Live Test: Mitsubishi ASX 1.6 117hp
Μια ακόμα ανανέωση για το συμπαγές SUV της Mitsubishi, που κλείνει φέτος 7 χρόνια παρουσίας στην αγορά.
Με σημαντικές αισθητικές αλλαγές, το Mitsubishi ASX 1.6 117hp επανέρχεται στο live test του motornews για να μας αποδείξει ότι έχει νόημα η επιλογή του έναντι πολύ νεότερων αντιπάλων. Το αν θα τα καταφέρει, θα το δούμε μαζί τις επόμενες ημέρες.
Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου
Η αίσθηση της οδήγησης παραμένει η ίδια και στο ανανεωμένο μοντέλο. Σωστή θέση παρά τις βασικές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, άπλετη ορατότητα και… απλότητα. Η προσθήκη ενός συστήματος πολυμέσων με μια σχετικά μικρή οθόνη δεν αλλάζει πολλά πράγματα στο εσωτερικό. Έτσι, η καταγωγή του από μια προηγούμενη δεκαετία δεν κρύβεται.
Το ιδιαίτερα θετικό στοιχείο που κάνει εύκολη τη ζωή με το ASX είναι η ελαστικότητα του κινητήρα. Μπορεί να μην έχει turbo, αλλά λειτουργεί “καθαρά” και άμεσα σχεδόν από το ρελαντί. Ακόμα και στις 1.500 σ.α.λ. πατώντας το γκάζι υπάρχει επαρκής επιτάχυνση.
Με αυτά τα δεδομένα, το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων δεν αποτελεί πρόβλημα. Αυτό που σίγουρα αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την πορεία του μοντέλου στην αγορά, είναι η ύπαρξη μιας έκδοσης κινητήρα και κιβωτίου και δύο μόλις εκδόσεων εξοπλισμού.
Τρίτη 13 Δεκεμβρίου
Η πιο σημαντική αλλαγή στο νέο ASX είναι και η πιο άμεσα ορατή. Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, έχει αποκτήσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Οριζόντιες πλέον γραμμές, πιο τονισμένη μάσκα και πιο δυναμικές γραμμές.
Αν αναρωτιέστε, το μοντέλο δεν προβλέπεται να αντικατασταθεί άμεσα από το Eclipse Cross, παρότι οι παραπλήσιες διαστάσεις τους αυτό θα επέβαλε. Βλέπετε οι τιμές του ASX ξεκινούν από πολύ πιο χαμηλά, μόλις 17.120€ τιμάται η βασική έκδοση.
Ο αειθαλής κινητήρας MIVEC παραμένει κάτω από το καπό, με ισχύ 117 ίππων και πολιτισμένη, ελαστική και με επαρκή ροπή λειτουργία. Μαζί με αυτόν του υβριδικού C-HR της Toyota, είναι οι μοναδικοί με ατμοσφαιρική τροφοδοσία στην κατηγορία. Αυτό μπορεί για κάποιους να είναι και κίνητρο αγοράς, αν προτιμούν την απλότητα των μηχανικών μερών.
Αλλαγή έχουμε και στην ηχομόνωση του μοντέλου, το αποτέλεσμα της οποίας δεν καταφέραμε ακόμα να διαπιστώσουμε στην πράξη. Με τα χιλιόμετρα όμως να ανεβαίνουν, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, θα έχουμε σχετική αναφορά τις επόμενες ημέρες.