Motornews Test: Mercedes E220d

    H Mercedes E δεν είναι απλά ένα μεγάλο σεντάν κύρους αλλά ένα σημειολογικό φαινόμενο μιας κοινωνίας που δεν έχει καμία σχέση με μηχανολογία, αριθμούς και δεδομένα.

    Τηρώντας αυστηρά τον κώδικα της εργασίας μας δεν θα έπρεπε να κρίνουμε κάποιο αυτοκίνητο από τον κοινωνικό του αντίκτυπο. Κλείνουμε τα μάτια στα… βλέμματα των άλλων, οδηγούμε και αναφέρουμε.

    Δύσκολο το εγχείρημα, ειδικά όταν ακόμα και η ίδια η Mercedes γνωρίζει ότι όπως και οι πρότερες τέσσερις γενεές, έτσι και αυτή, η πέμπτη, δεν θα βασίσει την επιτυχία της σε αντικειμενικά δεδομένα απόδοσης.

    Merc-E220d-AMG

    Τα τελευταία ωστόσο, το αυτοκίνητο τα έχει σε μεγάλες δόσεις. Ο κινητήρας της είναι ένα όμορφο δείγμα της υπερεκατονταετούς εξέλιξης των συνόλων εσωτερικής καύσης: διαχειρίζεται το καύσιμο με εντυπωσιακή φειδώ, είναι ταχύστροφος και αθόρυβος για diesel και παράλληλα αποδίδει τα εντυπωσιακά νούμερα των 194 ίππων ισχύος και 400 Nm ροπής.

    Το θαύμα αυτό απόδοσης και αποδοτικότητας, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που μόνο εκ του αριθμού τους μπορείς να το χαρακτηρίσεις state of the art. Δεν είναι όμως μόνο αυτές, μα και το λογισμικό του, που παρέα με τα πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης προσαρμόζεται μαζί με τον κινητήρα σε κάθε ανάγκη μετακίνησης.

    Merc-E220d-AMG_16

    Αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων, χαμηλωμένες κατά 1.5 εκατοστά στην έκδοση AMG της δοκιμής, ένα κοφτερό με τα δεδομένα της Mercedes τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα συνθέτουν ένα σύνολο που μπορεί να κάνει τα πάντα με χαρακτηριστική άνεση. Σημαδεύεις ένα σημείο στο χάρτη και –ειδικά στην περίπτωση που έχεις επιλέξει την προαιρετική πνευματική ανάρτηση- απλώς το προσεγγίζεις χωρίς δεύτερες σκέψεις.

    Merc-E220d-AMG_17

    Οδηγάς, απολαμβάνεις και κρίνεις, ενίοτε κάποια «χαζά» ατοπήματα όπως αυτό της ενεργοποίησης του κινητήρα εν στάσει που επιφέρει ένα έντονο κραδασμό σε όλο το αμάξωμα. Όμως είναι το συλλογικό ασυνείδητο που δεν σε αφήνει να αγιάσεις. Τα βλέμματα πέφτουν επάνω σου με ρυθμό καταιγίδας αστεροειδών: ζήλεια, φθόνος και θαυμασμός, όλα εναλλάσσονται και συμπληρώνονται είτε με λεκτική επικοινωνία όσων πραγματικών petrolhead ενδιαφέρονται πραγματικά για το μηχάνημα αυτό καθαυτό, είτε με εξωλεκτική όσων ενδιαφέρονται να προσδιορίσουν την κοινωνική τους θέση σε αντίστιξη με τη δική σου.

    Merc-E220d-AMG_14

    Στο τέλος νοιώθεις όπως ο Πάπας στο αυτοκίνητο – βιτρίνα. Όχι όμως ανάμεσα σε πιστούς – θαυμαστές, μα έκθετος σε ταξικούς αντιπάλους. Ναι, η Mercedes και ειδικά η E αποτελεί την διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στα μεσαία και στα μικρά αστικά στρώματα, παίζοντας το ρόλο του κόκκινου πανιού για τα δεύτερα ομού μετά του οδηγού του.

    Η E από την πλευρά της διόλου δεν ευθύνεται τόσο για την άβολη θέση του οδηγού της, όσο και για το συλλογικό ασυνείδητο που τη συνδέει, πραγματοποιώντας λογικά άλματα, με την χαμένη Βαλχάλα της αστικής ευημερίας. Είναι αυτό που είναι, μια μεγάλη λιμουζίνα κύρους με τεχνολογία αιχμής και τη σφραγίδα «αυτοκίνητο υψηλής ευφυΐας», προς διαχωρισμό της από τη μεγάλη αντίπαλο BMW σειράς 5, που είθισται να χαρακτηρίζεται από την εταιρεία του Μονάχου ως «ανόθευτη απόλαυση οδήγησης».

    Merc-E220d-AMG_3 Merc-E220d-AMG_13

    Για να επιστρέψουμε στο μηχάνημα: η Mercedes δίνει έμφαση κυρίως στις δυνατότητες διασύνδεσης της E και την ικανότητα αυτόνομης οδήγησης μέσω του Driving Pilot, για να στοιχειοθετήσει την υπόθεση «αυτοκίνητο υψηλής ευφυΐας». Ωστόσο τα περισσότερα από τα συστήματα που συνεργάζονται τόσο για το πρώτο, όσο και για το δεύτερο αποτέλεσμα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου και προσθέτουν αρκετές χιλιάδες ευρώ στην  ήδη απογειωμένη, λόγω φόρων κυρίως, τιμή του.

    Αν κρίνουμε την Ε μόνο μηχανολογικά, το μόνο που έχουμε να της προσάψουμε είναι η τάση του πίσω άξονα προς μικρές εγκάρσιες μετατοπίσεις, όταν υπό κλίση συναντήσει κάποια απότομη, μικρού μήκους ανωμαλία. Αυτό; Αυτό. Διότι κατά όλα τα άλλα, είναι απόλυτα πιστή στη κατασκευαστική της λογική.

    Θόρυβο κύλισης και κινητήρα που μπορεί αντικειμενικά να ενοχλήσει, θα εντοπίσει κανείς μόνο μετά τα 180 χλμ./ώρα. Η συνεργασία κινητήρα και κιβωτίου είναι σχεδόν ιδανική με πολύ μικρές εξαιρέσεις σε πολύ ειδικές περιπτώσεις, ενώ συνολικά ο κινητήρας σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα.

    Merc-E220d-AMG_12

    Η ανάρτηση παρέχει εξαιρετική άνεση εκτός της περίπτωσης που ήδη αναφέραμε, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε σχεδόν έχει διαθέσιμο σήμερα η τεχνολογία της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου.

    Δεν είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, καθώς με μήκος παρά κάτι 5 μέτρων το αμάξωμά της μπορεί να φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση τέσσερα άτομα και 540 λίτρα αποσκευών, επίδοση που φτάνουν και ξεπερνούν μικρά – μεσαία και μεσαία σεντάν. Ο ρόλος όμως της E είναι άλλος: να μεταφέρει τα άτομα αυτά με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και τη μικρότερη δυνατή καταπόνηση, σε κάθε ηπειρωτικό σημείο του πλανήτη. Σε αυτό το ρόλο δε, δύσκολα θα βρεθεί αντίπαλος.

    Merc-E220d-AMG_15

    Με όλα αυτά τα δεδομένα, το συμπέρασμα δεν θα μπορούσε να είναι άλλο: η E είναι πιστή τόσο σε αυτά που η Mercedes πρεσβεύει, όσο και σε αυτά που οι δυνητικοί αγοραστές της αναμένουν. Επιπρόσθετα, προσφέρει πολλά περισσότερα που σε ποσοστό 90% δεν έχουν την ικανότητα να αξιοποιήσουν οι οδηγοί της –κυρίως σε επίπεδο επιδόσεων – οδικής συμπεριφοράς.

    Δίχως την παράμετρο του κόστους, η νέα Mercedes E -και ειδικά αυτή η έκδοση της δοκιμής με τον ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ νέο κινητήρα diesel των 1.950 κ.εκ.-  αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Από αυτό το σημείο και πέρα, αρχίζει μια μεγάλη συζήτηση για το κατά πόσο το κόστος των 60.000€ με πολλά + να το συνοδεύουν ανάλογα με τις επιλογές σε προαιρετικό εξοπλισμό, ανταποκρίνεται σε οτιδήποτε προσφέρει το αυτοκίνητο.

    Και θέλουμε και μπορούμε να μπούμε σε αυτή τη συζήτηση, η οποία όμως είναι πολύ ευρεία και αδικεί αυτό καθαυτό το μηχάνημα, καθώς περιλαμβάνει λογικές εμπορικής πολιτικής, φορολόγησης, κοινωνικές, ακόμα και ψυχολογικές προεκτάσεις. Θα την κάνουμε λοιπόν στο blog, όχι όμως σε αυτή τη δοκιμή.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1.950 κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 194 ίπποι στις 3.800 σ.α.λ
    Ροπή 400 Nm στις 1.600 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Αυτόματο 9 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 (τροχοί 16”) 102 γρ./χλμ
    Μήκος 4,923 μέτρα
    Πλάτος 1,852 μέτρα
    Ύψος 1,468 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,939 μέτρα
    Βάρος 1.680 κιλά
    Χώρος αποσκευών 540 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 4,7 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 4.3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 7,3″
    Τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα
    Τιμή  Από 61.370€

    Σχόλια

    Σχόλια