Live Test: Suzuki Van Van 200

    Vintage, χρηστικό και οικονομικό είναι το ανανεωμένο Van Van της Suzuki

    Το Suzuki Van Van 200 ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Τρίτη 26 Ιουλίου

    Μπορεί άραγε μια ξεχωριστή εμφάνιση, ένα αξιόπιστο και ποιοτικό σύνολο και ένας φιλικός χαρακτήρας να γίνουν οι λόγοι απόκτησης μιας μοτοσικλέτας; Φυσικά και μπορούν και στην περίπτωση του Van Van είσαι απόλυτα έτοιμος να κάνεις τις θυσίες σου όσον αφορά τις επιδόσεις. Ωστόσο κάπου εκεί έρχεται η τιμή να σου… κόψει τη φόρα.

    Το Suzuki κοστίζει 4.595€ και κρίνεται ιδιαίτερα τσουχτερή για μια μικρού κυβισμού μοτοσικλέτα, όσο ξεχωριστή κι αν είναι.

    Δευτέρα 25 Ιουλίου

    Το Σαββατοκύριακο δεν περιλάμβανε πολλά χιλιόμετρα με το Van Van καθώς δεν είναι η μοτοσικλέτα που θα πας μακρινή «βόλτα». Παρόλα αυτά είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε την οδική του συμπεριφορά η οποία μάλλον είναι το δυνατό του σημείο. Η Suzuki έχει φροντίσει ώστε το Van Van να δημιουργήσει ένα ασφαλές και προσιτό περιβάλλον για τον αναβάτη με ικανοποιητικές αναρτήσεις οι οποίες δουλεύουν.

    20160725_063726

    Το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι μεν μαλακό, αλλά ιδανικό για κίνηση στην πόλη καθώς προσφέρει καλή πρόσφυση και ικανοποιητική αίσθηση. Το πίσω μέρος είναι πιο ουδέτερο με πιο σκληρή αίσθηση, χωρίς να χάνει την άνεση που προσφέρει στον αναβάτη. Στις στροφές, το Van Van είναι σταθερό και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μια μεσαία μοτοσικλέτα. Γέρνει με ασφάλεια είτε σε χαμηλές, είτε σε πιο υψηλές ταχύτητες και βρίσκει παντού πρόσφυση, κάτι σημαντικό στους καλογυαλισμένους δρόμους της πόλης. Και εκτός δρόμου το Suzuki δεν θα πει όχι, ωστόσο είναι πολύ χαμηλό και η θέση οδήγησης δεν βοηθάει πολύ ώστε να κινηθείς σβέλτα. Μπορεί ωστόσο να κινείται με την ίδια άνεση στην άσφαλτο και στο χώμα.

    20160725_063645

    Τα φρένα είναι ικανοποιητικά, δεν έχουν έντονη δύναμη, ωστόσο είναι προοδευτικά και με συνέπεια στη μανέτα. Συνολικά, το Van Van είναι πάρα πολύ καλό στο δρόμο, καταφέρνει να αυξήσει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη χάρη στην αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει, ενώ παράλληλα είναι ικανό να πατήσει τις χοντρές ρόδες του σε κάθε τερέν.

    Παρασκευή 22 Ιουλίου

    Η βασική διαφορά του νέου Van Van σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι ο κινητήρας του. Η Suzuki αναβάθμισε σε όλα το μηχανικό σύνολο το οποίο πλέον φτάνε τα 199cc, πάντα μονοκύλινδρο και πάντα αερόψυκτο. Η ισχύς του έχει ανέβει στους 14 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. ενώ η ροπή βρίσκεται πλέον στα 13,5Nm στις 6.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

    20160720_063608

    Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι η ροπή. Η αυξημένη ροπή προσφέρει ικανοποιητική ελαστικότητα την οποία απολαμβάνει ο αναβάτης στην καθημερινότητα. Η απόδοσή του είναι ικανοποιητική ανεβάζοντας πρόθυμα στροφές και το ταχύμετρο φτάνει και ξεπερνάει τα 100Km/h σε πολλές περιπτώσεις. Η αυξημένη ροπή βοηθάει να μην ασχολείσαι συνέχεια με το κιβώτιο ταχυτήτων ωστόσο πάντα πρέπει να επιλέγεις τη σωστή σχέση προκειμένου η επιτάχυνση να είναι η πρέπουσα. Από οικονομία μέχρι στιγμής τα πράγματα είναι εξαιρετικά καθώς είμαστε κάτω από τα 3 λίτρα/100Km με τον ψεκασμό να βάζει το οικονομικό χεράκι του.

    Πέμπτη 21 Ιουλίου

    Καθώς αρχίζεις να κινείσαι στην πόλη με το Van Van αρχίζεις να εκτιμάς την άνεση και την ηρεμία που σου προσφέρει. Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο, κοντά στο τιμόνι με τα πόδια να βρίσκονται αρκετά ψηλά, χωρίς όμως να κουράζουν. Η σέλα είναι φαρδιά και άνεση, ενώ το φαρδύ τιμόνι προσφέρει καλό έλεγχο μεν, ωστόσο σε φοβίζει λίγο στο πέρασμα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.

    20160720_063558

    Τα όργανα είναι… απλά – πολύ απλά. Ένα αναλογικό ταχύμετρο και μερικές λυχνίες είναι ότι έχει να προσφέρει το Suzuki θυμίζοντάς σου παλιές «χωμάτινες» εποχές. Στις μετακινήσεις είναι ξεκούραστο και το χαμηλό ύψος του κάνει πολύ εύκολη την επιβίβαση/αποβίβαση ακόμα και σε μικροκαμωμένες γυναίκες. Μερικοί κραδασμοί που φτάνουν στα χέρια δεν είναι ευχάριστοι, ωστόσο είναι περιορισμένοι σε ένα μικρό εύρος λειτουργίας του κινητήρα και το ξεχνάς πολύ εύκολα. Συνολικά το Van Van είναι ότι πιο απλό μπορεί να συναντήσει κανείς σε μοτοσικλέτα, ωστόσο παραμένει άνετο και εύκολο στην καθημερινότητα.

    Τετάρτη 20 Ιουλίου

    Στην πρώτη επαφή διαφόρων ανθρώπων με το Van Van οι χαρακτηρισμοί δεν έλειψαν – άλλοι θετικοί άλλοι αρνητικοί. Η γυναίκα μου το χαρακτήρισε «γλυκούλι», ο αεικίνητος γείτονας «εργαλείο», ενώ ο πλούσιος φίλος του έδωσε τον χαρακτηρισμό «vintage». Από τη μεριά μου θα έλεγα με μια λέξη πως το Van Van είναι γνήσιο. Απλό σχεδιαστικά, ωστόσο καταφέρνει να «κλέβει» τις ματιές των περαστικών με το φαρδύ του πίσω ελαστικό και το φαρδύ του τιμόνι.

    20160720_063627

    Το Van Van 200 διατηρεί τον αρχικό του σχεδιασμό έχοντας το κλασικό στρογγυλό φανάρι εμπρός, το φαρδύ τιμόνι, το πολύ στενό ρεζερβουάρ και τα «ανοιχτά οπίσθια». Φυσικά αυτό που ξεχωρίζει είναι το τεράστιο πίσω ελαστικό χαρίζοντάς του έναν scrambler χαρακτήρα, ενώ το μοναδικό πράγμα που δεν είναι ωραίο πάνω του είναι η εξάτμιση. Σίγουρα το μικρό Suzuki ξεχωρίζει σε σχέση με τα αντίστοιχα της κατηγορίας και αυτή του η μοναδικότητα το τοποθετεί σε ισχυρή θέση. Το Van Van είτε θα σου αρέσει, είτε όχι, δεν υπάρχει μέση κατάσταση ή συμβιβασμός.

    Σχόλια

    Σχόλια