Live Test: BMW R 1200 RS

    Κομψή και ταυτόχρονα αθλητική είναι η νέα sport-touring BMW R1200RS

    Η BMW R 1200 RS ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 2 Αυγούστου

    Στο δρόμο το RS δεν κρύβω ότι με προβλημάτισε – τουλάχιστον μέχρι να βρω το… κουμπί του. Η μοτοσικλέτα διαθέτει το πάρα πολύ καλό σύστημα των ηλεκτρονικών αναρτήσεων της BMW με ένα 45άρι πιρούνι εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω το οποίο εδράζεται στο πανέμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι-άξονα. Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις της BMW για μια ακόμα φορά επιβεβαίωσαν την ποιότητά τους καθώς πέρα από το γεγονός ότι κάθε αλλαγή που κάνεις την αντιλαμβάνεσαι άμεσα, είναι και σωστά προσδιορισμένες για κάθε μοντέλο – το ίδιο συμβαίνει και στο RS.

    20160801_143001

    Στο δια ταύτα ωστόσο τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα στο RS καθώς η μοτοσικλέτα όταν κινείσαι στην πόλη χαλαρά βγάζει μια βαριά αίσθηση και απουσιάζει η πληροφόρηση, ιδιαίτερα από το εμπρός μέρος. Το πίσω είναι λίγο καλύτερο σε αίσθηση, αλλά πάλι χάνεσαι λίγο και δεν γνωρίζεις καλά τι συμβαίνει όταν οι αναρτήσεις είναι στη θέση Road. Το ίδιο συμβαίνει και στον επαρχιακό δρόμο σε νορμάλ ρυθμό. Η μοτοσικλέτα έχει μεν πρόσφυση, αλλά δυσκολεύεσαι να καταλάβεις τι συμβαίνει.

    Όλα αυτά όμως πάνε περίπατο όταν αντιληφθείς πως το RS είναι μια μοτοσικλέτα που της αρέσει το σπορ κομμάτι του χαρακτήρα της. Όταν τοποθετήσεις τις αναρτήσεις στη θέση Dynamic τα πράγματα αλλάζουν, η μοτοσικλέτα γίνεται σαφώς καλύτερη στη συμπεριφορά της και πλέον όλα επιστρέφουν στο φυσιολογικό τους. Στο BMW αρέσει να το πιέζεις και όσο το κάνεις, τόσο σε ανταμείβει χάρη στην ποιότητα που διαθέτει στα περιφερειακά του. Το βάρος εξαφανίζεται και η μοτοσικλέτα επιτίθεται στις στροφές σαν 600άρι Supersport. Η αδράνεια του κινητήρα το βοηθάει να κουβαλήσει αρκετή ταχύτητα μέσα στη στροφή και στρίβει με ασφάλεια, καλή πληροφόρηση και σταθερότητα. Στο μοναδικό πράγμα που χρειάζεται προσοχή είναι στις μετατοπίσεις βάρους καθώς εκεί αποσταθεροποιείται, ωστόσο αν είσαι ήρεμος και ομαλός το απολαμβάνεις.

    20160801_143013

    Για τα φρένα τι να πει κανείς. Έχουμε να κάνουμε με άγκυρες καθώς οι ακτινικές Brembo είναι πανίσχυρες και ακινητοποιούν τη μοτοσικλέτα για πλάκα. Συνολικά το RS είναι μια σπορ μοτοσικλέτα και έτσι πρέπει να της συμπεριφερθείς αν θέλεις να την ευχαριστηθείς. Της αρέσει να πιέζεται καθώς εκεί βγάζει τον καλύτερο εαυτό της, ωστόσο είναι το ίδιο ικανή στις ήρεμες μετακινήσεις ή στο ταξίδι. Το RS είναι μια μοτοσικλέτα που θα κάνεις το ταξιδάκι σου άνετα, αλλά θα στρίψει και σαν supersport αν βρει ένα καλό κομμάτι δρόμου.

    Δευτέρα 1 Αυγούστου

    Ο κινητήρας του RS είναι γνωστή ποσότητα καθώς προέρχεται αυτούσιος από το GS της σειράς R της BMW. Πρόκειται για τον boxer δικύλινδρο των 1.170cc o οποίος στην υδρόψυκτη έκδοσή του αποδίδει 125 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 12,6 χλγμ στις 6.500 σ.α.λ. Τον ψεκασμό έχει αναλάβει σύστημα της BMW, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα και 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων με quick shifter… αααχχχχ αυτό το quick shifter, απόλαυση!

    Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει ως δυνατό του σημείο την γραμμικότητα και την γεμάτη ροπή παντού, ακόμα και στις υψηλές στροφές. Το ταχύμετρο κάθε φορά σε εκπλήσσει με το πόσο γρήγορα ανεβάζει χιλιόμετρα και πάντα – μα πάντα – έχεις περισσότερα χιλιόμετρα από ότι πρέπει καθώς το ροπάτο μοτέρ ανεβάζει χωρίς να το καταλάβεις.

    20160728_063854

    Αυτό όμως που πραγματικά είναι εκπληκτικό σε αυτό το μοτέρ είναι η τροφοδοσία του, η απόκριση στο γκάζι και τα ηλεκτρονικά. Την ομαλότητα στη μετάβαση κλείσιμο/άνοιγμα γκαζιού δεν θυμάμαι να την έχω συναντήσει πρόσφατα σε άλλη μοτοσικλέτα, το ίδιο και στον έλεγχο του γκαζιού ο οποίος είναι απίστευτος. Κάνει ότι ακριβώς του πεις είτε είσαι στην επιλογή Road στη χαρτογράφηση, είτε είσαι στην Dynamic. Και στην κατανάλωση τα καταφέρνει πολύ καλά καθώς τα 5,3 λίτρα/100Km είναι ένα εξαιρετικό νούμερο για μια μοτοσικλέτα 1.200cc και 231 κιλών.

    Το traction control είναι πολύ προοδευτικό και δεν επεμβαίνει άσκοπα στη θέση Dynamic – είναι κάτι σαν μαξιλαράκι ασφαλείας – ενώ αν εξαιρέσεις τους μηχανικούς θορύβους, το κιβώτιο και το quick shifter είναι αψεγάδιαστα. Συνολικά, στο κομμάτι του κινητήρα το RS είναι επαρκέστατο καθώς το σύνολο είναι δυνατό, πολύ ομαλό και με ένα σύστημα τροφοδοσία ανεπανάληπτο.

    Παρασκευή 29 Ιουλίου

    Το μοντέλο δοκιμής, όπως προαναφέραμε, διαθέτει όλη τη λίστα αξεσουάρ της BMW πάνω του. Αυτόματα λοιπόν απολαμβάνεις άνεση, χρηστικότητα και εργονομία υψηλού επιπέδου. Από πού να ξεκινήσουμε… σύστημα εκκίνησης της μοτοσικλέτας χωρίς κλειδί (Keyless Ride) και όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού, Navigation με την εύχρηστη ροδέλα στο αριστερό grip, θερμαινόμενα grip, αυτόματα φώτα, ηλεκτρονικές αναρτήσεις, βάσεις για βαλίτσες και cruise control παρακαλώ.

    20160728_063919

    Εκτός όμως από τον ηλεκτρονικό παράδεισο του RS, η BMW έχει φροντίσει να δημιουργήσει ένα άνετο περιβάλλον για τον αναβάτη έτσι κι αλλιώς. Η θέση οδήγησης λοιπόν είναι πολύ άνετη, γέρνει το σώμα ελαφρώς εμπρός τόσο ώστε να μην κουράζονται οι καρποί και τα χέρια. Η σέλα είναι αρχοντική, ενώ τα πόδια δημιουργούν φυσιολογική γωνία στα γόνατα. Από προστασία επίσης είναι κορυφαία καθώς τα αεροδυναμικά βοηθήματα (προεραιτικά) δουλεύουν άψογα και κρατάνε τον αναβάτη ατσαλάκωτο.

    20160728_063950

    Τα όργανα αποτελούνται από ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη η οποία περιλαμβάνει τα πάντα… κυριολεκτικά τα πάντα, από μετρητές κατανάλωσης μέχρι το πώς έχεις ρυθμίσει τις αναρτήσεις και τον κινητήρα. Στην πραγματικότητα το RS είναι τέλειο εργονομικά και πρέπει να ψάξεις για να βρεις ψεγάδι πάνω του. Φυσικά κατάφερα να βρω ένα που είναι η τοποθέτηση του πλαϊνού σταντ το οποίο είναι τοποθετημένο αρκετά εμπρός, κάτι που δεν συνηθίζεις εύκολα και το ψάχνεις κάθε φορά που παρκάρεις.

    Το Σαββατοκύριακο είναι πλέον μια ανάσα μακριά και το RS είναι πανέτοιμο για περιπέτεια…

    Πέμπτη 28 Ιουλίου

    Βρε τι μας βρήκε καλοκαιριάτικα… να μην σε αφήνουν να αγιάσεις με τίποτα… πάνω που μαζεύεις λεφτά για να πας διακοπές «μετά τις 15» έρχεται στο Live Test του Motornews το BMW R1200RS να ανάψει τα αίματα και να σε «αναγκάσει» να κάνεις ένα ταξιδάκι… 2.000 χιλιομέτρων.

    Η πλήρως ανανεωμένη RS της BMW παρουσιάστηκε στο τέλος του 2015 και πραγματικά ήταν τεράστια η αλλαγή σε σχέση με τους προκατόχους του. Σε όλους τους τομείς αναβαθμισμένο, με την πιο άμεσα αντιληπτή εκείνη της εμφάνισης. Η BMW έχει δανειστεί τη μάσκα του superbike της S1000RR τοποθετώντας το στο RS με απόλυτη επιτυχία, πανέμορφα τα πλαϊνά πλαστικά που κρύβουν μερικώς τον κινητήρα, ενώ η ουρά είναι επιθετική και απόλυτα ξεχωριστή.

    20160728_063904

    Σήμα κατατεθέν είναι η απίθανη πίσω ζάντα την οποία αναδεικνύει το μονόμπρατσο ψαλίδι-άξονας, ενώ το συνολικό φινίρισμα της μοτοσικλέτας είναι πάρα πολύ υψηλού επιπέδου. Το RS σου βγάζει μεν μια επιθετικότητα, αλλά θα λέγαμε ότι είναι περισσότερο κομψό, παρά σπορ. Το μοντέλο δοκιμής διαθέτει το πλήρες πακέτο αξεσουάρ της BMW, με βοηθητικά πτερύγια στο κάτω μέρος για τα πόδια και ψηλά στο φέρινγκ για καλύτερη κάλυψη από τον αέρα.

    20160728_063912

    Είχα καιρό να βρεθώ στη σέλα μιας τόσο εκλεπτυσμένης σχεδιαστικά και ποιοτικά μοτοσικλέτας της οποίας τίποτα δεν έχει τοποθετηθεί τυχαία πάνω της. Τα λέμε σε… 820 χιλιόμετρα, δηλαδή στην επόμενη στάση του γύρου της Ελλάδας… (πάνε τα λεφτά των διακοπών…)

    Σχόλια

    Σχόλια