Motornews Drive: Citroen C3 1.6 BlueHDi @ Τζουμέρκα

    Compact διαστάσεις και ικανότητες δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Αυτό είναι το Citroen C3 με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και τους -φαινομενικά λίγους- 75 ίππους.

     Ο κύβος ερρίφθη: Η περιήγηση στα Τζουμέρκα χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο που να τα “κάνει όλα και συμφέρει”, όντας άνετο και ασφαλές, καλά εξοπλισμένο και οικονομικό. Η ανταπόκριση από την ελληνική αντιπροσωπεία, ήταν για άλλη μια φορά άμεση. Το γυαλιστερό σκούρο μπλε C3 ήρθε στα χέρια μας για να υποστηρίξει ένα οδοιπορικό 1.300 χιλιομέτρων, προσφέροντάς μας την αυτοπεποίθηση των 23,8 kgm της ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Αυτός είναι και ο λόγος που λίγο πιο πάνω σας λέμε για “φαινομενικά λίγους” ίππους, αφού με τέτοια ροπή, το μόνο που σίγουρα δεν θα αισθανθεί ο οδηγός, είναι έλλειψη προθυμίας από τον κινητήρα για την άνετη μετακίνηση των 1.080 κιλών του αμαξώματος.

    IMG_8857

    Η καμπίνα είναι φιλόξενη και τα πάντα βρήκαν τη θέση τους για να ξεκινήσει το ταξίδι. Μέσα σε λίγα λεπτά, μέσω της οθόνης αφής 7”, τα τηλέφωνα οδηγού και συνοδηγού συνδέθηκαν με το bluetooth του συστήματος ψυχαγωγίας, προσφέροντας την hands free άνεση για το δρόμο. Στη θύρα USB καρφώθηκε το stickάκι με τις μουσικάρες για το δρόμο (περί τα 1.600 τραγούδια σε MP3 χωρούν σε 8 GB που φτάνουν και περισσεύουν για την αποστολή) και όλα ξεκινούν με τους καλύτερους οιωνούς. Η διαδρομή μέχρι τη γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης” είναι ακόμα πιο σοκαριστική από όσο περιμένει και ο πιο απαισιόδοξος, μην αφήνοντας περιθώρια να δούμε κάτι άλλο πλην της ασφαλούς μετακίνησής μας έως εκεί.

    20160207_200715

    Το πέρασμα στη Στερεά, είναι μια από τα ίδια για τα πρώτα χιλιόμετρα και μόνο η απόδοση του καλού ηχοσυστήματος αποτελεί παρηγοριά, όπως και το καλό πάτημα του C3 που μας επιτρέπει να το εμπιστευτούμε λίγο παραπάνω όσο περνούν τα χιλιόμετρα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου, στο οποίο λόγω του δρόμου και του κυκλοφοριακού φόρτου, καταφεύγουμε τακτικά, δίνει λύσεις όπου χρειαστεί. Η μετριοπάθεια στην πίεση του γκαζιού και οι συνθήκες που δεν επιτρέπουν αυξημένη μέση ωριαία, ωφελεί σημαντικά την κατανάλωση, με το πρώτο τέταρτο στο ψηφιακό δείκτη αποθέματος, να σβήνει μετά από 330 χιλιόμετρα απόστασης! Αξίζει να σημειώσουμε πως το πρώτο νταμάκι, έσβησε στα 163 χιλιόμετρα! Διάθεση για χαμηλά 5άρια λοιπόν, στο “εύκολο” από τη μεριά της κατανάλωσης καυσίμου, κομμάτι της διαδρομής.

    IMG_8841

    Κάτι παραπάνω από 4 ώρες μετά την εκκίνηση του ταξιδιού, η εικόνες γύρω μας αλλάζουν προς το καλύτερο. Προς το σημαντικά καλύτερο. Η ορεινή διαδρομή που ακολουθούμε για το Βουργαρέλι, στρίβοντας έξω από την Άρτα, είναι χάρμα οφθαλμών και αισθήσεων για τον οδηγό. Καταπληκτικές στροφές, με εξαιρετική άσφαλτο στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής, ελάχιστες λακκούβες και ελάχιστα αυτοκίνητα στο δρόμο. Μόνη έννοια, οι κλειστές χωρίς ορατότητα στροφές, που μπορεί να κρύβουν στην κορυφή ή στην έξοδό τους, κάποιες πέτρες που συνήθως κυλούν από τους παρακείμενους βράχους εκατέρωθεν. Τακτικό θέαμα, οι πηγές που αντίθετα με ότι θα περίμενε κανείς, δεν στέλνουν το νερό τους στο δρόμο, ενώ την ίδια στιγμή “χρωματίζουν” ακόμα πιο έντονα το περιβάλλον. Είναι μαγική η διαδρομή και ο οδηγός ξεχνιέται εύκολα, παρασύρεται και κινείται πιο γρήγορα από όσο είναι το “πολιτικώς ορθόν”.

    IMG_8815

    Το C3 έχει την μαγική ικανότητα -που προφανώς φέρει ως κληρονομία από τους ένδοξους προγόνους- να κινείται αρκετά γρήγορα, χωρίς ο οδηγός να πιέζει ιδιαίτερα. Η διατήρηση της ταχύτητας που προκύπτει από το καλό πλαίσιο και το πάτημα του αυτοκινήτου, είναι εύκολη υπόθεση, μόνο που “ταλαιπωρεί” λίγο τους υπόλοιπους επιβαίνοντες. Οι κλίσεις είναι αυξημένες, μια και η ανάρτηση όπως εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς, δεν έχει προσανατολισμό την όποια sport διάθεση. Ακόμα και έτσι όμως, θέλοντας να απομυζήσεις χαρά από κάθε στροφή, το C3 θα σου συμπαρασταθεί. Τα φρένα είναι στο ύψος των περιστάσεων και δεν χάνουν τη θετική τους αίσθηση, ακόμα και σε παρατεταμένα κατηφορικά κομμάτια,παρά τη διάταξη με τους δίσκους εμπρός και τα ταμπούρα πίσω (στην έκδοση με τους 100 ίππους, υπάρχυν δίσκοι και για τους τροχούς του πίσω άξονα). Περνάμε το Αθαμάνιο και συνεχίζουμε για το κεφαλοχώρι της περιοχής,με στόχο τη διανυκτέρευση εκεί.

    IMG_8826

    Η δροσιά του υψομέτρου των 800 μέτρων όπου βρίσκεται το Βουργαρέλι, είναι η ανταμοιβή για το πλήρωμα και το μικρό Citroen που μετά από 430 περίπου χιλιόμετρα, μας έχει κρατήσει αρκετά ξεκούραστους. Η συνέχεια του οδοιπορικού, μας βρίσκει να “ψάχνουμε” ωραίες διαδρομές και σημεία ξεχωριστά σε αυτό το υπέροχο ορεινό τοπίο, που ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, υποδέχεται τους επισκέπτες με δροσερή διάθεση και φουλ καθαρό αέρα. Με λίγο -ιδιαίτερα βατό- χωματόδρομο, βρεθήκαμε σε μια ξεχασμένη από χρόνια πεζογέφυρα που συνδέει τις δύο πλευρές του Άραχθου και μας προκαλεί να παρκάρουμε και να την περάσουμε, μόνο και μόνο για την εμπειρία. Παρά την υψοφοβία μας, το κάνουμε και οι εικόνες (που μοιραζόμαστε μαζί σας) μας αποζημιώνουν.

    IMG_6591               IMG_6587

    IMG_6590

    Η ώρα της επιστροφής φτάνει και το Citroen C3 ξεκινά και πάλι για το rewind, μόνο που για να μην βαριόμαστε, αποφασίζουμε να γίνει από την άλλη διαδρομή που θα μας φέρει (δυστυχώς) στην πρωτεύουσα και πάλι. Από Μεσοχώρα, φτάνουμε στην πανέμορφη Πύλη Τρικάλων και στη συνέχεια, μέσω Δομοκού, φτάνουμε Λαμία για να αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς Αθήνα. Το C3 στο ύψος του. Διστάζουμε κάπου και στα 980 χιλιόμετρα και βάζουμε καύσιμο, περισσότερο όμως με το φόβο πως δεν θα βρούμε ανοιχτό πρατήριο καθώς η ώρα είναι προχωρημένη, μια και υπάρχει επάρκεια diesel στο ντεπόζιτο για να “σπάσει” η χιλιάδα των χιλιομέτρων με ένα γέμισμα- που είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα των περισσότερων diesel μοντέλων απέναντι στα βενζινοκίνητα αντίστοιχα. Είναι ξεχωριστή η αίσθηση να μετράς τα χιλιόμετρα για το επόμενο service του αυτοκινήτου σου, με τα γεμίσματα του diesel. O 1.600άρης BlueHDi, δίνει απαντήσεις στους επικριτές του -μεταξύ των οποίων ήταν και κάποιοι από εμάς πριν το οδοιπορικό- και κλείνει στόματα, μια και δείχνει εξαιρετικά επαρκής για κάθε είδους αποστολή, με υπερπροσφορά ροπής και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, που στη δική μας περίπτωση δεν έπεσε από τα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά και δεν είδαμε και πάνω από 5,4- ακόμα και όταν είχαμε μπροστά μας έντονη ανηφόρα και το C3 “μας” ήταν φορτωμένο με 4 ενήλικους και αποσκευές, καλύπτοντας πλήρως τα 300 λίτρα του σχετικού χώρου.

    IMG_5282

     

    Στα 13.052€ της τιμής εκκίνησης για το μοντέλο με τον κινητήρα BlueHDi 1.6, θα προσθέταμε το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith και ένα άλλο, πιο εξωστρεφές χρώμα και θα λύναμε το πρόβλημα της μετακίνησης για πολλά χρόνια- εντός όπου με 90 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, κινείται χωρίς περιορισμούς δακτυλίου και εκτός των τειχών.

    IMG_8861

     

    Σχόλια

    Σχόλια