Live Test: VW Passat 1.6 TDi BlueMotion

    Έφτασε στα χέρια μας η εκδοχή του VW Passat με τον βασικό κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων και 120 ίππων.

    Μετά την έκδοση 1.4 TSi, ήρθε και η ώρα του VW Passat 1.6 TDi να υποστεί την καθημερινή ανάκριση του live test στο motornews. Μετά από περίπου μια εβδομάδα, με έμφαση σε κινητήρα και κατανάλωση, θα γνωρίζετε τα πάντα – όλα. 

    Τρίτη 12 Ιουλίου

    Συγχωρήστε μας αλλά αυτό το Passat, τελικά, τι κι αν είναι νέο, από όλες τις απόψεις θυμίζει μια λίγο πιο ραφιναρισμένη, αισθητικά και οδηγικά, έκδοση του προηγούμενου. Πάνω από το μέσο όρο σε όλα, ωστόσο τόσο βαρετό που πραγματικά δείχνει να έχει υποστεί λοβοτομή. Στο Mondeo για παράδειγμα χαίρεσαι τιμόνι και συμπεριφορά στις στροφές, στο A4 χαίρεσαι ποιότητα και συνδυασμό άνεσης – κρατήματος, ακόμα και στο Octavia χαίρεσαι πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα. Εδώ τίποτα δεν είναι ικανό να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον, καθώς και η τιμή δεν το καθιστά ευκαιρία, στα 27.250€ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής -από 25.500€ ξεκινά η βασική diesel.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 7

    Έχει μεγάλους, τεράστιους, χώρους, έχει ποιότητα, καλό εξοπλισμό, καλές επιδόσεις και είναι πολύ οικονομικό. Αν το δεις λογικά, το αγοράζεις μονοκούκι. Έλα όμως που αν το οδηγήσεις, μάλλον θα το βαρεθείς μετά από 1.000 χλμ. Εμείς κάναμε περίπου 800 και πραγματικά δεν βλέπουμε την ώρα να οδηγήσουμε κάτι άλλο. Bye bye Passat, ίσως στην επόμενη γενιά…

    Δευτέρα 11 Ιουλίου

    Καλή εβδομάδα σε όλες και όλους. Αποκάλυψη το Passat στο ταξίδι, όπου πραγματοποιήσαμε πάνω από 600 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση… 4,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αναγκαστικά με πολύ χαμηλές ταχύτητες λόγω της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης σε όλο το εθνικό δίκτυο. Ωστόσο αυτή είναι ένδειξη μικρού αυτοκινήτου πόλης -και μάλιστα με diesel κινητήρα- ή έστω οικονομικής μοτοσικλέτας, όχι ενός “θηριώδους” σεντάν με μήκος 4,7 μέτρα και 120 ίππους.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 4

    Από την άλλη πλευρά και παρότι το Passat δεν σε προβληματίζει πουθενά, ταυτόχρονα σε αφήνει παγερά αδιάφορο να το χαρείς σε επαρχιακό δίκτυο. Η εντελώς ουδέτερη και κατά βάση υποστροφική συμπεριφορά του όταν πιεστεί πολύ, ο πολύ γραμμικός κινητήρας, το μέτριο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και ο αντίστοιχης φιλοσοφίας επιλογέας του κιβωτίου των 6 σχέσεων κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, αλλά μόνο αυτή. Όταν θελήσεις λίγο δράμα, μια νότα διαφορετικότητας ή λίγη αδρεναλίνη, τότε απλώς παίρνεις βαθιές ανάσες ή κάνεις μια στάση να σου περάσει.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 9

    Φτιαγμένο στη λογική της απόλυτης ισορροπίας, απευθύνεται σε οδηγούς που είτε δεν έχουν βλέψεις για κάτι περισσότερο από μετακίνηση, είτε δεν επιθυμούν έντονη προσωπικότητα από το μηχάνημά τους, που συνήθως συνοδεύεται και από κάποια μειονεκτήματα.

    Παρασκευή 8 Ιουλίου 

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 5

    Ο online δαίμων ξαναχτύπησε και έτσι η ανάρτηση της Παρασκευής χάθηκε δια παντός. Αυτό που είχαμε θίξει αφορούσε κάποια συστήματα μάλλον “διακοσμητικά”, όπως αυτό για το αυτόματο παρκάρισμα του Passat. Με δεδομένο ότι πρέπει να πατήσεις το σχετικό κουμπί, να κινείσαι αρκετά σιγά για να “διαβάζει” το σύστημα τα οχήματα που βρίσκονται παρκαρισμένα και σε σημεία με πολύ λίγο “αέρα” δεν παρκάρει, τότε απλά χρησιμοποιείς τους σχετικούς αισθητήρες και μπορείς να σταθμεύσεις “χειροκίνητα”, στη μύτη της βελόνας.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 6

    Κατά τα άλλα, μέσα στην πόλη το μεγάλο Passat δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, με δεδομένο μάλιστα ότι η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

    Πέμπτη 7 Ιουλίου 

    Στο τεράστιο εσωτερικό του Passat δεν μετακινείσαι μόνο. Στρώνεις τραπέζι, φωνάζεις μερικούς φίλους και με σύμμαχο το ανοιχτόχρωμο περιβάλλον κάνεις socializing μέχρι πρωίας. Τα πιο ευρύχωρα 4,76 μέτρα αμαξώματος είναι γεγονός, που λόγω “καθαρής” και ρέουσας σχεδίασης αφήνει πολύ αέρα στο εσωτερικό, παρότι δεν είναι ούτε το μακρύτερο, ούτε το πιο φαρδύ στη μεσαία κατηγορία.

    Μάννα εκ Γερμανίας το κατά πολλές έννοιες ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού που ορίζει μια εξαιρετική θέση χειρισμού, ωστόσο η εικόνα που έχεις από το εσωτερικό είναι ότι το έχεις ξαναδεί. Πού; Στο προηγούμενο μοντέλο. Ναι, είναι στιβαρό, με προσεγμένη εργονομία, ποιότητα και συναρμογή, αλλά αισθητικά άτολμο και με ροπή προς Skoda μεριά -πλέον- παρά σε Audi.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 2

    Η αίσθηση του “ίδιου έργου” ισχύει και για την αισθητική του αμαξώματος. Εδώ όμως η καθαρότητα των γραμμών και η οπτική στιβαρότητα του συνόλου συνθέτουν ένα πολύ πιο εύπεπτο αισθητικά σύνολο, σοβαρό μεν αλλά και με ένταση ταυτόχρονα.

    VW Passat 16 TDi Bluemotion 3

    Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις ο diesel κινητήρας της έκδοσης της δοκιμής με ισχύ 120 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων τα καταφέρνει αρκετά καλά (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ, και 206 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα). Ακόμα καλύτερος είναι σε μέση πραγματική κατανάλωση, καθώς τα πρώτα χιλιόμετρα έγιναν με ένδειξη στα 5,8 λίτρα/100 χλμ., τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος (1.444 κιλά) του Passat.

     

    Σχόλια

    Σχόλια