Honda Civic Type R: The Drama King
Υπερβολικό σε όλα του το νέο Type R 5ης γενιάς, κατακτά με άνεση το θρόνο της αισθητικής αλλά και οδηγικής πρόκλησης.
Η αισθητική του “ξεχειλίζει” από οξείες και καμπύλες γραμμές, αεροτομές και φτερούγες, εισαγωγές αέρα και splitter. Οι τροχοί έχουν την τεράστια διάμετρο των 20 ιντσών και οι κόκκινες δαγκάνες με το λογότυπο της Brembo βγάζουν μάτι. Ομοίως, εσωτερικά, οι κόκκινες λεπτομέρειες, τα μπάκετ καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ και ο αντίστοιχου μετάλλου επιλογέας σε καλωσορίζουν σε κάτι που υπόσχεται να σου μακρύνει τα χέρια, να σου συμπιέσει τα πλευρά και να στείλει στην κλίνη του Προκρούστη τη σπονδυλική σου στήλη.
Αναρωτιέσαι ποιος ξεβίδωσε από τις βάσεις του το roll cage, αλλά στη συνέχεια ανακαλύπτεις ακόμα μερικές αντιφάσεις: Tο υπερμέγεθες πεντάθυρο αμάξωμα, τις άνετες θέσεις πίσω, το σπηλαιώδες πορτ μπαγκάζ και τον εξοπλισμό που έχει οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς. Τι είναι τούτο το υβρίδιο οικογενειακού και αγωνιστικού;
Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι απλή: Πρόκειται για το απόλυτο αντίστοιχο του διπολικού δόκτωρος Τζέκιλ και μίστερ Χάιντ στην αυτοκίνηση. Τόσο ικανό να σέρνεται στα super market και σπίτι – γραφείο , να γεμίζει αλαλάζοντα πιτσιρίκια και να υπόκειται τα παρατεταμένα σταμάτα – ξεκίνα τις καθημερινές, όσο και να διαλύει πανάκριβα ελαστικά στην πίστα τις Κυριακές. Τα έχεις όλα και άλλα τόσα που δεν ζήτησες. Όπως, για παράδειγμα, τον αλεξίσφαιρο χαρακτήρα και αυτό το απίστευτο “το κόστος συντήρησης του Type R είναι ακριβώς ίδια με αυτό του απλού Civic 1.5 Turbo”, που ακούσαμε και μας άφησε αναίσθητους. Όχι γιατί είναι υπερβολικό, αλλά γιατί ισχύει.
Ας περάσουμε όμως στην πίστα, διότι εκεί οδηγήσαμε το αυτοκίνητο και πραγματικά μείναμε με τα πάντα ανοιχτά -το στόμα ήταν το λιγότερο. Η Honda υποστηρίζει ότι είναι “αγωνιστικό για το δρόμο”, αλλά σιγά μην ξέρουν οι οδηγοί που θα το ποθήσουν πως είναι τα αγωνιστικά. Άσε που πολλά αγωνιστικά, τα οποία φτιάχνονται στην Ελλάδα από μοντέλα παραγωγής, είναι με διαφορά πολύ πιο αργά. Αυτό που χρειάζεται να ξέρετε αγαπητοί αναγνώστες, είναι ότι το Civic Type R μπορεί να πάει πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο επιτρέπουν τα χέρια σας, το στομάχι σας, οι φοβίες σας και οι κοχόνες σας, αν ανήκετε στο αντρικό γένος. Πάρα πολύ πιο γρήγορα.
Πιο εντυπωσιακό όμως από αυτό, που μπορούν άλλωστε να το κάνουν πολλά αυτοκίνητα 320 και πλέον ίππων, είναι ο τρόπος. Μπαίνεις στο Type R και βολεύεσαι τόσο εύκολα όσο σε ένα Jazz. Τα περί αγωνιστικών ιδιοτροπιών -με βαρείς συμπλέκτες, ασήκωτα τιμόνια και “κουδουνιστά” κιβώτια- δεν υπάρχουν εδώ. Αντίθετα, υπάρχει μια ευκολία τυπικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Όλα αυτά, πριν πατήσεις στο πάτωμα το γκάζι ή ανέβεις πάνω στα φρένα. Το ιαπωνικό τετρακύλινδρο σύνολο έχει αρετές ατμοσφαιρικού στο ανέβασμα των στροφών και 400 Nm ροπής κάπου ενδιάμεσα ελέω turbo, που δεν σε αφήνουν πουθενά χωρίς δύναμη. Όπως όμως μαζεύεις εκατοντάδες χιλιομέτρων στο καντάρι της απόλαυσης, τόσο εύκολα τα ξεφορτώνεσαι όταν η ευθεία τελειώσει, χωρίς δράματα και με μια αίσθηση βράχου μοναδική.
Μετά την πρώτη στροφή, ψάχνεις εκκλησία να ανάψεις λαμπάδα στο μπόι όλων αυτών των αρκτικόλεξων, που χαρακτηρίζουν τη συνδεσμολογία της εμπρός ανάρτησης. Κάποτε, τα αυτοκίνητα με 200 ίππους στους εμπρός τροχούς θεωρούνταν υπερβολικά. Στο Type R τσαρουχώνεις το γκάζι στο apex της στροφής και αντί η μούρη να πάει να κόψει ρόδα μυρωμένα απέναντι, μένει πεισματικά βιδωμένη στη γωνία που ορίζει το τιμόνι και στρίβει πιέζοντας τα εσωτερικά σου όργανα στην πλάτη από την επιτάχυνση.
Το πράγμα είναι πάστορας και Ιρλανδός μαχητής του IRA, βουδιστής και τζιχαντιστής, εργαλείο μετακίνησης και γεννήτρια απόλαυσης, χωρίς να μπορείς να διακρίνεις που σταματούν οι συμβιβασμοί της μιας και που ξεκινούν αυτοί της άλλης ιδιότητας. Οι τεχνικοί της Honda αξίζουν μια βαθιά ιαπωνική υπόκλιση γι’ αυτό το επίτευγμα.
Είναι προφανές ότι μπορεί κάποιος να χάσει το μέτρο του ενθουσιασμού και να παρασυρθεί με αυτοκίνητα σαν το Type R, χωρίς να σκεφτεί έστω για λίγο σε ποιους απευθύνεται. Οι 53.650 ευρώ, που κοστίζει η πλήρης από άποψη εξοπλισμού έκδοση και κάτι λιγότερα η εισαγωγική, είναι χρήματα που μπορούν να βάλουν στο club των “εχόντων και κατεχόντων” οποιονδήποτε οδηγό, καθώς εξασφαλίζουν το εισιτήριο μιας μεγάλης BMW, Mercedes, Audi, Volvo, ακόμα και μεταχειρισμένης Porsche.
Αν είστε ήδη στα κάγκελα της αγανάκτησης με το κόστος, σας βεβαιώνουμε ότι με στοιχεία οι εκπρόσωποι της ελληνικής Honda απέδειξαν ότι η τιμή προ φόρων στη χώρα μας είναι στο ευρωπαϊκό μέσο όρο, και είναι οι φόροι αυτοί που το εξακοντίζουν σε αυτό το ύψος. Για να έχετε το μέτρο του παραλογισμού, τα “φτωχαδάκια” οι Γάλλοι αγοράζουν στη λιανική την ίδια έκδοση 38.910 ευρώ, δηλαδή 14.749 ευρώ φτηνότερα από τους “μπρούκληδες” Έλληνες.
Αυτή η ελληνική φορολογική παραδοξότητα μας οδηγεί σε μια βέβαιη περιθωριοποίηση του αυτοκινήτου. Από το δυνητικό κοινό του Type R παγκοσμίως, στην Ελλάδα μένει μόνο μια essence λίγων δεκάδων πολύ κατασταλαγμένων ανθρώπων και άρα οδηγών. Οι οποίοι α. ξέρουν ή έχουν τη διάθεση να μάθουν να χειρίζονται και να απολαμβάνουν μια τέτοια μηχανή, β. έχουν τσέπη βαθιά αλλά ξέρουν να απολαμβάνουν τα λεφτά τους και όχι να εξαγοράζουν κοινωνικό status με αυτά και γ. δεν είναι χελώνες να κουβαλούν το σπίτι στην πλάτη τους, αλλά έχουν και μεταφορικές ανάγκες. Και είμαι και εγώ, που ζηλεύω ήδη αυτές ή αυτούς που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία και θα έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν καθημερινά το ιαπωνικό ποίημα.
Κείμενο: Ν. Γιαννούλας
Εικόνες: Honda/Γ. Καραγιωργάκης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας | 2.0 litre VTEC TURBO
|
Διάμετρος x διαδρομή | 86.0mm x 85.9mm |
Σχέση συμπίεσης | 9.8:1 |
Ισχύς | 320 PS (235 kW) στις 6.500rpm |
Ροπή | 400 Nm στις 2.500 – 4.500rpm
|
Κιβώτιο
Μηχανικό | Χειροκίνητο 6 σχέσεων με σύστημα συγχρονισμού στροφών κινητήρα (rev-matching) |
Σχέσεις μετάδοσης
1η | 3.625 |
2η | 2.115 |
3η | 1.529 |
4η | 1.125 |
5η | 0.911 |
6η | 0.734 |
Όπισθεν | 3.757 |
Τελική μετάδοση | 4.111 |
Σύστημα Ανάρτησης και Απόσβεσης
Εμπρός | MacPherson Strut Dual Axis Adaptive damper control |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων
Προσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης |
Φρένα
Εμπρός | 350mm αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι 4-πίστονες δαγκάνες |
Πίσω | 305mm συμπαγείς δίσκοι |
Τροχοί και ελαστικά
Διάσταση ζάντας | Ελαστικά – Εμπρός | Ελαστικά – Πίσω |
x 20-ιντσών | 245/30 R20 – Continental SportContact6 | 245/30 R20 – Continental SportContact6 |
Σύστημα Διεύθυνσης
Τύπος | Κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπασιασμού |
Στροφές από τέρμα σε τέρμα | 2.11 |
Κύκλος στροφής
(στους τροχούς) |
11.78 |
Κύκλος στροφής
(στο αμάξωμα) |
12.56 |
Διαστάσεις (mm)
Συνολικό μήκος | 4.557 |
Συνολικό πλάτος | 1.877 |
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες | 2.076 |
Συνολικό ύψος | 1.434 |
Μεταξόνιο | 2.699 |
Μετατρόχιο (εμπρός) | 1.599 |
Μετατρόχιο (πίσω) | 1.593 |