Live Test: Honda Civic 1.5 4D
Το βαρύ όνομα Civic δεν τρομάζει το νέο μοντέλο της Honda που στοχεύει πολύ ψηλά
To Honda Civic 1.5 4D ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.
Πέμπτη 2 Νοεμβρίου
Καταπληκτική δουλειά έχει κάνει η Honda στον κινητήρα του νέου Civic. Το τετρακύλινδρο σύνολο των 1,5 λίτρων VTEC και TURBO αποδίδει 182 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 240 Nm από τις 1.900 σ.α.λ. Η μετάδοση στο μοντέλο δοκιμής γίνεται μέσω ενός “βουτυρένιου” 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων το οποίο κάνει άψογη δουλειά με ακρίβεια ακόμα και στη σκληρή χρήση.
Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η απίστευτη ηρεμία που εκπέμπει. Είναι γεμάτος παντού, ανεβάζει στροφές γρήγορα, ενώ μετά τις 4.000 σ.α.λ. γίνεται όπλο στα χέρια του οδηγού έχοντας δύναμη και ήχο που σε συναρπάζουν. Εξαιρετική είναι και η ελαστικότητά του, ενώ είναι φοβερό το ότι δεν “κρεμάει” ακόμα και αν το ζορίσεις πολύ.
Από κατανάλωση καλά είναι τα πράγματα καθώς μέχει κοντά στα 7 λίτρα/100Km με σχετικά απρόσεχτη οδήγηση εντός πόλης.
Τρίτη 31 Οκτωβρίου
Άνετο και ποιοτικό είναι και το εσωτερικό του νέου Civic. Κάθεσαι στο αναπαυτικό κάθισμα με τα χρήσιμα πλαϊνά στηρίγματα και αισθάνεσαι άρχοντας. Είσαι τοποθετημένος χαμηλά, αλλά έχεις καλή ορατότητα εμπρός και στο πλάι. Εκεί που το… χάνεις είναι η ορατότητα πίσω καθώς δεν είναι μεγάλο το άνοιγμα του τζαμιού με αποτέλεσμα να μην έχεις μεγάλο εύρος. Τα όργανα είναι ψηφιακά πλήρως, τα χειριστήρια ποιοτικά και εύχρηστα, ενώ οι ρυθμίσεις σε όλους τους τομείς (από το κάθισμα μέχρι την οθόνη αφής) είναι ευρύτατες.
Συνολικά έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε σαλόνι ακριβού σπιτιού με όλα τα καλούδια σου διαθέσιμα. Παράλληλα έχει και μια σπορ χροιά κυρίως λόγο του καθίσματος και της χαμηλής θέσης οδήγησης.
Οι επιβάτες κάθονται πολύ άνετα στα πίσω καθίσματα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μεν μεγάλος, αλλά είναι δύσκολη η φόρτωση λόγω της μικρής πύλης εισόδου.
Δευτέρα 30 Οκτωβρίου
Βρε, κακό που μας βρήκε Δευτεριάτικο! Με “ανάγκασαν” να παραλάβω το νέο Honda Civic 1.5 στην σεντάν έκδοσή του και πραγματικά μου άναψαν φωτιές. Το αυτοκίνητο, γνώριζα από το 5θυρο αδερφάκι του ότι είναι καλό… πολύ καλό, άρα το “μακρύτερο” 5θυρο και ιδιαίτερα με τον 1500άρη κινητήρα με τους 182 ίππους θα ήταν λουκουμάκι.
Η πραγματικότητα συνήθως δεν είναι όπως είχες φανταστεί τα πράγματα και στην περίπτωση του Civic επιβεβαιώθηκε… από την αντίθετη πλευρά όμως. Το νέο Honda είναι εκπληκτικό και μπορείς να το καταλάβεις άμεσα και χωρίς να ψαχτείς ιδιαίτερα. Από τη στιγμή που καθίσεις στην άνετη θέση του οδηγού απολαμβάνεις ποιότητα και πολιτισμό που συναντάς μόνο σε premium ευρωπαϊκές φίρμες.
Τα καλά όμως έρχονται πριν καν μπεις στο αυτοκίνητο. Η σχεδίασή του είναι πολύ ωραία, οι γραμμές του θυμίζουν CLA της Mercedes με την έντονη καμπύλη στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι μεγάλα, ενώ στο έντονο μπλε χρώμα δεν περνάει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Δυστυχώς νύχτωσε νωρίς και δεν προλάβαμε να δούμε περισσότερες λεπτομέρειες. Το Civic υπόσχεται πολλά και μάλλον μπορεί να σταθεί αντάξιο σε ότι υπόσχεται.
‘Ωρα για νυχτερινή βόλτα…