Live Test: Audi A4 1.4 TFSi S tronic

    Αρκεί ο μικρός κινητήρας TSFi των 1.4 λίτρων για να κινήσει ικανοποιητικά το μεσαίο μοντέλο της Audi;

    Ήρθε και η ώρα του νέου Audi A4 στη βασική του έκδοση να αποκαλυφθεί στο live test του motornews. Για την επόμενη εβδομάδα θα ξεψαχνίσουμε μεθοδικά το μεσαίο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας και θα αναφέρουμε ευρήματα μέρα τη μέρα. Στο τέλος θα ξυρίσουμε και το γαμπρό…

    Τετάρτη 6 Ιουλίου

    Επιστροφή στη βάση της Kosmocar για το Audi A4 1.4 TFSi Stronic και είθισται ένα μικρό ρεζουμέ για να κλείσει η καθημερινή ζωντανή αναφορά μας στο αυτοκίνητο. Πέρα από κάποιες ελλείψεις στον εξοπλισμό, το A4 δεν αφήνει πολλά περιθώρια για κριτική. Δεν σε συναρπάζει με τα οδικά του χαρακτηριστικά, κυρίως λόγω του τιμονιού, αλλά με τη συνολικά ισορροπημένη -σε επίπεδο αρκετά άνω του μέσου όρου- απόδοσή του και με την ποιότητα μασίφ γρανίτη.

    Audi A4 14 9

    Το εσωτερικό του είναι άριστα σχεδιασμένο και υλοποιημένο, η λειτουργία κινητήρα και κιβωτίου αγχολυτική, η κατανάλωση μέσα σε ένα πολύ λογικό πλαίσιο της τάξης των 8-8,5 λίτρων/100 χλμ. και οι χώροι άνετοι για τέσσερα άτομα και αποσκευές, με τον πέμπτο να τίθεται εν αμφιβόλω από το έντονο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης στο πίσω κάθισμα.

    Όλα τα παραπάνω έχουν νόημα αν έχεις να διαθέσεις τα 42.000€ περίπου που κοστίζει η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της δοκιμής. Αρκετά χρήματα είναι η αλήθεια, που σε οδηγούν σε αναπόφευκτες συγκρίσεις με άλλες προτάσεις της αγοράς, ασχέτως κατηγορίας, οι οποίες δεν είναι πάντα υπέρ του Α4.

    Τρίτη 5 Ιουλίου

    Σήμερα επέτειος της νίκης του ΟΧΙ, αύριο του ΝΑΙ. Αν απορείτε δεν είστε οι μόνοι -κοιτάξετε πίσω σας, ακόμα 10.000.000 Έλληνες έχουν το ίδιο βλέμμα: σαστισμένο και βαθιά αγελαδινό. Στο μεταξύ κάπου πιο βόρεια στην Ευρώπη κατασκευάζονται αυτοκίνητα στα οποία δεν μπορείς παρά να κάνεις υπόκλιση. Όπως το Α4, στο οποίο όμως η έκδοση βενζίνης 1.4 TFSi με τους 150 ίππους, παρότι επαρκής, εξαιρετική και ιδανική για τις ελληνικές συνθήκες είναι και η “μόνη” -υπό την έννοια ότι οι υπόλοιπες επιλογές περιορίζονται στα δίλιτρα σύνολα που μάλλον είναι too much για τους περισσότερους από εμάς.

    Audi A4 14 8

    Αυτό το Audi, λόγω του μικρού κινητήρα που δεν φορτίζει με πολύ βάρος τον εμπρός άξονα και τα συγκρατημένα για το μέγεθός του 1.450 κιλά, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Το τιμόνι μπορεί να μην φτάνει την ακρίβεια αυτού ενός Mondeo ή μιας BMW -και εσχάτως μιας Mercedes C-Class- αλλά ο συνδυασμός της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και των τροχών 17 ιντσών είναι απολαυστικός. Τόσο στη βομβαρδισμένη άσφαλτο της αθηναϊκής καθημερινότητας, όσο και σε σβέλτες εξόδους των επαρχιακών δρόμων.

    Audi A4 14 10

     

    Περισσότερο ωστόσο μας αρέσουν τα καθίσματα, με αυτή την ιδανική για εμάς ισορροπία ανάμεσα στην σκληρή αίσθηση και την ιδανική υποστήριξη του σώματος, που σε κρατάει απόλυτα ξεκούραστο ασχέτως με το χρόνο που βρίσκεσαι πάνω τους. Thumbs up και για τη θέση οδήγησης, παρότι οι ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι δεν ξεπερνούν τις τυπικές για την κατηγορία.

    Δευτέρα 4 Ιουλίου 

    Audi A4 14 5

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Καιρό είχαμε να βάλουμε στο χέρι έναν κινητήρα βενζίνης και ξεκινήσαμε με έναν από τους καλύτερους της κατηγορίας των 1.4 λίτρων. Το μικρό, για τα 4,7 μέτρα μήκους του Α4, τετρακύλινδρο σύνολο είναι υπόδειγμα απόδοσης, καθώς έχει ροπή diesel και ταχυστροφία βενζίνης, με κατανάλωση κάπου στη μέση. Ταυτόχρονα όμως είναι πολύ πιο ήσυχο και ευχάριστο από οποιοδήποτε σύνολο πετρελαίου αυτής της απόδοσης.

    Συνολικά το Audi δείχνει να είναι κατασκευασμένο με τα σωστά υλικά και τη μέγιστη προσοχή. Ποιότητα, ποιότητα και ποιότητα, είναι το τρίπτυχο που σε κατακλύζει στα πρώτα μέτρα οδήγησης και δεν σε εγκαταλείπει ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Ειδικά το εσωτερικό, είναι για σεμινάριο πληρότητας, πρωτοτυπίας, αισθητικής και ταυτόχρονα σωστής εργονομίας, παρά τις άπειρες λειτουργίες των οθονών του.

    Audi A4 14 2

    Σε πρώτη φάση το Vitrual Cockpit είναι ψαρωτικό, σε δεύτερη πολύ πρακτικό και ενημερωτικό. Το μόνο πράγμα που μας “χάλασε” στην καθημερινή συμβίωση είναι ότι παρά τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό συνολικά, ένα σύστημα υποβοήθησης της στάθμευσης δεν θα έβλαπτε έστω και με τη μορφή ηχητικής μόνο προειδοποίησης, σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη.

    Audi A4 14 3 Audi A4 14 4

    Από την άλλη πλευρά και παρά την άψογη αεροδυναμική του, το A4 εξασφαλίζει σωστή ορατότητα εμπρός και πίσω -με τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας και της νέας γενιάς αυτοκινήτων- με αποτέλεσμα η στάθμευση να μην καταντά καθημερινή άσκηση θάρρους. Αρκετά για σήμερα όμως, πάρτε μια γεύση του εξαιρετικού εσωτερικού και εμείς συνεχίζουμε να γράφουμε χιλιόμετρα για να έχουμε να λέμε…

    Σχόλια

    Σχόλια