Live Test: Ford Ecosport 1.0 Ecoboost

    Ένα πραγματικά ενδιαφέρον μοντέλο από τη Ford, με στοιχεία από τα... ψηλότερα ράφια της εταιρείας

    Το Ford Ecosport 1.0 Ecoboost ήρθε στο live test του Motornews για να μας αποδείξει πόσο έξυπνη ήταν η ιδέα του λανσαρίσματος ενός μικρού crossover. Τις επόμενες ημέρες, θα γράψουμε μαζί του χιλιόμετρα και θα τσεκάρουμε την ανταπόκρισή του στην καθημερινότητα, σε σύγκριση με το πως θα τα κατάφερνε ένα π.χ. Fiesta. Στο τέλος, θα ακολουθήσει η αναλυτική δοκιμή του μοντέλου, με αναφορές σε πρακτικά στοιχεία όπως είναι οι τιμές κατανάλωσης, αγοράς και συντήρησης.

     

    Tετάρτη 6 Ιουλίου

    Ολοκληρώνοντας τοκ κύκλο της εβδομαδιαίας μας συνύπαρξης με το νέο μικρό crossover της Ford, πρέπει να σταθούμε λίγο ακόμα σε δυο ενοχλητικές “λεπτομέρειες” που έχουν να κάνουν με την περιμετρική ορατότητα. Οι κολώνες που πλαισιώνουν τα παρμπρίζ, εμπρός και πίσω δηλαδή, είναι αρκετά μεγάλες και “ακυρώνουν” ένα σεβαστό πεδίο ορατότητας. Και αν στο παρκάρισμα η κάμερα οπισθοπορείας δίνει λύσεις, μπροστά και σε προσέγγιση διασταύρωσης, το Ecosport προκαλεί μια μικρή ανασφάλεια στον οδηγό του. Είναι και οι καθρέπτες με την παραμορφωτική επιφάνεια στην άκρη τους που περιπλέκουν λίγο τα πράγματα, οπότε συνολικά το θέμα με την ορατότητα, τίθεται λίγο πιο ζωηρά από όσο θα θέλαμε για να το χαρακτηρίσουμε ελάσσονος σημασίας.

     

    20160706_120155     20160706_120202

    Συνολικά πάντως, το Ecosport μας άρεσε και μάλιστα αρκετά. Θέλουμε να έχουμε και την εικόνα της έκδοση με τον εφεδρικό τροχό να κρέμεται πίσω αλλά και της πιο σημαντικής, με τον diesel κινητήρα. Σαν concept πάντως, το μοντέλο μας είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και θεωρούμε πως έλειπε από την αγορά, με τα οικονομοτεχνικά δεδομένα να το κολακεύουν αρκετά- όχι όμως όσο θα έπρεπε με βάση την περιρρέουσα “ατμόσφαιρα” στη χώρα. 

    20160706_120126

    Τρίτη 5 Ιουλίου

    20160704_170012

    Το κοιτάς από μακριά και σου φαίνεται στενό και ψηλό. Και είναι. Οι ζάντες του βάζεις στοίχημα πως είναι μάξιμουμ 15άρες αλλά πέφτεις έξω. Το Ecosport απέναντί σου, έχει 17άρες παρακαλώ και ας μην του φαίνεται. Είναι ο συνολικός όγκος του αυτοκινήτου που κάνει και τις 17άρες να φαίνονται μικρές- και οι θόλοι να φαίνονται άδειοι. Ειδικά πίσω, όπου τα ταμπούρα κάνουν ακόμα πιο “άδεια” την εικόνα, το Ecosport δείχνει σαν να πατά σε τροχούς ανάγκης. Τα καταφέρνει όμως μια χαρά. Τόσο που είμαστε σχεδόν σίγουροι πως αν το είχαμε λίγες μέρες νωρίτερα το νέο μικρό crossover, θα το είχαμε συμπεριλάβει στα διακριθέντα του Motornews. Και ας έχει κάποιες αδυναμίες που μοιάζουν χτυπητές, όπως είναι τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, που θυμίζουν άλλες εποχές και αδικούν το σύνολο. 

    20160704_170127

    Δευτέρα 4 Ιουλίου

    20160702_121433 (1)

    Τις προηγούμενες ημέρες βγήκαμε με το Ecosport και “παραέξω” για να δούμε και τις ψάρια πιάνει στον ανοιχτό δρόμο. Λοιπόν, το νέο crossover της Ford με τον Ecoboost του λίτρου και των 140 ίππων, τα καταφέρνει μια χαρά, τόσο στη διατήρηση της κεκτημένης για ένα ταξίδι, όσο και στις επιταχύνσεις που θα χρειαστούν για τις προσπεράσεις. Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου, συμβάλλουν στο ήσυχο ταξίδι– αν και με ένα 6άρι μάλλον ο Ecoboost θα έλαμπε περισσότερο. Όπως και να έχει όμως, στην πράξη και το 5άρι είναι αποτελεσματικό. Ακόμα και με τον κλιματισμό αναμμένο, οι επιταχύνσεις γίνονται ικανοποιητικά και το μικρό μοτέρ “ακούει” ακόμα και χωρίς κατεβάσματα. Από τις λεπτομέρειες τώρα που μας ενόχλησαν στο Ecoboost, κρατήστε την έλλειψη αυτόματης λειτουργίας των παραθύρων, πλην του οδηγού, που είναι λίγο εκνευριστικό μια και είναι υποχρεωμένος ο οδηγός να κρατάει τους διακόπτες πατημένους για να κλείσουν τα παράθυρα όταν φτάσει στον προορισμό του. Ειδικά όταν έχει ζέστη όπως αυτές τις ημέρες, το πράγμα γίνεται σχεδόν βασανιστικό. 

    20160704_110524

    Παρασκευή 1 Ιουλίου

    20160701_120016

    Νέος μήνας- νέα διάθεση. Το καλοκαίρι βρίσκεται στο φόρτε του και η ζέστη κάνει την καθημερινότητα λίγο πιο δύσκολη από ότι συνήθως. Ευτυχώς που με το Ecosport τα πράγματα εξελίσσονται εξαιρετικά και το μικρό crossover μπορεί και φτιάχνει τη διάθεση. Είναι οι διαστάσεις του που το καθιστούν μανιτζέβελο παντού και ο εξοπλισμός του που βοηθάει στα δύσκολα. Η κάμερα οπισθοπορείας για παράδειγμα, κάνει το παρκάρισμα παιχνίδι, δίνοντας άμεσα ορατότητα προς τα πίσω- που μια και το λέμε, είναι ένα θέμα στο μικρό Ford. Τόσο οι φαρδιές κολώνες (αυτό ισχύει και για μπροστά) όσο και το υπερυψωμένο σαλόνι του, κάνουν την παραδοσιακή τεχνική παρακολούθησης της όπισθεν, προβληματική. Ψάχνοντας λίγο, ανακαλύπτουμε πως υπάρχει και έκδοση με κρεμαστή ρεζέρβα στην 5η πόρτα, η οποία όμως καταργεί υποχρεωτικά την κάμερα. Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να φανταστούμε το Ecosport με ρεζέρβα “έξω”, μια και το συνολικό του προφίλ είναι πολύ πιο light και η συγκεκριμένη λεπτομέρεια πηγαίνει περισσότερο σε hard core καταστάσεις. Κρατάμε μια πισινή όμως, γιατί μπορεί και να μας αρέσει. 

    20160701_150140

    Πέμπτη 30 Ιουνίου

    20160630_120103

    Ο Ιούνιος τελειώνει και μετά το πρόσφατο μπουρίνι, οι θερμοκρασίες έχουν γίνει λίγο πιο ανθρώπινες. Τόσο που δεν μας λείπουν τα κλιματιζόμενα καθίσματα του Vignale (#psemmata). Αυτό που έχουμε κερδίσει με το Ecosport που ήρθε στα χέρια μας, είναι η καθημερινή ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο με τα 125 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει αλλά και η ευελιξία που προσφέρει το σημαντικά μικρότερο αμάξωμα. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα με το Ecosport, δηλώνουμε ενθουσιασμένοι με την καλή ιδέα του μικρού crossover και την πολύ ωραία “εκτέλεση” από τη Ford. Το ταίριασμα με τον χαρισματικό τρικύλινδρο Ecoboost, που για την περίσταση αποδίδει 140 ίππους, έχει κάνει το πακέτο ιδιαίτερα ελκυστικό, ενώ μέχρι στιγμής έχουμε και καλή εικόνα σε επίπεδο κατανάλωσης, χωρίς να έχουμε “στερηθεί” κάτι σε επίπεδο επιταχύνσεων και απόδοσης.

    20160629_191856

    Μια από τις λεπτομέρειες που αξίζουν ειδική μνεία, είναι το άνοιγμα της πίσω πόρτας που θυμίζει έντονα Suzuki Jimny, μόνο που στην περίπτωσή μας, το άνοιγμα γίνεται από τη σωστή πλευρά, δίνοντας πρόσβαση στη μεριά που θεωρητικά έχουμε το πεζοδρόμιο όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο. Φυσικά, η επιλογή αυτή έχει το μειονέκτημα του αυξημένου απαιτούμενου χώρου για να ανοίξει πλήρως η πόρτα για τις αποσκευές. Από τη σχεδίαση του μοντέλου, έχει προκύψει η έξυπνη ιδέα του “σταματήματος” της πόρτας σε διαφορετικές φάσεις. Η πρώτη από τις οποίες διευκολύνει και προστατεύει από πιθανό ακούσιο άνοιγμα πάνω στο καπό του αυτοκινήτου που βρίσκεται παρκαρισμένο από πίσω. 

    20160630_125133

    Σχόλια

    Σχόλια