Live Test: BMW 118d Urban

    Το μικρότερο μοντέλο της BMW έχει τον τρόπο να σε βάζει στην πρίζα της συναρπαστικής οδήγησης, ακόμα και στην έκδοση diesel των 150 ίππων.

    Μια ακόμα BMW σειράς 1 στο live test του motornews, η 118d αυτή τη φορά, σημαίνει την απαρχή μιας ενδιαφέρουσας εβδομάδας. Μετά από 7 ημέρες και νύχτες θα έχουμε γνωρίστεί, όλοι μας, πολύ καλύτερα. Με μόνο στόχο να γνωρίζετε εσείς περισσότερα.

    Δευτέρα 25 Ιουλίου

    Τελευταία ημέρα η σημερινή για την 118d που μας έκλεψε την καρδιά με όλα της τα πλεονεκτήματα -πλην των χώρων. Μόνο για τέσσερα άτομα, με μέτριο σε χωρητικότητα αλλά πολύ πρακτικό σε διαμόρφωση χώρο αποσκευών, είναι μια ακριβή επιλογή για τη μικρή μεσαία κατηγορία, ωστόσο απόλυτα δικαιολογημένη. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με το δίλιτρο diesel κινητήρα των 150 ίππων πάει, μπορείς να “παίξεις” μαζί του, καταναλώνει κατά μέσο όρο κάτι παραπάνω από 6 λίτρα diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα και κοστίζει περίπου 34.000€.

    BMW 118d 11

    Είναι μια κατηγορία πάνω από τον “λαϊκό” ανταγωνισμό του σε κόστος, είναι όμως και μια κατηγορία επάνω σε απόδοση. Επιπρόσθετα, μπορείς να ζήσεις απολαυστικά μαζί του για πολλά χρόνια και πάλι να προκύπτει μια κάποια υπολειμματική αξία που θα κάνει συμφέρουσα την πώλησή του και όχι την στάθμευσή του στην αυλή για κοτέτσι.

    BMW 118d 12

    Υπάρχουν και πιο φθηνές επιλογές με diesel κινητήρα στην ίδια τη γκάμα της BMW, οι 114d και 116d, ωστόσο η πίσω κίνηση και το πολύ καλό πλαίσιο “χαραμίζονται” με τόσο μικρές ιπποδυνάμεις. Άλλωστε αν θες ένα αυτοκίνητο μόνο για μετακίνηση και δεν έχεις τσαγανό ή όρεξη για οδήγηση, τότε υπάρχουν δεκάδες άλλες επιλογές από τον ανταγωνισμό στη μικρή – μεσαία κατηγορία, που ως value for money είναι εξαιρετικά πιο συμφέρουσες. Τις BMW τις αγοράζεις και με τα δύο χέρια στο τιμόνι. Να έχετε μια υπέροχη εβδομάδα.

    Παρασκευή 22 Ιουλίου

    BMW 118d 5

    Είναι πολύ σπάνιο στο χώρο του αυτοκινήτου ένα μοντέλο όσο παλιώνει, τόσο καλύτερο να γίνεται. Από το 2004 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά της, η BMW 1 δεν άλλαξε ιδιαίτερα δομικά, αν και  το 2011 δέχτηκε πολλές βελτιώσεις. Αισθητικά, η σημερινή δεύτερη γενιά της, ειδικά μετά το εκτεταμένο facelift δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε αναλογίες. Οι επεμβάσεις είχαν ως στόχο όχι να αλλάξουν την ουσία, μα να την καταστήσουν πιο σύγχρονη οπτικά.

    Ιδιαίτερη σχεδιαστικά, η 118d έχει κάτι από shooting brake στο αμάξωμα με το μεγάλο καπό και τους μικρούς προβόλους, που την διαχωρίζουν από το σύνολο σχεδόν των μικρών – μεσαίων πεντάθυρων μοντέλων. Για να την εκτιμήσεις πρέπει να την οδηγήσεις, ωστόσο οι πιο πρόσφατες πινελιές σε μάσκα και φώτα εμπρός και πίσω, της έχουν προσδώσει περισσότερο δυναμισμό και συνάφεια με τα νεότερης γενιάς μοντέλα της μάρκας.

    BMW 118d 4

    Για να είμαστε ειλικρινείς την 118d δεν θα την αγοράζαμε για την αισθητική της, αν και, ειδικά στο εσωτερικό, δύσκολα θα βρεις ανταγωνιστή με ανάλογη ποιότητα, πληρότητα και συναρμογή. Εσείς μπορείτε να την κοιτάτε όσο θέλετε στις εικόνες, εμείς θα προτιμήσουμε να γράψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα μαζί της το Σ/Κ, καθώς στο δρόμο είναι η ουσία. Να περάσετε υπέροχα και τη Δευτέρα πάλι εδώ.

    Πέμπτη 21 Ιουλίου

    Η BMW 118d είναι το μοναδικό μικρό – μεσαίο μοντέλο με πίσω κίνηση και κινητήρα τοποθετημένο κατά μήκος. Αυτή η επιλογή, μαζί με την πάγια πρακτική της εταιρείας να τοποθετεί τους κινητήρες της πίσω από τον εμπρός άξονα, συμβάλλει στη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο βάρους και την διατήρηση της αναλογίας του εμπρός και πίσω πολύ κοντά στο ιδανικό 50:50.

    BMW 118d 8

    Τα παραπάνω, είναι υπεύθυνα σε μεγάλο ποσοστό για την εντυπωσιακή ισορροπία της οδικής συμπεριφοράς της 118d, την αμεσότητα των αντιδράσεών της αλλά και τη δυνατότητα που δίνει στον οδηγό που γνωρίζει, να ρυθμίζει κατά το δοκούν τις αντιδράσεις της.

    BMW 118d 6 BMW 118d 7

    Από την άλλη πλευρά, αυτές οι επιλογές δεν αποτελούν την ιδανική χωροταξική λύση και έτσι η σειρά 1 είναι απλώς επαρκής σε χώρους για τέσσερα άτομα, χάνοντας σε σύγκριση με όλο σχεδόν τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Εμείς φυσικά και δεν έχουμε καμία δεύτερη σκέψη στο να προκρίνουμε την πρακτική της BMW. Ευρύχωρα αυτοκίνητα άλλωστε υπάρχουν πολλά στην κατηγορία, τόσο συναρπαστικά στην οδήγηση όσο η 118d, κανένα.

    Είναι βλέπετε και η θέση οδήγησης, με το εξαιρετικό κάθισμα που ρυθμίζεται σε καμιά δεκαριά παραμέτρους, η οποία σε φέρνει σε θέση μάχης και σε προετοιμάζει για το πλήρες μενού οδήγησης που θα ακολουθήσει.

    Τετάρτη 20 Ιουλίου

    BMW 118d Urban 1

    Ή παππάς  – παππάς, ή ζευγάς – ζευγάς υποστηρίζει η λαϊκή σοφία και όσον αφορά στα αυτοκίνητα, αυτό ισχύει χωρίς αμφιβολία. Το αντιλαμβάνεσαι απόλυτα όταν αφήνεις το τιμόνι ενός crossover, SUV ή SAV, διαλέχτε ότι σας ταιριάζει, για να πάρεις θέση πίσω από αυτό ενός κλασικού μικρού μεσαίου μοντέλου και μάλιστα με σπορ γονίδιο όπως αυτό της 118d.

    Αμεσότητα, ελαφριά αίσθηση, ευελιξία και δυναμική συμπεριφορά ήταν ότι εισπράξαμε αμέσως μετά την παράδοση της X1 και την παραλαβή της 118d,, παρά τους πενήντα περίπου λιγότερους ίππους και το πετρέλαιο ως καύσιμο. Η μικρή πισωκίνητη BMW είναι ελιξήριο για τον οδηγό και ειδικά με κατανάλωση στα χαμηλά εξάρια, χαίρεσαι να πιέζεις και να παίζεις με την “ουρά”. Οι 150 ίπποι μπορεί να μην δίνουν σφαλιάρες επιτάχυνσης σε κάθε πάτημα του γκαζιού, τα 320 Nm της ροπής όμως από τις 1.500 σ.α.λ. του δίλιτρου diesel εύκολα φέρνουν τα ελαστικά σε κατάσταση απώλειας πρόσφυσης.

    BMW 118d Urban 2

    Είμαστε ακόμα στην αρχή της σχέσης μας με την 118d, μα επειδή η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται, για να συνεχίσουμε με τις παροιμίες, κάτι μας λέει ότι θα περάσουμε υπέροχα.

    Σχόλια

    Σχόλια