Live Test: Opel Corsa DTE 1.3 Easytronic

    Μετά από μια αρμάδα Corsa την περασμένη χρονιά, ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε και το πολλά υποσχόμενο, στον τομέα της κατανάλωσης, Opel Corsa DTE 1.3 Easytronic.

    Από το livetest του motornews έχουν περάσει σχεδόν όλα τα Corsa. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και αυτό με το αυτόματο κιβώτιο Easytronic και τον κινητήρα diesel των 1.3 λίτρων, που υπόσχεται τη μέγιστη οικονομία στη γκάμα. Αν την τηρεί κιόλας -την υπόσχεση- θα το ανακαλύψουμε πολύ σύντομα…

    Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου

    Καλησπέρα και καλή εβδομάδα σε όλες και όλους. Για τα Corsa, έχουμε αναλυτικά αναφερθεί εδώ και εδώ και πλέον το ζήτημα στην προκειμένη περίπτωση εστιάζεται στο κιβώτιο και μόνο. Μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε πόλη, επαρχιακές διαδρομές και αυτοκινητόδρομο, μπορούμε με βεβαιότητα να γράψουμε ότι ναι, το Corsa DTE 1.3 Easytronic με το αυτόματο κιβώτιο (μηχανικό με αυτόματο συμπλέκτη για την ακρίβεια), είναι εξαιρετικά οικονομικό, το πιο οικονομικό στη γκάμα. Μόλις 4,4 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωσε κατά μέσο όρο, χωρίς καμία προσπάθεια από μέρους μας. Άλλωστε, το κιβώτιο κάνει ότι θέλει από μόνο του, όταν δεν χρησιμοποιείς τη χειροκίνητη λειτουργία.

    img_3106

    Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία του κιβωτίου δεν μας ικανοποίησε. Ο πήχης έχει ανέβει πολύ ψηλά από τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, ή τα κλασικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, τόσο ώστε το Easytronic της Opel μοιάζει αναχρονισμός. Και είναι, για να λέμε την αλήθεια, καθώς ειδικά το ανέβασμα σχέσεων, είτε στην αυτόματη, είτε στην χειροκίνητη λειτουργία, είναι της αμεσότητας “βάστα Τούρκο να γεμίσω”.

    Αυτό αποτυπώνεται και στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, όπου σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, το Easytronic είναι κατά 1.6 δευτερόλεπτα πιο αργό, συγκεκριμένα απαιτεί 13,5 δευτερόλεπτα αντί 11,9. Αντίθετα, τα κατεβάσματα είναι πολύ πιο γρήγορα -σωστά για λόγους ασφαλείας στο προσπέρασμα- ωστόσο το κιβώτιο δεν παύει να σε ξενερώνει τόσο που, παρά το ελάχιστο επιπλέον του κόστος, αναζητάς το χειροκίνητο.

    Εμπορικά η κίνηση της Opel έχει νόημα, καθώς με μόλις 600€ επιπλέον αγοράζεις αυτόματο αντί για χειροκίνητο Corsa, κάτι που προσφέρει λύση σε οδηγούς το χρειάζονται απαραιτήτως. Για όλους τους άλλους ωστόσο, εμείς προτείνουμε χειροκίνητο.

    Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου

    Οι ανατροπή των δεδομένων και των μύθων στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, βοηθούσης της καλπάζουσας τεχνολογίας και των συνεχώς αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων, είναι συνεχής. Κάποτε οι κινητήρες diesel ήταν τα “βρώμικα” και νωχελικά αποπαίδια, σήμερα ένα σύνολο μόλις 1.3 λίτρων μπορεί να αποδίδει 95 ίππους και 190Nm ροπή από τις 1.500 σ.α.λ. Κάποτε τα αυτόματα κιβώτια ήταν βαριά και ογκώδη σαν τάνκερ και θυσίαζαν την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις στο βωμό της άνεσης και της ευκολίας. Σήμερα, το Opel Corsa DTE 1.3 Easytronic με το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι το πιο οικονομικό στη γκάμα του μοντέλου, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση στα 3,2 λίτρα/100 χλμ.

    opel-corsa-13-dte-easytronic-2 opel-corsa-13-dte-easytronic-3

    Όχι όπως ήξερες λοιπόν, αλλά όπως ορίζουν τα σημερινά δεδομένα και μάλλον κανείς, ειδικά αν δεν τίθεται και θέμα τιμής όπως στην περίπτωση του Corsa, δεν πρέπει να προτιμήσει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έναντι του αυτόματου. Ή μήπως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι; Η ερώτηση είναι προφανώς ρητορική, ωστόσο δεν θα απαντηθεί σήμερα γιατί μόλις πήραμε το Corsa και πρέπει να εμπεδώσουμε με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα τόσο τη λειτουργία του κιβωτίου, όσο και τη συμβολή του στην κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες. Να έχετε λοιπόν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα πάλι εδώ.

    Σχόλια

    Σχόλια