Live Test: Renault Kadjar 1.5 dCi 110 hp

    Θέλοντας να ξεχάσει την εποχή του ανεκδιήγητου Koleos, η Renault ρίχνει στη σκληρή μάχη της κατηγορίας των μικρών - μεσαίων crossover το ιδιαίτερα ενδιαφέρον Kadjar.

    Το live test του motornews υποδέχεται μετά χαράς το νέο crossover της Renault, το Kadjar. Στην έκδοση των 1.5 λίτρων dCi, έχει θεωρητικά όλα τα εχέγγυα για να γίνει ένα από τα πλέον δημοφιλή αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς. Σε μια εβδομάδα, θα γνωρίζουμε αν και πρακτικά μπορεί να τα καταφέρει. 

    Τρίτη 16 Αυγούστου

    Από την περασμένη μας αναφορά έως και σήμερα το Kadjar αλώνιζε το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, γράφοντας μέσα σε τρεις ημέρες περισσότερα από 900 χιλιόμετρα. Φυσικά μερικές δεκάδες από αυτά τα έκανε και στο χώμα, όπου εκεί που υπάρχει χαραγμένο δίκτυο δύσκολα θα βρει εμπόδιο να το σταματήσει, παρά την κίνηση μόνο στους δύο εμπρός τροχούς.

    Renault Kadjar 15 dci_15

    Ίσως το σημαντικότερο συμπέρασμα στις μέρες μας, είναι ότι όλα αυτά τα χιλιόμετρα πραγματοποιήθηκαν με μια μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, πολύ κοντά δηλαδή στα 3,8 που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

    Ο εξαιρετικός 1.5 dCi κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του Kadjar και αποδίδει 110 ίππους είναι γνωστός τόσο για τις περιορισμένες του ανάγκες σε καύσιμο, όσο και για τη συνολικά πολιτισμένη λειτουργία του. Σε αυτή προσθέστε και ένα σαφές, με εξαιρετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές στον επιλογέα, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

    Renault Kadjar 15 dci_13

    Η άνετη καμπίνα συνδυάζεται με σφιχτή αλλά ενδοτική ανάρτηση και ένα σαφές σύστημα διεύθυνσης, ενώ τα φρένα αφήνουν καλές εντυπώσεις χωρίς να ενθουσιάζουν. Η άνεση ενισχύεται από το χαμηλό επίπεδο θορύβου και σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό, το Kadjar είναι ένα ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

    Χωρίς αμφιβολία, η πρόταση της Renault συγκαταλέγεται σε ένα από τα κορυφαία μικρά – μεσαία SUV. Μπορεί τα 27.090 της έκδοσης δοκιμής με τον πληρέστατο εξοπλισμό να είναι αρκετά περισσότερα από τα 22.340€ της βασικής έκδοσης, ωστόσο προσδιορίζουν ένα πλήρες από κάθε άποψη μοντέλο.

    Παρασκευή 12 Αυγούστου

    Renault Kadjar 15 dci_12

    Η επίσκεψη σε μεγάλο εμπορικό κέντρο μας έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα αυτόματης στάθμευσης του Kadjar και μάλιστα στα “δύσκολα”, δηλαδή σε κάθετη θέση και σε ένα σχετικά σκοτεινό και πολύ συνωστισμένο χώρο. Το σύστημα εργάστηκε εξαιρετικά, ωστόσο έχουμε μια σημαντική ένσταση: για να μπορέσεις να παρακολουθήσεις τις εντολές του συστήματος, πρέπει να έχεις αφενός πολύ χαμηλή ταχύτητα (σωστό) και τα μάτια σου στραμμένα στην κεντρική οθόνη (λάθος). Μέσα σε ένα πολύ περιορισμένο χώρο όπου κινούνται πεζοί και μάλιστα συνεχώς πίσω από παρκαρισμένα οχήματα, ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου να αποσπαστεί η προσοχή σου μπορεί να αποβεί μοιραίο.

    Όπως έχουμε υποστηρίξει και στο παρελθόν, με τους αισθητήρες στάθμευσης και ειδικότερα με την εικόνα που δίνουν οι κάμερες, ένας στοιχειωδώς ικανός οδηγός μπορεί να παρκάρει στην “τρύπα της βελόνας”. Έτσι, χωρίς η Renault να ευθύνεται για αυτό φυσικά, τα συστήματα αυτόματης στάθμευσης είναι μάλλον περιττά gadget, που πληρώνει κάποιος χωρίς να έχουν καμιά πρακτική αξία.

    Renault Kadjar 15 dci_10 Renault Kadjar 15 dci_11

    Αντίθετα, ένας εξαιρετικός κινητήρας και ένα αντίστοιχα θετικό και με μικρές διαδρομές κιβώτιο ταχυτήτων όπως αυτά του Kadjar, σου φτιάχνουν τη μέρα τόσο με την άψογη συνεργασία τους, όσο και με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που στις ιδανικές σχεδόν συνθήκες κίνησης της Αθήνας, δεν έχει ανέβει σε καμία περίπτωση πάνω από τα 5 λίτρα/100 χλμ.

    Πέμπτη 11 Αυγούστου

    Ετοιμάζεται για το μεγάλο ταξίδι το Kadjar και ως τότε, που θα ασχοληθούμε πιο επισταμένα με ζητήματα όπως οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά, ο θόρυβος και η κατανάλωση καυσίμου σε μικτές συνθήκες, εστιάζουμε στο εσωτερικό.

    Renault Kadjar 15 dci_11Renault Kadjar 15 dci_6 

    Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι αλήθεια ότι έχει γίνει προσπάθεια να είναι λιτός -προσομοιάζει περισσότερο σε αυτόν ενός Volvo παρά στο Virtual Cockpit της  Audi. Δεν είναι εντυπωσιακός, αλλά ευκρινής και ευανάγνωστος στις βασικές του ενδείξεις. Η αλλαγή του φόντου και των χρωμάτων του είναι μια ευπρόσδεκτη μα ουχί ουσιώδης δυνατότητα, σε αντίθεση με το πλήρως αναδιπλούμενο εμπρός κάθισμα του συνοδηγού. Τελικά, κάνοντας πράξη τη γνωστή ρήση read the fucking manual (RTFM), αντιληφθήκαμε γιατί αυτό είχε ένα επιπλέον χειριστήριο σε σχέση με του οδηγού -πράγμα ανήκουστο.

    Renault Kadjar 15 dci_13 Renault Kadjar 15 dci_12

    Στο επίπεδο της πρακτικότητας, βρίσκουμε στο ταμπλό πολλές θήκες, θέσεις για ποτήρια και μπουκάλια (επιτέλους) και μάλιστα δύο εμπρός και δύο πίσω. Τέλος, ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο που αυξάνει την κινητικότητα ενός crossover οχήματος, είναι σίγουρα η ύπαρξη ρεζέρβας -έστω και ανάγκης- την οποία επικροτούμε κάθε φορά που την συναντούμε.

    Renault Kadjar 15 dci_7

    Ταυτόχρονα κρίνουμε αρνητικά την απουσία της, τουλάχιστο όσο τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου είναι ακόμα τέτοια και έχουν ανάγκη από αέρα για να προσφέρουν το πολύτιμο έργο τους.

    Τετάρτη 10 Αυγούστου

    Κλισέ μεν, απόλυτα δικαιολoγημένο δε: η Αθήνα τον Αύγουστο, είναι αυτή στην οποία θα θέλαμε να κυκλοφορούμε όλο το χρόνο. Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται, τα αυτοκίνητα εξαφανίζονται και το αεράκι κάνει κάπως εφικτή την κάψα του μεσημεριού. Σε αυτές τις συνθήκες, τα 4,8 λίτρα μέσης κατανάλωσης του πάντα εντυπωσιακού κινητήρα diesel των 1.5 λίτρων έρχονται ως επιστέγασμα των ιδανικών συνθηκών κίνησης, ακόμα και μέσα στην πόλη.

    Renault Kadjar 15 dci_5

    Το “δικό μας” Kadjar διαθέτει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων R-Link2 με τη μεγάλη οθόνη αφής, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζεις μέσω έξι προεπιλογών το χρωματικό και αισθητικό θέμα του. Επιλέξαμε το λιγότερο πλουμιστό και έντονο και ομολογούμε ότι ο συνδυασμός στροφόμετρο σε “αναλογική” μορφή και ταχύμετρο στο κέντρο είναι εξαιρετικά ευανάγνωστος.

    Renault Kadjar 15 dci_4 Renault Kadjar 15 dci_6

    Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης σύστημα αυτόματης στάθμευσης σε χώρους παράλληλους, κάθετους και διαγώνιους, το οποίο ωστόσο, χάρη στην “ευρυχωρία” της Αθήνας δεν χρειαστήκαμε και δεν χρησιμοποιήσαμε ακόμα. Θα το θέσουμε ωστόσο έστω και σε εικονική δοκιμή για να δούμε τι ψάρια πιάνει.

    Τρίτη 9 Αυγούστου

    Με την Αθήνα άνετη και χαλαρή  -αν και καυτή- το Kadjar έφτασε στα χέρια μας την ιδανική περίοδο. Φυσικά και δεν θα μείνουμε εντός των τειχών, ωστόσο η καθημερινότητά μας, μέχρι την 12η του μήνα που θα πάρουμε και πάλι τους δρόμους, σίγουρα θα είναι πιο ανεκτή. Κατ’ εξοχήν μήνας διακοπών ο Αύγουστος, ιδανικό μέσο το Kadjar: Με την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε και μερικές απόμακρες γωνιές τις πατρίδας μας, σε αυτές που πολύ θα ήθελες να είσαι μα λυπάσαι να ταλαιπωρήσεις ένα συμβατικό επιβατικό για να φτάσεις.

    Renault Kadjar 15 dci_2

    Η πρώτη εντύπωση από το αυτοκίνητο που μόλις παραλάβαμε και δεν προλάβαμε να κάνουμε παρά ελάχιστα χιλιόμετρα, είναι αυτή της ευρυχωρίας και την άνεσης. Ταυτόχρονα και παρότι τα έντονα χρώματα δεν κολακεύουν τα μεγάλα αυτοκίνητα, αυτό το “φλογερό κόκκινο” όπως το ονομάζει η Renault και καλύπτει το αυτοκίνητο της δοκιμής, είναι πολύ ενδιαφέρον. Ελπίζουμε ανάλογα “φλογερό” να είναι συνολικά το Kadjar, καθώς ο ανταγωνισμός παραμονεύει.

    Renault Kadjar 15 dci_1

    Σχόλια

    Σχόλια