Live Test: DS 4 1.6 BlueHDi 120

    Η γαλλική μάρκα κύρους μας συστήνεται με το DS 4 και εμείς δεν έχουμε παρά να ανακαλύψουμε αν είναι απλά μια Citroen ή κάτι περισσότερο.

    Μια εβδομάδα παρέρχεται, ένα νέο live test έρχεται με το DS 4 1.6 BlueHDi 120. Αισθητικά είναι προφανές ότι διαφοροποιείται επί τα βελτίω σε σχέση με τα οχήματα της Citroen. Είναι όμως μόνο αυτό το πλεονέκτημά του; Τις επόμενες πέντε ημέρες θα σκιαγραφήσουμε το προφίλ του και θα κλείσουμε με μια μεγάλη δοκιμή ως συμπέρασμα.

    Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου

    Ο Σεπτέμβρης (επιτέλους) μας αφήνει και εμείς αφήνουμε την DS4 στη βάση της. Όλες αυτές τις ημέρες που περάσαμε μαζί, ψάχναμε την περίπτωσή της με πραγματικό ενδιαφέρον. Είχαμε στα χέρια μας ένα αυτοκίνητο με αρκετές αντιφάσεις. Ανήκει σε μια γκάμα -θεωρητικά- πολυτελέστερων εκδόσεων, είναι όμως φθηνότερο σε σχέση με την C4 στην οποία βασίζεται. Από την άλλη όμως, η διαφορά στην τιμή δεν δικαιολογεί τις διαφορές σε hardware. Καθώς, ναι μεν στην αγορά του έχεις “γλιτώσει” 1.123 ευρώ, καλείσαι όμως να το εξηγήσεις στα παιδιά που θέλουν να ανοίξουν τα πίσω παράθυρα και δεν μπορούν. Επίσης, θέλοντας να κινηθείς οικονομικά, κρατάς τον κινητήρα κοντά στις 1.000- 1.500 σ.α.λ. και εκεί είναι που ο θόρυβος του κινητήρα, συντονίζεται και γίνεται βόμβος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που κάνει ακόμα και τον πιο καλοπροαίρετο να σιχτιρίζει. Αν σας φαίνονται όλα αυτά λεπτομέρειες, πρέπει να το ζήσετε για να δείτε πως δεν είναι και πολύ. Φυσικά, η κατανάλωση του καυσίμου ήταν όλες αυτές τις ημέρες, όπως αναμενόταν, αρκετά χαμηλή. Κάναμε πάνω από 700 χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο αλλά και στην πόλη, με το δείκτη του καυσίμου να αρνείται ακόμα και να πλησιάσει το τελευταίο τέταρτο του οργάνου με το υπόλοιπο του καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Με δεδομένο πως το concept της γκάμας των DS μας αρέσει, θα περιμένουμε να οδηγήσουμε και την έκδοση Crossback του μοντέλου για να δούμε αν εκεί έχουμε κάτι πιο “χειροπιαστό” ως απόδειξη για το δίκαιο της επιλογής της Citroen να βάλει στην αγορά έναν in house ανταγωνιστή της ικανότατης C4.

    Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου

    citroen-ds4-live8-min

    Με τη DS4 αγαπητοί αναγνώστες, δεν ζήσαμε αυτά που περιμέναμε. Ναι, ok, είναι ένα οικονομικό στη χρήση του αυτοκίνητο, που προσφέρει άνετο περιβάλλον στους επιβάτες και πολύ καλό εξοπλισμό. Του λείπει όμως αυτό το στοιχείο της διαφοροποίησης από το μοντέλο- βάση, που θα δικαιολογούσε, στο δικό μας μυαλό τουλάχιστον, τη διαφορά στην τοποθέτηση απέναντι στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Εν πολλοίς, μας λείπει αυτό που θα μας οδηγούσε στο να κάνουμε τα “στραβά μάτια” στις ιδιαιτερότητες που έχει (με τα σταθερά πίσω παράθυρα και την “αιχμηρή” διαμόρφωση των πίσω θυρών) και να τις αποδεχτούμε ως χαριτωμένες λεπτομέρειες διαφοροποίησης. Όσο και να ψάξαμε αυτές τις ημέρες μαζί του, εμείς δεν μπορέσαμε να βρούμε κάτι. Ακόμα κι αυτή η αδυναμία του μοντέλου να “κρύψει” την ομοιότητα με το C4, στα μάτια μας δείχνει αρκετά ενοχλητική. Αν και λίγο φθηνότερο από τη C4, η DS4 δεν είχε αυτό το “κάτι” που θα μας έκανε να θεωρήσουμε πως έχει λόγο ύπαρξης έστω και ως εναλλακτική. Ελάχιστα πάνω από τα 1.000 ευρώ η διαφορά του από την αντίστοιχη C4 με τον 1.600άρη diesel και τους 120 ίππους, που όμως όταν εισπράττεις τον κραδασμό από τη λειτουργία του κινητήρα εκεί στα πέριξ των 1.000 σ.α.λ. απορείς γιατί να επιλέξεις το μοντέλο με τον κωδικό DS. Τα 1.123 ευρώ της διαφοράς που κερδίζεις με την DS4, δεν τα βλέπεις.

    citroen-ds4-live9-min

    Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου

    citroen-ds4-live5-min

    Έχουμε αρχίσει να “ξεψαχνίζουμε” το DS4 και βρίσκουμε πολλά “καθρεπτάκια για τους Ινδιάνους”. Σε αυτή την κατηγορία των “λεπτομερειών” είναι και οι 5 αποχρώσεις του μπλε, που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ξεχωριστά για τις ενδείξεις των οργάνων και για το φωτισμό του πίνακα, προφανώς κάνοντας συνδυασμούς. Δεν νομίζουμε πως είναι αρκετό σαν “εξτραβαγκάνζα” εξοπλισμού για να δικαιολογήσει τη διαφορά της η DS4 από το “ταπεινότερο” C4. Όπως και η επέκταση της επένδυσης στην οροφή, που δίνει έξτρα πόντους παρμπρίζ πάνω από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Καλό και ενδιαφέρον σαν στοιχείο εξοπλισμού, όχι όμως αρκετό για να κάνει τη διαφορά υπέρ του special μοντέλου σε αυτή την ξεχωριστή γκάμα. Ίσως στην έκδοση Crossback, το DS4 να έχει περισσότερα να δώσει στον οδηγό- ιδιοκτήτη. Αλλά αυτά θα τα δούμε και πιο κάτω. Προς το παρόν προσπαθούμε να βρούμε καλές δικαιολογίες για τα σταθερά παράθυρα των πίσω θυρών αλλά και για την αιχμηρή κατάληξη της πόρτας, που εξέχει αρκετά και προβληματίζει σε πρώτη επαφή.

    citroen-ds4-live7-min  citroen-ds4-live6-min

    Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου

    citroen-ds4-livetest-1-min

    Πολλά τα χιλιόμετρα με το DS4 και αρκετά τα συμπεράσματα για το “ιδιαίτερο” μοντέλο στην ξεχωριστή γκάμα της Citroen. Η αλήθεια είναι πως δεν το περιμέναμε έτσι. Θέλαμε -και ελπίζαμε- πως το DS4 θα είχε πολλά περισσότερα ιδιαίτερα πράγματα να μας δείξει σε σχέση με την πολύ ικανή αντίστοιχη (diesel) C4. Επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με ένα ικανό για ανοιχτό δρόμο αυτοκίνητο, που όμως δεν έχει αυτό το κάτι παραπάνω που θα δικαιολογούσε -στα δικά μας μάτια τουλάχιστον- την επιλογή σε σχέση με το απόλυτα στοχευμένο στις ανάγκες της κλάσης, “ταπεινότερο” μοντέλο της Citroen. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε την εξαιρετική συμπεριφορά του κινητήρα σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου, που ακόμα και μέσα στην πόλη μένει σταθερά κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Για εκτός πόλης διαδρομές, δεν έχουμε λόγια, αφού τα χαμηλά 5άρια είναι μια πραγματικότητα με το καλημέρα.

    citroen-ds4-livetest-3-min citroen-ds4-livetest-2-min

    Κοινό χαρακτηριστικό με την “απλή” C4, ο φωτισμός του χώρου των αποσκευών που από τη μια μεριά γίνεται και φορητός, δίνοντας λύση σε κάποια δύσκολη περίπτωση ξεφορτώματος των αποσκευών στον (σκοτεινό) προορισμό.

    citroen-ds4-livetest-4-min

    Όσο και αν έχουμε γίνει αναίσθητοι σε τέτοια θέματα, πρώτα απ’ όλα για τη διατήρηση της καλής μας υγείας και μετά για όλα τα υπόλοιπα (βλέπετε περνάνε και τα χρόνια…), μερικές φορές τα γεγονότα “σου βγάζουν τα μάτια” και δεν μπορείς να τα αγνοήσεις. Όπως ο κύριος στο τιμόνι του Renault Kangoo με τα αυτοκόλλητα της ΕΛΠΑ που αφού άνοιξε το καινούργιο του πακέτο τσιγάρων, πέταξε σελοφάν, αλουμινόχαρτα κλ.π. περιττά, έξω από το παράθυρο του αυτοκινήτου, έξω από τη Βουλή των Ελλήνων. Επειδή είχαμε κοντά του τη “χαρά” να αντιμετωπίσουμε και αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, είχαμε και την τύχη να τον δούμε να στέλνει πρώτα τη στάχτη και ύστερα -φυσικά- και το αποτσίγαρο, έξω από το παράθυρο. Αναπολώντας τα περασμένα χρόνια που τα αυτοκόλλητα του περιοδικού στις πόρτες του αυτοκινήτου δοκιμής, ήταν ένας επιπλέον λόγος για να είμαστε “το καλό παράδειγμα” στο δρόμο, αφήνουμε αυτή την κατάθεση εδώ. Με την ελπίδα, κάτι να αλλάξει κάποια στιγμή και όλοι μας, να αγαπήσουμε λίγο αυτή τη γη στην οποία είχαμε την τύχη να βρεθούμε. Κ.Μ.

    Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου

    ds 4 2016

    Παρότι η προοπτική μας φτάνει τόσο μακριά όσο η Πάτρα, καθώς θα παρακολουθήσουμε από κοντά το όγδοο κατά σειρά P.I.C.K. Λούξ Cola, το βλέμμα μας κόλλησε για αρκετή ώρα στο DS 4, που παραλάβαμε μόλις πριν λίγα λεπτά και θα αποτελέσει και το όχημα του ταξιδιού μας.

    ds 4 2016

    Δυναμικός και συνάμα αρμονικός σχεδιασμός, που συνδέει πολύ πετυχημένα τα στοιχεία ενός πεντάθυρου hatchback όπως του Citroen C4 στο οποίο βασίζεται με αυτά ενός coupe αμαξώματος, δημιουργεί ένα εξόχως ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Το λογότυπο DS, με μπόλικο χρώμιο, δεσπόζει στην κεντρική κολόνα και δένει άψογα με τις εξαιρετικά καλοσχεδιασμένες ζάντες ολοκληρώνοντας την εικόνα πολυτέλειας που περιμένεις από τη γκάμα.
    ds42016ds42016
    Ανάλογη εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό με φινέτσα και άριστη ποιότητα συναρμογής. Ο πλούσιος εξοπλισμός έρχεται να κλείσει γλυκά αυτή την πρώτη μας επαφή με το Citroen DS 4, το οποίο, τουλάχιστον αισθητικά καθώς ακόμα δεν προλάβαμε να κάνουμε χιλιόμετρα μαζί του, μας εντυπωσίασε.

    Σχόλια

    Σχόλια