Ford Fiesta ST Line & Vignale: Ιδιαζόντως διαφορετικά

    Αμεσότητα και σπορ αίσθηση ή πληρότητα και πολυτέλεια; Ότι θέλετε θα το βρείτε στις δύο όψεις του αυτού νομίσματος Fiesta.

    Συνήθως οι διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού του ίδιου μοντέλου, δεν διαφέρουν σε αίσθηση, δυναμικά χαρακτηριστικά και συνολικό χαρακτήρα. Ωστόσο η Ford, με το νέο Fiesta, θέλησε εκτός από τις αισθητικές διαφορές και τα επιμέρους στοιχεία εξοπλισμού, να προσφέρει μια εντελώς διακριτή «γεύση» οδήγησης στις δύο κορυφαίες και νεότερες εκδόσεις του μοντέλου.

    ST Line.

    Τα Fiesta ST Line και Fiesta Vignale λοιπόν, δεν φιλοδοξούν μόνο να κερδίσουν πιο απαιτητικούς αγοραστές έναντι της επίσης πολύ πλούσιας παραλλαγής Titanium που είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν τροποποιώντας την αισθητική του αμαξώματος και του εσωτερικού, αλλά  να ικανοποιήσουν εντελώς διαφορετικές προσδοκίες και ανάγκες.

    ST Line.

    Λίγα χιλιόμετρα είχαμε στη διάθεσή μας τις δύο εκδόσεις, ελάχιστα όμως χρειάζονται για να αντιληφθεί ακόμα και ένας αδαής ότι το ST έχει εστιάσει στον ανήσυχο οδηγό, ενώ το Vignale στον κατασταλαγμένο λάτρη της άνεσης. Οι διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, τα τροποποιημένα καθίσματα αλλά και τη γενικότερη αίσθηση των επενδύσεων και των χρωματικών επιλογών, σε βάζουν σε πολεμική διάθεση στο ST και σε ηρεμούν στο Vignale.

    ST Line.

    Στο δρόμο είναι προφανής ο προσανατολισμός των δύο εκδόσεων. Παρόλο που αμφότερες διέθεταν τον εξαιρετικό τρικύλινδρο turbo κινητήρα του λίτρου με τους 140 ίππους και το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το αποτέλεσμα ήταν διαμετρικά αντίθετο. Η ανάρτηση του Vignale απορροφούσε ιδανικά τις ανωμαλίες, η ησυχία στο εσωτερικό ήταν υποδειγματική και η πληρότητα του εξοπλισμού επιπέδου δύο κατηγοριών παραπάνω.

    Vignale.

    Περνώντας στο ST ακόμα και τα καθίσματα σε βάζουν σε στάση αναμονής οδήγησης. Η ανάρτηση σφιχτή, το τιμόνι σπαρταριστό και οι λεπτομέρειες υποβοηθητικές για κατά μέτωπο επίθεση στις στροφές. Η ακρίβεια εκτέλεσης των εντολών του οδηγού της προηγούμενης γενιάς fiesta, που θεωρούσαμε ότι κάπου είχαν αμβλυνθεί στην προσπάθεια της νέας να είναι  πιο πολιτισμένη όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά το μοντέλο, εδώ έχει επιστρέψει.

    Vignale.

    Με 140 ίππους και το μικρό μοτέρ να λειτουργεί πολύ καθαρά ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., η απόλαυση της οδήγησης είναι εγγυημένη με το ST Line. Αυτό άλλωστε θα ήταν και η επιλογή μας, καθώς το Vignale μας φάνηκε πολύ «δήθεν» για τόσο μικρό αυτοκίνητο, αλλά σίγουρα πολύ ξεκάθαρο στο στόχο του να είναι μια limo σε μέγεθος τσέπης.

    Vignale.

    Θεωρούμε μάλιστα ότι η απόφαση της Ford να διαφοροποιήσει όχι μόνο την αισθητική αλλά και την ουσία των διαφορετικών εκδόσεων εξοπλισμού του μοντέλου είναι πολύ πετυχημένη, καθώς έτσι ξεπερνάει το σκόπελο της «ταμπέλας» που συνοδεύει κάθε αυτοκίνητο και μπορεί να προσεγγίσει πολύ μεγαλύτερο εύρος οδηγών.

    Το προηγούμενο Fiesta ήταν το drivers car της κατηγορίας B. Το σημερινό, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να είναι από εργαλείο καθημερινής μετακίνησης έως μικρό πολυτελές GT (Vignale) αλλά και GTi (ST Line). Μάλιστα τα πολλά πρόσωπα του νέου Fiesta δεν έχουν αποκαλυφτεί στην ολότητά τους, καθώς αναμένεται η έκδοση ST των 200 ίππων και φυσικά το υπερυψωμένο crossover με την ονομασία Active. Αυτά, όμως, το 2018.

    Οι νέες εκδόσεις ST-Line και Vignale τιμώνται από 16.691€ και 17.396€ αντίστοιχα, η δεύτερη αποκλειστικά ως πεντάθυρη. Με 8 χρόνια εγγύηση και χρηματοδοτικά προγράμματα με επιτόκιο από 1,99% αποτελούν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, με δεδομένο το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρουν.

     

    Σχόλια

    Σχόλια