Μια δεύτερη ματιά στο GP Ισπανίας
Τι μας έμεινε από τον αγώνα στο Circuit de Catalunya
Με μια δεύτερη ματιά στο Ισπανικό Grand Prix εκτός από το ότι η Mercedes απέδειξε, για μια ακόμα φορά, ότι βρίσκεται σε άλλη κλάση από τους υπόλοιπους αυτά που μας έμειναν ήταν η επίδοση του Sebastian Vettel, οι περίεργες επιλογές της Ferrari και η άνοδος της Lotus –στα χέρια του Romain Grosjean τουλάχιστον.
Ο Vettel έδειξε πως όλο αυτό το διάστημα, μεταξύ Κίνας – Ισπανίας, ηρέμησε και σκέφτηκε κάποια πράγματα. Η χρονιά δεν του πάει καλά και πρέπει να το διαχειριστεί. Στην Ισπανία έδειξε πως έκανε το πρώτο βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Το 3ήμερο δεν ξεκίνησε καθόλου καλά με προβλήματα στα ηλεκτρικά της RB10, τα οποία ίσως τελικά και να οφείλονται στην αλλαγή σασί που έκανε η ομάδα. Δεν έχει σημασία όμως. Η Παρασκευή πήγε χαμένη αλλά εκείνος κράτησε την ψυχραιμία του. Το Σάββατο είχε την ταχύτητα για να δώσει μάχη με τον Daniel Ricciardo για την 3η θέση της εκκίνησης αλλά στο Q3 για μια ακόμα φορά το μονοθέσιό του τον πρόδωσε, και μάλιστα με πολύ άσχημο τρόπο. Αλλαγή στο κιβώτιο ταχυτήτων και 5 θέσεις ποινή. Αυτό τον έστειλε στην 15η θέση. Στους γύρους προθέρμανσης αντιμετώπισε πρόβλημα με την ισορροπία στα φρένα. Όλα αυτά όμως δεν στάθηκαν αρκετά για να του ρίξουν την ψυχολογία. Τον δυνάμωσαν θα έλεγε κανείς.
Ο Vettel γνώριζε ότι μπροστά του είχε έναν δύσκολο αγώνα και αν ήθελε ένα καλό αποτέλεσμα θα έπρεπε να κινηθεί έξυπνα και να κάνει την στρατηγική του να δουλέψει. Αυτό κι έκανε. Μετά από ένα μικρό stint 12 γύρων με την μέση γόμα, έβαλε την σκληρή και εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το καθαρό πεδίο που είχε μπροστά του. Αυτό τον έφερε μέσα στην 10άδα έχοντας 2 σετ μέσης γόμας μέχρι το τέλος του αγώνα. Οι προσπεράσεις που χρειάστηκε να κάνει ήταν το κλειδί στην υπόθεση καθώς δεν κόλλησε στην κίνηση και δεν έχασε χρόνο. Όμως για να είμαστε λίγο πιο ακριβής το ότι τερμάτισε 4ος μάλλον το οφείλει στην Ferrari. Αυτό βέβαια δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστον την τρομερή προσπάθεια που έκανε.
Λίγο πριν το τελευταίο pitstop ο Vettel είχε φτάσει πίσω από τον Alonso. Η Ferrari είχε αλλάξει την στρατηγική του Ισπανού από 2 σε 3 pitstop αλλά δεν τον φώναξε στα pit όταν έπρεπε. Ο Vettel μπήκε πρώτος για αλλαγή κι έτσι κατάφερε στη συνέχεια να βγει μπροστά από τον Alonso. Ο Vettel με ανεβασμένη ψυχολογία, φρέσκο σετ ελαστικών και την RB10 στα μέτρα του, κατάφερε να περάσει και τον Raikkonen, ο οποίος ήταν σε διαφορετική στρατηγική και είχε πιο φθαρμένα ελαστικά αλλά και τον Bottas. Έδειξε πως βρήκε τα πατήματά του στην Ισπανία. Ίσως αυτή η αλλαγή στο σασί να χρειαζόταν. Ίσως να ήταν καθαρά θέμα ψυχολογίας. Ίσως οι αναβαθμίσεις της Renault, οι οποίες βελτίωσαν την οδηγισημότητα του κινητήρα της, να βοήθησαν τον Γερμανό. Πολλοί παράγοντες, αλλά τι σημασία έχει. Το θέμα είναι ότι ο Vettel δείχνει να βρίσκει την φόρμα του κι αυτό είναι καλό καθώς όσοι περισσότεροι οδηγοί είναι σε καλή κατάσταση και πιέζουν τόσο καλύτερα για εμάς.
Πίσω στην επιλογή της Ferrari. Αν είχαν καλέσει 1-2 γύρους νωρίτερα τον Alonso στα pit, ο Ισπανός θα είχε καταφέρει να μείνει μπροστά από τον Vettel. Αν σκεφτούμε ότι τον είχε κρατήσει πίσω του για αρκετούς γύρους στο 2ο stint τότε μάλλον ο Alonso θα είχε τερμάτισε μπροστά από τον Vettel. Ίσως βέβαια στη Scuderia να είχαν επικεντρωθεί στην εσωτερική μάχη και να μην είχαν το μυαλό τους στον μαινόμενο «ταύρο» που σκαρφάλωνε στο grid.
Οι δηλώσεις τις ομάδες βέβαια ήταν διαφορετικές. Δήλωσαν ότι άλλαξαν στρατηγική διότ ο Alonso είχε μεγάλη φθορά στα ελαστικά του και ήθελαν να τον κρατήσουν μπροστά από τον Vettel. Αφού είχε μεγάλη φθορά όπως ισχυρίζονται τότε γιατί τον κράτησαν περισσότερους γύρους στο 2ο stint; Με αυτή την αλλαγή στη στρατηγική ο Alonso κατάφερε να περάσει τον Raikkonen ο οποίος ήταν σε 2 pitstop και η φθορά των ελαστικών του δεν του επέτρεψε να αμυνθεί στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Εφόσον ήθελαν να προστατέψουν τον Alonso από τον που ήταν απειλητικός πίσω του, στο 2ο stint γιατί δεν έκαναν το ίδια και για τον Raikkonen ο οποίος που ήταν μόλις 2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Alonso; Αυτή η επιλογή άφησε τον Φινλανδό εκτεθειμένο στα τελευταία στάδια του αγώνα με αποτέλεσμα να χάσει 2 θέσεις.
Πραγματικά οι επιλογές της Ferrari είναι πολύ περίεργες καθώς ούτε τον Alonso κατάφερε να προστατέψει από τον Vettel αλλά ούτε και τον Raikkonen. Μάλιστα δημιούργησε υπόνοιες ότι ευνόησαν σκοπίμως τον Ισπανό ώστε να βρεθεί μπροστά από τον team-mate του. Η δική μου άποψη είναι ότι τα έκαναν θάλασσα… για μία ακόμα φορά. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Τέλος η Lotus έδειξε πραγματικά σημάδια βελτίωσης στην Ισπανία με τον Romain Grosjean να μπαίνει στο Q3 στις κατατακτήριες και να κατακτά τους πρώτους του βαθμούς στον αγώνα για το 2014. Ο Γάλλος μετά το GP αποκάλυψε ότι αγωνιζόταν μια με 5 κυλίνδρους και μια με 6, λόγω προβλήματος σε έναν αισθητήρα. Με άλλα λόγια αν δεν είχε το πρόβλημα μάλλον θα είχε τερματίσει μπροστά από τις δύο Ferrari. Η εικόνα που παρουσίασε η E22 στη Βαρκελώνη είναι πολύ ενθαρρυντική για το μέλλον καθώς έδειξε πως αν ο κινητήρας της Renault μπορεί να λειτουργήσει σωστά, το σασί είναι φτιαγμένο για καλά αποτελέσματα. Ελπίζουμε να την δούμε ακόμα πιο δυνατή από το Μονακό και μετά ώστε να μπει κι αυτή στην εξίσωση. Μάχη στην κορυφή δεν πρόκειται να δούμε, ας… πέσει λίγο ξύλο για τις υπόλοιπες θέσεις!
Alex Switch