Live Test: Nissan Micra 0.9 90hp Acenta

    Με το μικρότερο, αλλά όχι και ασθενέστερο, κινητήρα βενζίνης της γκάμας του, το Micra συστήνεται εκ νέου χωρίς εκπλήξεις.

    Nissan Micra 0,9 Accenta

    Το εντυπωσιακό νέο Micra επανέρχεται στο live test του motornews ως 0.9 90hp Acenta. Το βασικό ερώτημα έχει να κάνει με χρηματοοικονομικά κριτήρια περισσότερο, σε σχέση με την έκδοση diesel, τα οποία θα δούμε στην πορεία της εβδομάδας. 

    Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου

    Εξαιρετική θέση οδήγησης και άνετοι χώροι καθιστούν το Micra ένα από τα μικρά μοντέλα της κατηγορίας B που, παρότι δεν ξεπερνούν τα 4 μέτρα μήκους, μπορούν να παίξουν το ρόλο του αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας.

    Ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις συνήθεις ανάγκες ενώ τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα. Ένα ακόμα στοιχείο που επιτρέπει τη χρήση του Micra και εκτός των αστικών ορίων είναι ο χαμηλός θόρυβος του κινητήρα και οι επαρκείς επιδόσεις.

    Το λιλιπούτειο μηχανικό σύνολο ακόμα και όταν το στύβεις στο όριο των στροφών του δεν ακούγεται ποτέ δυσάρεστα. Η χροιά του ήχου που παράγει είναι κάπως, λόγω των τριών κυλίνδρων, χαμηλής έντασης όμως.

    Τρίτη 12 Δεκεμβρίου

    Σε σχέση με την έκδοση 1.5 dCi που είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν, η μεγάλη αλλαγή εδώ έγκειται στον κινητήρα. Το μικρό τρικύλινδρο σύνολο των 898 κ.εκ. -που θα μπορούσε κάλλιστα να ανήκει σε μοτοσικλέτα- αποδίδει 90 ίππους και 140 Nm ροπή. Για το βάρος και το μέγεθος του Micra αποδεικνύεται επαρκής, καθώς αποδίδει από χαμηλά ελέω turbo. Ωστόσο, παρά τις πρώτες ενδείξεις οικονομικής λειτουργίας και το start/stop, μέσα στην πόλη δείχνει την τάση να ξεπεράσει κατά πολύ τα 7.0 λίτρα/100 χλμ.

    Δεν θα βγάλουμε συμπέρασμα από τώρα, καθώς τα συνολικά χιλιόμετρα που έχουμε πραγματοποιήσει δεν έχουν φτάσει καν τα 100. Φαίνεται όμως ότι η επίσημη μέτρηση κατανάλωσης του εργοστασίου για την πόλη -5,6 λίτρα/100 χλμ.-αποτελεί όνειρο χειμερινής νυκτός.

    Ο συνδυασμός ενός τόσο μικρού κινητήρα με μόλις πέντε σχέσεις στο χειροκίνητο κιβώτιο προφανώς δεν βοηθά. Καθώς αυτές είναι αρκετά “μακριές” και με μεγάλα κενά μεταξύ τους. Που σημαίνει ότι για να κινείσαι αξιοπρεπώς, θα πρέπει να αυξάνεις τις στροφές και μαζί με αυτές την κατανάλωση.

    Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου

    Το Micra ταιριάζει με το γιορτινό κλίμα, χάρη στο έντονο μπλε χρώμα του. Αυτό, με τη σειρά του, αναδεικνύει και την σιλουέτα του μοντέλου, η οποία είναι εντυπωσιακή. Ακριβώς όπως είχαμε διαπιστώσει από τη δοκιμή της έκδοσης diesel, η αισθητική είναι το μεγάλο όπλο του μικρού Ιάπωνα.

    Το Micra είναι ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο και το δείχνει με ένταση. Η αισθητική του αμαξώματος είναι αυτή που σκοράρει πρώτη στις αισθήσεις, ενώ και το εσωτερικό, με αιχμή το δόρατος το ταμπλό, δεν υπολείπεται. Αυτό που σε εμάς αρέσει περισσότερο είναι τα μεγάλα αναλογικά όργανα και η γενικά αφαιρετική λογική. Επιπρόσθετα, τα υλικά είναι τυπικής μεν αλλά καλής ποιότητας, όπως και η συναρμολόγηση.

    Υπάρχουν όμως και στοιχεία που δείχνουν την προσπάθεια μείωσης του κόστους. Η έλλειψη πλαφονιέρας φωτισμού πίσω και τα χειροκίνητα παράθυρα είναι τα πιο χαρακτηριστικά. Λιγότερο ενοχλητικό είναι το κιβώτιο των πέντε σχέσεων ή το μη αυτόματο σύστημα κλιματισμού. Ωστόσο, ακόμα και στην κατηγορία B, θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ να διατίθενται τα παραπάνω σε εκδόσεις πέραν της βασικής.

    Σχόλια

    Σχόλια