Που οδηγεί την F1 η Liberty Media;

Το νέο "αφεντικό" της F1, η Liberty Media, δίνει το στίγμα των μελλοντικών του κινήσεων μέσω των δηλώσεων του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei.

To 2017 θα είναι μια χρονιά επανεκκίνησης της F1 και ιστορικών αλλαγών. Δεν είναι μόνο οι τεχνικές προδιαγραφές των μονοθέσιων που υπόσχονται μεγαλύτερες ταχύτητες, ανταγωνισμό και θέαμα. Κυρίως, τη μεγάλη αλλαγή που θα ξεκινήσει του χρόνου και θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα την φέρει η νέα ιδιοκτήτης του σπορ, η Liberty Media.

Ο αμερικανικός κολοσσός των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης γνωρίζει πολύ καλά το παιχνίδι της δημοσιότητας και τι χρειάζεται για να γίνει η F1 ένα ακόμα πιο προσοδοφόρο “προϊόν”. Έτσι, δια μέσου του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, του Greg Maffei, διαμηνύει ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης των εσόδων της F1, γι’ αυτό άλλωστε την αγόρασε. Οι δηλώσεις αυτές έρχονται να προστεθούν σε αυτές του υφισταμένου του και προέδρου της F1, του Chase Carey, που υποστήριξε ότι στόχος της Liberty Media είναι να δώσει τη δυνατότητα στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να ανέβει “στο επόμενο επίπεδο”.

Μια από τις εξελίξεις που αφορά άμεσα τους φιλάθλους της F1, είναι η αύξηση του αριθμού των αγώνων. Είναι γνωστό ότι η F1 βαδίζει πάνω σε αυτή την εξελικτική λογική από το ξεκίνημά της, που περιελάμβανε 7 αγώνες, για να φτάσει σήμερα στους 21. Σύμφωνα με τον Maffei, “Πιστεύω ότι υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των αγώνων και μάλιστα σε μέρη όπου μπορούν να μας αποδώσουν σημαντικά οικονομικά οφέλη. Μακροπρόθεσμα, πιστεύω ότι μπορούμε να αυξήσουμε την παρουσία μας στη Λατινική Αμερική, στην Ασία και στη Βόρεια Αμερική, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες”.

greg-maffei

Ο Maffei βλέπει την F1 αποκλειστικά και μόνο ως προϊόν και μάλιστα εμπορικό. Αυτό δεν είναι κακό, ειδικά αν είναι αντιληπτό ότι για να “πουλήσει” ένα προϊόν και μάλιστα τηλεοπτικό, χρειάζεται να προσφέρει έντονες συγκινήσεις που δημιουργούνται από τον μεγάλο ανταγωνισμό. Ο οποίος σήμερα δεν υπάρχει. Με τη λογική των νέων ιδιοκτητών όμως μπορεί και πρέπει να προκύψει, ειδικά όταν, όπως ζητούν οι οδηγοί και οι περισσότεροι ομάδες, τα μονοθέσια γίνουν λιγότερο “remote controled”.

Ταυτόχρονα με την αύξηση των αγώνων, η Liberty Media βλέπει μεγάλες ευκαιρίες και στην αύξηση της… ανάλυσης του τηλεοπτικού σήματος. Ήδη, από τον αγώνα της Σιγκαπούρης δημιουργήθηκαν μέσω της Tata Communications πλάνα υπέρ υψηλής ανάλυσης (Ultra High Definition – UHD) για τον τηλεοπτικό σταθμό Sky, που θα εκπέμπει σε αυτό το format από το 2017. Με αυτό το δεδομένο, τα δικαιώματα UHD μετάδοσης μπορούν να πωλούνται όχι μόνο στα ελεύθερα εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα αλλά και σε συνδρομητικά, αυξάνοντας έτσι τα έσοδα της F1 και φυσικά της Liberty Media.

Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει φυσικά και το τηλεοπτικό κοινό, δηλαδή εμάς, που θα έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε εκπληκτικής ποιότητας και λεπτομέρειας πλάνα ακόμα και σε εξαιρετικά αργή κίνηση, γεγονός πολύ σημαντικό. Όλα τα παραπάνω έχουν φυσικά αξία, αν και εφόσον οι κανονισμοί αφήνουν κάποιες ελευθερίες στους κατασκευαστές, ώστε το “παιχνίδι” να παίζεται κυρίως στην πίστα και όχι στα paddocks όπως συμβαίνει σήμερα.

Σχόλια

Σχόλια