Motornews Test: Mini Paceman Cooper S 190ps

    Το Paceman είναι έτσι και αλλιώς δυναμικό, με τον τρόπο που η σύγχρονες επιταγές του marketing μας έχουν επιβάλλει την κατηγορία των crossover. Με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 190 ίππους, γίνεται και πολύ ενδιαφέρον.

    Τα περί ξεζουμίσματος στο όνομα του original Mini, τα έχουμε ξαναπεί. Ας μην επανερχόμαστε. Ούτως ή άλλως, το Paceman ελίσσεται και ξεφεύγει από τη σχετική κριτική (που μόνο θετική δεν θα ήταν…) καθώς αποτελεί μια πραγματικά ξεχωριστή περίπτωση. Ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να σταθεί ως αυτόφωτο στη γκάμα μιας καλή εταιρείας. Είναι πρακτικά η τρίθυρη εκδοχή του Countryman –που και αυτό με τη σειρά του, αποτελεί μια αξιοπρεπέστατη και up to date έκδοση Mini. Ως τέτοια, έρχεται να καλύψει το “κενό” που θα υπήρχε αν κάποιος ζήταγε μετ’ επιτάσεως, GTi με δυναμική crossover, όχι πολύ μεγάλο ή πεντάθυρο (“τι να το κάνω; οικογενειάρχης είμαι;”) και αρκετά πρεστιζάτο για ευνόητους λόγους.

    IMG_7819

    Κάπως έτσι λοιπόν εγένετο Paceman. Και σε εμάς που έχουμε τα κολλήματά μας με την ιστορία της αυτοκίνησης, αυτή εδώ η περίπτωση, μας αρέσει. Ως εξτραβαγκάντζα αλλά μας αρέσει. Η αισθητική του με τη διχρωμία τονίζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα και τη διάθεσή του να πάει παντού (άσχετα με το ότι δεν μπορεί- ή δεν θα το πάει ποτέ κάπου αλλού πέραν ασφάλτου ο ιδιοκτήτης). Οι μεγάλες ζάντες αρμόζουν στην περίσταση, βοηθώντας την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που δίνει την αίσθηση “πάω παντού” που λέγαμε νωρίτερα. Και στην καμπίνα με την 4θέσια διαμόρφωση, όλα είναι ποιοτικά και δίνουν την αίσθηση της ακριβής κατασκευής. Η εικόνα είναι γνωστή από τα υπόλοιπα μοντέλα, με τις λεπτομέρειες να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τα μοντέλα που έχουν την πιο σύγχρονη εκδοχή του interface για το σύστημα ψυχαγωγίας και διασύνδεσης του αυτοκίνητου. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτής της διαφοράς, είναι το μικρό joystick για το χειρισμό των λειτουργιών, που στην πιο σύγχρονη μορφή του είναι μεγάλος περιστροφικός διακόπτης.

    IMG_7821

    Κάτω από το εμπρός καπό, ο 1.600άρης (άλλη μια συνδετική αναφορά με το άμεσο παρελθόν του μοντέλου) turbo με τους 190 ίππους αποτελεί φορολογικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον δίλιτρο άλλων “S” εκδόσεων στη γκάμα της Mini αλλά και πηγή χαράς για τον οδηγό. Είναι μεστός και γεμάτος σε απόδοση, με το χειροκίνητο 6άρι να κάνει την εκμετάλλευση των 190 ίππων αλλά και των 22,4 kgm της ροπής που είναι διαθέσιμη από τις 1.700 σ.α.λ., εύκολη υπόθεση, προάγοντας και την οικονομία όταν ο οδηγός το επιθυμήσει και κινηθεί ανάλογα. Αλλά τώρα μεταξύ μας: ποιος είναι αυτός που θα βάλει στο χέρι ένα Mini S (ας είναι και Paceman) και θα το αντιμετωπίσει “ψύχραιμα”; Δεν είναι ότι σε προκαλεί το αυτοκίνητο. Είναι το ότι στη θεωρία μπορεί να κάνει πράγματα που θα το έβαζαν απέναντι σε σαφώς πιο sport μοντέλα.

    IMG_7870

    Στο δρόμο ωστόσο, λίγο η απόσταση από το έδαφος, λίγο η σφιχτή ανάρτηση, το Paceman εμφανίζει ένα πρόσωπο κάμποσο διαφορετικό από αυτό των υπόλοιπων -χαμηλών- Mini. Η μετάδοση της κίνησης εμπρός, φέρνει σε δύσκολη θέση τον εσωτερικό ως προς την εκάστοτε στροφή τροχό και τον οδηγεί σε σπινάρισμα που καθυστερεί την εξέλιξη της ροής στη διαδρομή. Γενικά, όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, το Paceman βολεύεται καλύτερα σε ανοιχτές διαδρομές με μέτριες στροφές και καμπές, εκεί που το στιβαρό πλαίσιο ανταποκρίνεται σε υψηλών ταχυτήτων απαιτήσεις καλύτερα.

    IMG_7802

    Με τα παραπάνω δεδομένα, το πακέτο Paceman γίνεται αρκετά ενδιαφέρον. Για περιορισμένο κοινό αλλά σίγουρα διαφορετικό και –εν τέλει- ενδιαφέρον. Το κόστος προφανώς δεν είναι ανασταλτικός παράγοντας για το κοινό του μοντέλου της Mini, που δεν θα “διστάσει” να φτάσει στην έκδοση “S”, υποκύπτοντας ίσως και στη γοητεία των 190 ίππων που όπως και να το κάνουμε, προσθέτει πόντους δυναμισμού σε ένα έτσι και αλλιώς ιδιαίτερο μοντέλο. Το αυτό θα ισχύσει και για την αυξημένη κατανάλωση που σημειώνει σε μικτές συνθήκες κίνησης το μοντέλο. Ακόμα και με προσπάθεια για οικονομία, το 1.600άρι μοτέρ δείχνει αρκετά λαίμαργο- αλλά είπαμε: αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα για το κοινό των Mini. Στο κοινό που τα 32.706€ της τιμής εκκίνησης για το Paceman S, δεν θα αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για την επιλογή του.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_7800

     

    Σχόλια

    Σχόλια