Live Test: SsangYong Tivoli 1.6 d AWD A/T

    Το Tivoli φιλοδοξεί να βάλει την SsangYong σε μια νέα, πιο ευρωπαϊκή τροχιά. Θεωρητικά έχει όλα τα εχέγγυα. Μένει να δούμε αν και πρακτικά τα καταφέρνει.

    Το SsangYong Tivoli 1.6 d AWD A/T έφτασε στο live test του motornews για το γνωστό πενθήμερο, καθημερινό “ξεσκόνισμα”. Εντελώς νέα ποσότητα στην ελληνική αγορά, μένει να αποδείξει τα όπλα του απέναντι στον πολύ σκληρό -και κατεστημένο- ανταγωνισμό των μικρών – μεσαίων SUV.

    Τρίτη 23 Αυγούστου

    Το SsangYong Tivoli φεύγει από τα χέρια μας και επιβάλλεται ένα επιμύθιο. Το μοντέλο είναι σαφώς όχι ένα βήμα, μα άλμα εμπρός από την κορεατική εταιρεία, που έχει κατασκευάσει ένα SUV συμπαγών διαστάσεων ικανό να αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό.

    SsangYong Tivoli 16d AT_11

    Από την άλλη πλευρά, η έκδοση της δοκιμής, τετρακίνητη με  αυτόματο κιβώτιο, παρουσιάζει δύο σημαντικά μειονεκτήματα: το ένα είναι η κατανάλωση, το άλλο ο χώρος αποσκευών, που είναι αρκετά μειωμένος σε σχέση με αυτόν της δικίνητης έκδοσης όπως ήδη αναφέραμε. Υπάρχει και ένα ακόμα, το κόστος των 31.140€ (26.840 χωρίς τη διχρωμία), που ουσιαστικά βάζει το Tivoli απέναντι από έναν ανταγωνισμό μεγαλύτερο και πολυπληθή.

    Σίγουρα αυτή η έκδοση δεν κολακεύει την πολύ καλή βάση, ωστόσο δεν έχουμε οδηγήσει την 2WD έκδοση με τον κινητήρα diesel και έτσι επιφυλασσόμαστε. Ως έχει, πάντως, το αυτοκίνητο της δοκιμής, απευθύνεται σε οδηγούς που έχουν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του το σπορ χαρακτήρα και επιζητούν απαραιτήτως τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, χωρίς οι χώροι και η οικονομία να είναι στις προτεραιότητές τους.

    Δευτέρα 22 Αυγούστου

    Οι διαστάσεις του Tivoli, με μήκος 4,2 και πλάτος περίπου 1,8 μέτρα, παραπέμπουν σαφώς προς τα πιο “συμπαγή” SUV της μικρής – μεσαία κατηγορίας, φωτογραφίζοντας ως άμεσο ανταγωνιστή το Grand Vitara. Αυτή ή ένδεια μήκους έχει ως άμεσο αποτέλεσμα -σε συνδυασμό με την κάμερα στάθμευσης και τους αισθητήρες εμπρός και πίσω- το Tivoli να είναι πολύ πρακτικό και εύχρηστο στην πόλη. Από την άλλη πλευρά όμως, ο χώρος αποσκευών στην τετρακίνητη αυτή έκδοση με τη ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το πάτωμά του, έχει όγκο μόλις 327 λίτρα, αντί για τα 423 αυτής με την κίνηση μόνο εμπρός.

    SsangYong Tivoli 16d AT_8 SsangYong Tivoli 16d AT_9

    Οι χώροι για τους επιβάτες, αντίθετα, είναι επαρκείς και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ανάρτηση, εξασφαλίζουν ένα περιβάλλον άνετης και ξεκούραστης μετακίνησης. Επίσης ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο, ίσως τον οδηγό μόνο, που για τη διαχείρισή του έχει πολλούς περισσότερους διακόπτες στη διάθεσή του από ότι ορίζει η σύγχρονη σχεδιαστική προσέγγιση στη σχεδίαση των ταμπλό.

    SsangYong Tivoli 16d AT_4

    Με αρκετά πλέον χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους, παρατηρήσαμε επίσης ότι η κατανάλωση αρνείται πεισματικά να πέσει κάτω από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. με τον μέσο πραγματικό όρο του ανταγωνισμού να βρίσκεται μεταξύ 5 και 6,5 λίτρων/100 χλμ. Μάλιστα, η αυτόματη εκδοχή του Tivoli της δοκιμής καταναλώνει σύμφωνα και με τις επίσημες τιμές της SsangYong σημαντικά περισσότερο από αυτή με το χειροκίνητο κιβώτιο, την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να κάνουν τις αυτόματες εκδόσεις των μοντέλων της ανάλογα ή και περισσότερο οικονομικές από τις χειροκίνητες.

    Παρασκευή 19 Αυγούστου

    SsangYong Tivoli 16d AT_5

    Δεν το κρύβουμε ότι στο Tivoli μπήκαμε ελαφρώς προκατειλημμένοι. Τα μοντέλα πρώτης γενιάς της εταιρείας που είχαν έρθει στη χώρα μας περισσότερα από 15 χρόνια πριν, ήταν τραχιά, βαριά και με ξεπερασμένα μηχανικά μέρη, συνήθως δάνειο άλλων εταιριών. Οποία έκπληξη λοιπόν όταν διαπιστώσαμε ότι το σπορ προσανατολισμού παρουσιαστικό του Tivoli υποστηρίζεται απόλυτα και από την ανάρτησή του, ένα σύνολο με γόνατα εμπρός (κλασικά) και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω (μόνο στις τετρακίνητες εκδόσεις, καθώς σε αυτές με κίνηση εμπρός υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας).

    Στον αυτοκινητόδρομο το λοιπόν, το Tivoli είναι εντυπωσιακά σταθερό και συμπαγές, ενώ το αμάξωμά του  άκαμπτο. Ανηφορίζοντας προς το βουνό, οι κλίσεις είναι περιορισμένες για SUV, ενώ η συνήθεις αντιδράσεις όταν πιεστεί είναι γραμμικές. Στα πολλά ξεκολλάει με τα τέσσερα σταδιακά, ενώ με πολύ γκάζι στις φουρκέτες υποστρέφει αλλά όχι δραματικά. Βλέπετε ο πίσω άξονα είναι αρκετά συμμετοχικός και στο στιγμιαίο άφημα του γκαζιού ανοίγει την τροχιά του, διορθώνοντας την υποστροφή.

    SsangYong Tivoli 16d AT_7

    Η μόνιμη τετρακίνηση εξασφαλίζει πρόσφυση ακόμα και στις ομοβροντίες ισχύος στις εξόδους των στροφών, ενώ το ESP, που συνήθως είναι έντονα παρεμβατικό, μπορεί να απενεργοποιηθεί χωρίς δράματα αν ξέρεις τις κάνεις. Το σύστημα διεύθυνσης δεν μας έκανε ούτε κρύο ούτε ζέστη και τα τρία προγράμματα λειτουργίας του απλώς αυξάνουν ή μειώνουν αντίστοιχα τη δύναμη που πρέπει να ασκηθεί για την περιστροφή του. Τα ελαστικά έδειξαν να μην τα πηγαίνουν καλά με την ελληνική άσφαλτο, καθώς χάνουν σχετικά εύκολα την πρόσφυσή της, πριν όμως από αυτό προειδοποιούν με τον γνωστό ήχο – στριγκλιά.

    Όλα τα παραπάνω φυσικά θα ήταν κενό γράμμα χωρίς μια σωστή θέση οδήγησης, την οποία το Tivoli προσφέρει παρά τη μη ρύθμιση του τιμονιού τηλεσκοπικά. Τέλος, για να ολοκληρώσουμε το κεφάλαιο ανάρτηση – οδική συμπεριφορά, να σημειώσουμε ότι η πρώτη είναι όσο σφιχτή χρειάζεται και όσο ενδοτική απαιτείται για την απορρόφηση των ανωμαλιών της ελληνικής ασφάλτου, δίνοντας μια εικόνα εξαιρετικής ισορροπίας.

    Πέμπτη 18 Αυγούστου

    SsangYong Tivoli 16d AT_14

    Στην Αθήνα πλέον ακούς την ανάσα του γείτονά σου -και αυτό είναι εξόχως θετικό για όσους έχουν χιλιόμετρα να κάνουν. Όπως εμείς με το SsangYong Tivoli, που σε πρώτη φάση το μοτέρ του δείχνει πρόθυμο και ισχυρό, μα ταυτόχρονα λαίμαργο, τουλάχιστον με το αυτόματο εξάρι. Μέχρι στιγμή η μέση κατανάλωση είναι 8,5 λίτρα/100 χλμ. και ελπίζουμε ότι με μερικά χαλαρά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, θα δούμε και κάτι καλύτερο. Είναι και η μόνιμη τετρακίνηση, βλέπετε.

    SsangYong Tivoli 16d AT_16

    Ένα στοιχείο του κιβωτίου (κατασκευής Aisin) που μας έκανε εντύπωση, ήταν ένα πολύ μικρό κουμπάκι στην αριστερή πλευρά του επιλογέα. Καθώς κάποιος έχει αφαιρέσει από το αυτοκίνητο το πάντα χρήσιμο manual, καταλήξαμε με τη μέθοδο της ατόπου απαγωγής στην χρησιμότητά του -καθώς για τα προγράμματα λειτουργίας του κιβωτίου (Sport, Winter, Eco) υπάρχει πιεστικός διακόπτης αριστερά στο ταμπλό. Ναι, κυρίες και κύριοι, αυτός είναι ο διακόπτης για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων στο αντίστοιχο πρόγραμμα. Ούτε εμπρός – πίσω τον επιλογέα, ούτε δεξιά – αριστερά, ούτε paddles. Ένας μικρός και μόνος διακόπτης, σαν τον Λούκυ Λουκ. Ο οποίος μάλιστα κάνει τις αλλαγές με τον “ανάποδο” τρόπο, δηλαδή εμπρός ανεβάζει σχέση και πίσω κατεβάζει.

    Τετάρτη 17 Αυγούστου

    SsangYong Tivoli 16d AT_3

    Σήμερα αφήσαμε το Renault Kadjar 1.5 d και αμέσως περάσαμε στο τιμόνι του SsangYong Tivoli 1.6 d AWD A/T. “Άδικη η σύγκριση για το κορεατικό μοντέλο”, σκεφτήκαμε, καθώς το γαλλικό μικρό – μεσαίο SUV αγγίζει την κορυφή στους περισσότερους τομείς. Ωστόσο, στα ελάχιστα πρώτα χιλιόμετρα και στην πρώτη εντύπωση, το Tivoli μας χάλασε μόνο με την πλουμιστή εικόνα των διακοπτών του εσωτερικού του. Κατά τα άλλα, κινητήρας, κιβώτιο και συνολική αίσθηση δείχνουν να έχουν μια σύγχρονη ευρωπαϊκή αύρα. Πολύ νωρίς να κρίνουμε οτιδήποτε και το μόνο που ελπίζουμε είναι να συνεχίσει να μας εκπλήσσει ευχάριστα.

    Στην πρώτη θετική μας επαφή συμβάλλει σίγουρα και το γεγονός ότι η έκδοση του μοντέλου είναι η απολύτως πλουσιότερη από άποψη εξοπλισμού (DLX 2Tone), όπου η διχρωμία του αμαξώματος, οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών, το δερμάτινο εσωτερικό και η μεγάλη οθόνη 7” του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό σε καλωσορίζουν με επιτυχία.

    SsangYong Tivoli 16d AT_1

    Αισθητικά αυτό που μας κέντρισε την προσοχή, πέρα από τον εν γένει επιθετικό και αιχμηρό σχεδιασμό, ήταν το χαμηλό ύψος του αμαξώματος. Όπως επιβεβαιώσαμε και από τα χαρτιά, το ελάχιστο ύψος του Tivoli από το έδαφος είναι μόλις 16,5 εκατοστά – στα περισσότερα SUV αυτή της κατηγορίας κυμαίνεται από 17-20. Παρότι, μάλιστα, η συγκεκριμένη έκδοση είναι και τετρακίνητη.

    Ο κινητήρας είναι ένα νέο τετρακύλινδρο σύνολο σχεδίασης και κατασκευής SsangYong, με καύσιμο το πετρέλαιο, χωρητικότητας 1.597 κ.εκ., το οποίο με την αρωγή turbo αποδίδει 115 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Αρκετά υψηλή είναι η ροπή, στα 300 Nm, η οποία μάλιστα αποδίδεται χαμηλά, στις 1.500 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο -και μόνο στη γκάμα- σύνολο πετρελαίου, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο ίδιου αριθμού σχέσεων. Το τελευταίο διαθέτει το Tivoli της δοκιμής.

    Μετά τις συστάσεις και τις πρώτες εντυπώσεις, τα χιλιόμετρα που έπονται μένει να μας αποκαλύψουν και τα ουσιώδη στοιχεία του αυτοκινήτου. Μείνετε μαζί μας -μετά το μπάνιο έστω.

    SsangYong Tivoli 16d AT_2

    Σχόλια

    Σχόλια