Live Test: Suzuki Swift 1.2 SHVS 90hp
Η νέα γενιά του πιο χαρακτηριστικού μικρού Suzuki συνεχίζει τον πετυχημένο σχεδιαστικό της δρόμο.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ και για το μικρό Suzuki Swift 1.2 SHVS 90hp, το οποίο ήρθε στο live test του motornews για να αποδείξει ότι συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά των αυτοκινήτων πόλης. Η γιορτινή κίνηση της Αθήνας το περιμένει.
Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου
Παρότι το Swift δεν άφησε μποτιλιάρισμα στο οποίο να μην εμπλακεί αυτές τις γιορτινές ημέρες, η κατανάλωσή του έμεινε σταθερή στα 6.0 λίτρα/100 χλμ. Πολύ οικονομικό λοιπόν, ενώ σε σχέση με το παρελθόν αντιληφθήκαμε και μια πολύ θετική μείωση του θορύβου από τον κινητήρα.
Το αυτοκίνητο όμως έχει κάποιες αιχμές και κάποιες υφέσεις, που δεν δικαιολογούνται εύκολα. Για παράδειγμα, έχουμε keyless start αλλά όχι φώτα ανάγνωσης εμπρός. Έχουμε αυτόματο κλιματισμό αλλά όχι αυτόματη λειτουργία παραθύρων -εκτός αυτού του οδηγού. Έχουμε υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά κιβώτιο μόλις πέντε σχέσεων. Τέλος έχουμε ένα εξαιρετικά ευχάριστο και ευέλικτο στην οδήγηση αυτοκίνητο αλλά με μια ανάρτηση που σου βγάζει τη μέση. Η τελευταία έχει μικρές διαδρομές και απότομη απόσβεση ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Μέσα στην πόλη η λειτουργία της είναι σκέτη ταλαιπωρία, ειδικά για τους πίσω επιβάτες.
Ο κινητήρας είναι εξαιρετικός, με ελαστικότητα από τις πολύ χαμηλές στροφές, και καλύπτει τα κενά που αναπόφευκτα αφήνει το κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Επίσης άμεσο και πάντα στις επάλξεις είναι το σύστημα start/stop. Αυτό άλλωστε ευθύνεται και για τη χαμηλή κατανάλωση μέσα στον πανικό της πόλης.
Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου
Τα αρχικά SHVS στο Swift σημαίνουν Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. Το Smart ωστόσο μην το εκλάβετε ως κάποιο νεωτερισμό. Μια ελαφρά ηλεκτρική υποβοήθηση δέχεται ο κινητήρας σε φάση επιτάχυνσης, η οποία όμως είναι αρκετή για να μειώσει την κατανάλωση. Σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop, το “ήπια υβριδικό” Swift έχει κατανάλωση μέσα στην πόλη που δεν ξεπερνά τα 6.0 λίτρα/100 χλμ.
Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως του Swift, το οποίο βοηθά τόσο τις επιδόσεις όσο και την κατανάλωση, είναι το πολύ χαμηλό βάρος. Το γιαπωνέζικο μικρό είναι τουλάχιστον 100 κιλά πιο ελαφρύ από τον πιο light ανταγωνιστή του. Έτσι, οι 90 ίπποι αρκούν για να κινηθεί με σφρίγος, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωση μένει σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο.
Ένα ακόμη θετικό απότοκο του πολύ χαμηλού βάρους είναι η αίσθηση οδήγησης. Το Swift είναι τρομερά ευέλικτο, ελάχιστα “χαλαρό” και πολύ άμεσο στις εντολές του τιμονιού. Πρόκειται για ένα από τα πιο σπορ σε αίσθηση μοντέλα της B κατηγορίας. Αυτό άλλωστε το γνωρίζουν και οι τεχνικοί της Suzuki, η οποίοι φρόντισαν στην οθόνη του πίνακα οργάνων να προσθέσουν και ορισμένες trendy ενδείξεις ισχύος και ροπής. Μαζί, φυσικά, με μια ένδειξη για το πότε λειτουργεί το “υβριδικό” σύστημα και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου
Το νέο Swift αποτελεί μια από τις καλύτερες εκφάνσεις της “σαν Mini” σχεδιαστικής λογικής. Η οποία συνίσταται στο μεγάλο μήκος της εντελώς οριζόντιας οροφής, το κάθετο παρμπρίζ, τις συμπαγείς διαστάσεις και τους μικρούς προβόλους.
Από το 2005 που το Swift ήρθε και πάλι στην Ευρώπη, αυτή είναι η τρίτη γενιά του. Η οποία διατηρεί τις βασικές σχεδιαστικές κατευθύνσεις της πρώτης και ιδιαίτερα πετυχημένης. Στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο δείχνει πολύ καλύτερο από τις εικόνες. Φαρδύ, δυναμικό, με τους τονισμένους θόλους και το “παιχνίδι” της μαύρης οροφής, κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Τουλάχιστον όσον αφορά στο δικό μας αισθητικό κριτήριο.
Πολύ ταιριαστή είναι και η συγκεκριμένη διχρωμία, ασημί και μαύρου, σε συνδυασμό με τις πολύ όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος. Με απλά λόγια, το Swift είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά αυτοκίνητα όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση.
Εσωτερικά δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, τα πλαστικά μέτριας αντιληπτής ποιότητας και ο εξοπλισμός εξαιρετικός, όχι όμως χωρίς αστοχίες. Τις οποίες θα δούμε τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, όπως και η αίσθηση του αυτοκινήτου στα πρώτα χιλιόμετρα.