GP Μονακό: Unique
Το Grand Prix του Μονακό είναι η επόμενη στάση του πρωταθλήματος και οι ομάδες προετοιμάζονται για ένα δυνατό αποτέλεσμα σε αυτό το μοναδικό 3ήμερο. Όλοι θέλουν μια καλή εμφάνιση στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου τόσο για τους βαθμούς όσο και για το πρεστίζ. Ο θρυλικός αγώνας συγκεντρώνει τα βλέμματα όλου του κόσμου, μυημένου και μη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Special livery μονοθεσίων, διαφορετικά κράνη οδηγών και πολλά άλλα έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο Μόντε Κάρλο κατά την πάροδο των ετών δείχνοντας έτσι το πόσο σημαντικό είναι αυτό το 3ήμερο.
Οι δημόσιου δρόμοι του Μονακό έχουν αποδειχθεί πολύ σκληροί ακόμα και για τους πιο σκληρούς του είδους. Έτσι η απόλυτη συγκέντρωση είναι το κλειδί για να αποφύγεις τις μπαριέρες καθώς όλα μπορούν να τελειώσουν σε μια στιγμή.Μπορεί το φαβορί για μια ακόμα φορά να είναι η Mercedes αλλά η ιστορία έχει δείξει πολλές φορές ότι εδώ δεν τόσο μεγάλο ρόλο το μονοθέσιο. Όλα μπορούν να συμβούν και φέτος με τα μονοθέσια να είναι «ατίθασα» οι προβλέψεις απαγορεύονται. Η μειωμένη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος το κάνει να γλιστρά παραπάνω απ’ ότι θα ήθελαν οι οδηγοί και αυτό θα είναι μεγάλο πρόβλημα.
Σε αυτό το 3ήμερο η Red Bull έχει την ευκαιρία να βρεθεί κοντά στην Mercedes και να παλέψει για τη νίκη. Είναι ίσως η τέλεια ευκαιρία. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι πιο σημαντικές από ποτέ καθώς οι προσπεράσεις είναι σχεδόν απαγορευτικές. Έτσι οι Vettel και Ricciardo πρέπει να πιέσουν να μπουν σφήνα ανάμεσα στους Hamilton και Rosberg αν θέλουν να ελπίζουν σε κάτι καλό.
Η σειρά δυναμικότητας των ομάδων που είδαμε στην Ισπανία δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά. Έτσι πίσω από Mercedes και Red Bull θα δούμε ωραίες μάχες με Ferrari, Lotus και Williams. Ελπίζουμε σε αυτό το γκρουπ να μπουν και οι McLaren, Force India καθώς στη Βαρκελώνη ήταν λίγο πιο πίσω.
Με τις προσπεράσεις εντός πίστας να είναι πολύ δύσκολες οι ομάδες προσπαθούν να κερδίσουν θέσεις μέσο στρατηγικής. Η διαχείριση των ελαστικών δεν αναμένεται να προκαλέσει πρόβλημα σε κανέναν. Η Pirelli έχει φέρει τις δύο πιο μαλακές γόμες της καθώς τα μονοθέσια χρειάζονται την επιπλέον πρόσφυση από τα ελαστικά. Μαλακά και πολύ μαλακά P Zero. Η συνηθισμένη στρατηγική είναι αυτή του ενός pitstop με τους οδηγούς να το πραγματοποιούν κάπου ανάμεσα στον 26ο και τον 31ο γύρο του αγώνα. Σημαντικό ρόλο για την στρατηγική του αγώνα θα παίξει και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, του οποίου η εμφάνιση την Κυριακή μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω.
Τα φρένα για το chicane μετά το τούνελ και η St. Devote είναι τα καλύτερα σημεία για προσπέραση στο Μονακό. Ο γύρος έχει απόσταση 3.34 χιλιόμετρα και αποτελείται από 19 στροφές. Ο αγώνας είναι 78 γύρους. Σε αυτό το GP οι ομάδες επιλέγουν την μέγιστη κλίση στις πτέρυγες καθώς τα επίπεδα της απαιτούμενης κάθετης δύναμης είναι πολύ υψηλά. Οι οδηγοί έχουν το πόδι τους στο γκάζι μόλις στο 45% κατά τη διάρκεια του γύρου. Στο φρένο στο 21% και υπάρχουν 13 σημεία φρεναρίσματος. Οι οδηγοί αλλάζουν 48 φορές ταχύτητες κατά τη διάρκεια ενός γύρου, πράγμα που κάνει τα κιβώτια να καταπονούνται αρκετά.
Ο καιρός φαίνεται πως θα μας κάνει το χατίρι αν και υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να έχουμε βροχή την ημέρα του αγώνα. Ο Derek Warwick θα βρεθεί στο πάνελ των αγωνοδικών ως εκπρόσωπος των οδηγών.
Το Grand Prix του Μονακό ξεκινά την Πέμπτη 20/5 στις 11:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr
Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας το μεσημέρι της Κυριακής.
Τα ελαστικά του 3ημέρου
Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.
Πέμπτη | Σάββατο | Κυριακή |
---|---|---|
FP1 11:00 – 12:30 | FP3 12:00 – 13:00 | Race 15:00 |
FP2 15:00 – 16:30 | Qualy 15:00 |
Πρόγραμμα GP2
Πέμπτη | Παρασκευή | Σάββατο |
---|---|---|
FP 13:00 – 13:45 | Race 1 12:15 – 13:20 | Race 2 16:10 – 18:00 |
QP 17:15 – 17:55 |