Motornews Test: MINI Countryman 2.0 D All4
Ο χίπστερ μεγάλωσε, ωρίμασε και ξέρει τι πρέπει να κάνει αλλά και πως να το κάνει για να είναι όχι απλά “ok” αλλά “super” στις οικογενειακές του υποχρεώσεις.
Με το προηγούμενο Countryman, όλοι οι “φίλοι” του αυθεντικού Mini είχαν τα θέματά τους. Ήταν σκληρό, ψηλό, ογκώδες, οριακά ευρύχωρο για πέντε και λόγω όλων των παραπάνω, δεν ήταν -εν πολλοίς- αποδεκτό ως Mini. Τώρα λοιπόν, η κατάσταση έχει εξελιχθεί. Το νέο Countryman, είναι πιο μεγάλο, πιο ογκώδες, πιο ευρύχωρο αλλά και λιγότερο σκληρό (από την ανάρτηση, έως και τα υλικά στην καμπίνα) και σημαντικά πιο άνετο.
Για αυτό και παραμένει “κόκκινο πανί” για τους φίλους του αυθεντικού minimal μοντέλου. Είναι όμως αντικειμενικά, ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Άνετο και πλήρως εξοπλισμένο, από τη βασική του κιόλας έκδοση -μην στέκεστε σε αυτή που έχουμε στα χέρια μας που έχει και πολλές εξτραβαγκάνζες. Από τον εξοπλισμό του Countryman, δεν λείπει τίποτα από όσα θεωρούνται (και είναι) αναγκαία.
Οι χώροι του είναι βελτιωμένοι, το ίδιο και η άνεση για τους επιβάτες του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει “χτιστεί” το μοντέλο, που είναι κοινή με αυτή της BMW X1. Από αυτή έχει προκύψει και η αύξηση των διαστάσεων, με το νέο να είναι κατά 20 εκατοστά μακρύτερο από το παλιό, ενώ κατά 7,5 εκατοστά είναι μεγαλύτερο και το μεταξόνιο.
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου κρύβει στο μάτι τις διαστάσεις είναι η αλήθεια, μια και αν δεν τα δεις δίπλα- δίπλα το παλιό και το νέο, δεν μπορείς να καταλάβεις το μέγεθος της διαφοράς. Οι όγκοι και η κατανομή τους είναι λίγο πιο ευδιάκριτοι, με τις καμπύλες του αμαξώματος να είναι λιγότερο έντονες στο σύγχρονο Countryman. Κάτι από τα μεγαλύτερα εμπρός και πίσω φώτα, αφήνει να εννοηθεί πως οι διαστάσεις στο νέο είναι πραγματικά άλλης κατηγορίας- αλλά και πάλι, μένει ως αίσθηση και δεν μπορείς να το “σφραγίσεις”.
Αφήνοντας πίσω τα της σχεδίασης, περνάμε στην ουσία και σε αυτό που “εισπράττει” ο οδηγός από τη χρήση του νέου Countryman. Εδώ λοιπόν είναι που απολαμβάνει το 40% της βελτίωσης σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο. Το νέο, είναι πιο ευέλικτο, δίνει καλύτερη αίσθηση ασφάλειας και -αν και κρατάει σε μεγαλύτερη απόσταση τον οδηγό του- η αίσθηση είναι πως τα περιθώρια ασφαλείας, έχουν αυξηθεί πάρα πολύ.
Με το παλιό, ο οδηγός είχε να λέει για την ακρίβεια του τιμονιού και το στρίψιμο που κανένα άλλο υπερυψωμένο αντίστοιχο δεν μπορούσε να προσφέρει. Σε αντάλλαγμα όμως ζητούσε επιείκεια στην κρίση, αναφορικά με την άνεση από την κύλιση και την απόσβεση των ανωμαλιών από την ανάρτηση. Το τιμόνι ήταν χαρακτηριστικά σκληρό και σε αστικού ύφους μανούβρες, δεν έδειχνε να “ψήνεται” και πολύ.
Στο “σήμερα”, η κατάσταση έχει αλλάξει αρκετά και προς το καλύτερο. Το τιμόνι ναι μεν δεν προσφέρει τόση πολλή πληροφορία αλλά έχει μια ακρίβεια εξαιρετική και είναι μοναδικά σταθερό, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό. Το πιο ανοιχτό πάτημα, δίνει πόντους στο στρίψιμο και ας μην αισθάνεσαι κρατώντας το τιμόνι πως είσαι 1:1 online με το δρόμο. Είναι και ο κινητήρας που δίνει το κάτι παραπάνω, ως δίλιτρος, και έχει μπόλικα αποθέματα ροπής και ισχύος για να πορευτείς- είτε επιλέξεις να το κάνεις οικονομικά, είτε να πιέσεις για να “γλεντήσεις” μια διαδρομή με στροφές.
Εκεί που το μεγάλο Countryman δεν κρύβει τον όγκο του αλλά και δεν τρομάζει, μένοντας πιστό στη λογική της αναλογικής αντίδρασης. Δεν υπάρχει υπερβολή στο φάκελο με τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει επίτηδες. Η πρόσφυση είναι πραγματικά, πάντα παραπάνω από όση μπορείς να ζητήσεις, με την τετρακίνηση να “φορτώνει” μεν με ραθυμία το πλαίσιο αλλά να δίνει λύσεις όταν το τερέν είναι ή συμπεριφέρεται ως σαθρό.
Με λίγα λόγια, το Mini Countryman, για όσους μπορούν να το προσεγγίσουν τιμολογιακά, είναι μια εξαιρετική πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου, με πολλά εστέτ στοιχεία που θα ενθουσιάσει, τόσο το έτερο ήμισυ όσο και τα παιδιά (καλά, ειδικά τα πιτσιρίκια, παραδοσιακά τρελαίνονται με την περίπτωση Mini- σε όποια έκδοση).
Τα 35,5 χιλιάρικα της τιμής του, είναι μάλλον πολλά αλλά έτσι και αλλιώς δεν απευθύνεται σε αυτούς που έχουν “ταβάνι” τα 1.600 κ.εκ. και ψάχνουν συμβατικό μικρομεσαίο. Είπαμε: το Mini έχει το κοινό του. Αλλά προσελκύει και όσους θέλουν τις χάρες των premium χωρίς το “βάρος” των παραδοσιακών ονομάτων που προσθέτουν χρόνια στην πλάτη αυτού που τα επιλέγει. Και σαν τέτοιο, μας αρέσει πολύ.