μια εντυπωσιακή προσπέραση επί του Magnussen όταν τον έπιασε στον ύπνο στην Portier.
Ο Bianchi πραγματικά έκανε τον αγώνα της ζωής του καθώς εκκίνησε από την 21η θέση και τελικά τερμάτισε 8ος. Όμως με την ποινή 5 δευτερολέπτων που δέχθηκε μετά την ολοκλήρωση του αγώνα έπεσε στην 9η θέση. Ο Γάλλος πήρε τους πρώτους του βαθμούς στην καριέρα του και πρόσφερε στη Marussia τους πρώτους της βαθμούς στην ιστορία της. Το αποτέλεσμα στο Μονακό θα αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για την μικρή ομάδα καθώς τώρα έχει τον πρώτο λόγο για την 10η θέση. Αν τα καταφέρει θα είναι η 3η συνεχόμενη χρονιά που θα τερματίσει μέσα στη 10άδα κι έτσι θα πάρει επιπλέον μπόνους (20 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με το σύστημα επιβράβευσης της F1.
Πριν τον αγώνα η Marussia άλλαξε κιβώτιο ταχυτήτων στον Bianchi κι έτσι δέχθηκε την 1η ποινή, στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του αγώνα δέχθηκε τη 2η καθώς το μονοθέσιό του δεν ήταν σωστά τοποθετημένο στο grid. Όμως η ομάδα έκανε λάθος και τον κάλεσε στα pit για την ποινή υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Αυτό του επέφερε την 3η συνολικά ποινή η οποία ήταν τα 5 δευτερόλεπτα που προστέθηκαν στον συνολικό του χρόνο μετά την ολοκλήρωση του αγώνα. Πραγματικά πέρασε από τη «Σκύλα και τη Χάρυβδη» για να πάρει τους πρώτους του βαθμούς.
Ο Bianchi εκτός από τις ποινές έπρεπε να κάνει και τη στρατηγική του να δουλέψει. Ο Γάλλος όπως είπαμε νωρίτερα εκκίνησε με τα μαλακά ελαστικά και στη συνέχεια έβαλε τα πολύ μαλακά. Με σωστή διαχείριση κατάφερε να διατηρήσει σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του και τελευταία στάδια, σε αντίθεση με τον Hulkneberg, μπορούσε να πιέσει και να κρατήσει καλό ρυθμό. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό καθώς ακόμα και με την ποινή που δέχθηκε μετά το τέλος του αγώνα κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Grosjean.
Η επιλογή της Force India και της Marussia να ακολουθήσουν αυτή την στρατηγική αποδείχθηκε σωστή. Όμως για να δουλέψει οι οδηγοί ξεδίπλωσαν όλο τους το ταλέντο.
Alex Switch