Live Test: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 182ps AWD

    Με πολλές πρωτιές, το Vignale κάνει τη δική του επανάσταση μέσα στη γκάμα του Mondeo

    Το Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 182ps AWD ήρθε στο live test του Motornews για να μας δείξει πως το κάνει η Ford όταν απαιτείται κύρος και πολυτέλεια, έξω από τα συνηθισμένα της. Τις επόμενες ημέρες, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με το Mondeo Vignale, αντλώντας όσο περισσότερο γίνεται από τη διαφορετικότητά του.

    Δευτέρα 4 Ιουλίου

    Το Σαββατοκύριακο περιλάμβανε mini ταξιδάκι με το Vignale στα περίχωρα του Ναυπλίου. Το υπέροχο αυτό Ford είναι κομμένο και ραμμένο για αυτήν ακριβώς τη χρήση. Στον αυτοκινητόδρομο τον καλύτερό τους εαυτό βγάζουν ο κινητήρας και η ποιότητα κύλισης του μοντέλου. Ο δίλιτρος diesel εκτός του γεγονότος ότι δεν ακούγεται, λειτουργεί σαν ηλεκτρικός στον ανοιχτό δρόμο. Βάζεις του cruise control στα 120Km/h και ρολάρεις πάνω σε μαγικό χαλί με το μοτέρ να γουργουρίζει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Θέλεις να προσπεράσεις; Κανένα πρόβλημα καθώς η επιτάχυνση σε συνδυασμό με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο έρχεται άμεσα και βοηθάει το βαρύ όχημα να εκτοξεύσει το ταχύμετρο κοντά και πάνω από τα 200Km/h. Κάπου εκεί αντιλαμβάνεσαι ότι είτε με 120, είτε με 200 πηγαίνεις το αυτοκίνητο παραμένει το ίδιο βιδωμένο στην άσφαλτο.

    20160703_122601 (Medium)

    Στους επαρχιακούς δρόμους έρχεται να αναλάβει δράση το απίθανο τιμόνι του Vignale και οι αναρτήσεις οι οποίες λειτουργούν υποδειγματικά. Το βάρος του αυτοκινήτου εξαφανίζεται, στρίβει με απόλυτη ακρίβεια, δεν παίρνει κλίσεις και απουσιάζουν οι μετατοπίσεις βάρους. Η τετρακίνηση βοηθάει πολύ σε αυτό, αρκεί να μην το παρακάνεις διότι όταν πιέσεις στο όριο ο όγκος του Ford δεν βοηθάει πολύ στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Στην κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού τα πράγματα είναι υπέροχα καθώς κατεβαίνει στα 6,5 λίτρα/100Km και συνολικά έπεσε η κατανάλωση στα 8,2 λίτρα/100Km.

    Συνολικά το Vignale είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο να προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία ταξιδιού στον οδηγό και τους επιβάτες. Αν στην απίθανη συμπεριφορά του στο δρόμο προσθέσεις και όλα τα ηλεκτρονικά «καλούδια» που προσφέρει η έκδοση τότε έχουμε να κάνουμε με την επόμενη γενιά αυτοκινήτων σε αυτήν την κατηγορία. Θα αναφέρω μόνο ότι το δωμάτιο που μείναμε τη μια βραδιά δεν πρόσφερε τόσες ανέσεις όσο το Ford… άλλο επίπεδο!

    Παρασκευή 1 Ιουλίου

    Καλό μήνα και κουράγιο όσοι δεν θα πάμε διακοπές φέτος, καθώς ο Ιούλιος είναι παραδοσιακά η πιο ζεστή περίοδος του καλοκαιριού. Μέσα στο Mondeo Vignale δεν καταλαβαίνεις ευτυχώς και πολλά από τα τερτίπια του καιρού -τουλάχιστον όσο δεν κλιμακώνονται σε επίπεδο άμεσου χτυπήματος από κεραυνό. Έτσι είτε ζέστη είτε κρύο, είτε ήλιος είτε βροχή, εσύ απλά πατάς το γκάζι και αυτό κάνει τα δικά του, ειδικά με την βοήθεια της τετρακίνησης όσον αφορά στην  οδική συμπεριφορά.

    Ford Mondeo Vignale 8

    Ένα στοιχείο ας πούμε χλιδής, αλλά πολύ χρήσιμο στα καθ’ υμάς, είναι και τα αλεξήλια στα πίσω παράθυρα. Δημιουργούν ένα περιβάλλον προστασίας από τα βλέμματα που σε κάνει να αισθάνεσαι ολίγον από υπουργός -προσοχή όμως στα γιαούρτια- και πρακτικά προστατεύει από τον ήλιο, στοιχείο πολύ χρήσιμο όταν έχεις να κάνεις ταξίδι ειδικά με παιδιά στο πίσω κάθισμα.

    Ford Mondeo Vignale 9

    Όσον αφορά στα υπόλοιπα στοιχεία πολυτέλειας του αυτοκινήτου, αυτό που δεν μας έκανε τόση εντύπωση όση θα έπρεπε είναι η κάλυψη του ταμπλό με δέρμα. Το βρίσκουμε μάλλον υπερβολή, ειδικά όταν η συνολική σχεδίαση του δεν υποστηρίζει αυτή την επιλογή. Ας είναι όμως, το Σ/Κ ήρθε και το ταξίδι ξεκινά. Ελπίζουμε σε αυτό, το Mondeo Vignale να μας ράψει το στόμα.

    Πέμπτη 30 Ιουνίου 

    Ford Mondeo Vignale 6

    Χθες η γκρίνια για τις μεγάλες διαστάσεις του Mondeo, σήμερα τα θετικά. Άπλετος ο χώρος για τους επιβάτες εμπρός και πίσω, που ακόμα και πέντε θα βρουν επαρκή χώρο ασχέτως σωματότυπου. Η μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς ευτυχώς δεν σημαίνει υπερμέγεθες τούνελ, με αποτέλεσμα ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα να μην υπόκειται σε σοβαρές παραχωρήσεις. Ακόμα και ο χώρος για τις αποσκευές χαρακτηρίζεται από ευρύτητα, με τα 525 λίτρα διαθέσιμου όγκου -με ρεζέρβα παρακαλώ- να είναι απόλυτα επαρκή.

    Ford Mondeo Vignale 4 Ford Mondeo Vignale 5

    Ανάλογη με την ευρυχωρία είναι και η άνεση, καθώς το μεγάλο πολυτελές σεντάν σε κρατάει κυριολεκτικά ατσαλάκωτο. Θόρυβος από κινητήρα και αέρα στο απόλυτο ναδίρ, λειτουργία ανάρτησης “μαγικό χαλί” και εξοπλισμός που περιλαμβάνει την Άρτα και τα Γιάννενα, συμβάλουν ώστε οποιαδήποτε διαδρομή, μονοψήφιου ή τετραψήφιου αριθμού χιλιομέτρων, να σου αφήνει την ίδια αίσθηση: απλή και εύκολη.

    Η κατανάλωση δεν καταφέραμε να πέσει κάτω από τα 10.9 λίτρα/100 χλμ. παρότι η χρήση του κλιματισμού περιορίστηκε. καθώς στις περιαστικές διαδρομές το μεγάλο βάρος δεν νικιέται εύκολα. Συνεχίζουμε όμως και θα επανέλθουμε με περισσότερα γι’ αυτό το θέμα.

    Τετάρτη 29 Ιουνίου

    Ford Mondeo Vignale 2

    Πάντα το Mondeo ήταν ένα μεγάλο αυτοκίνητο για την κατηγορία του. Τώρα, που έχει φτάσει στα 4.978 μέτρα -ντρέπεσαι να γράψεις 5;- και το βάρος του στην έκδοση Vignale της δοκιμής έχει σκαρφαλώσει αισίως στα 1.600! κιλά, έχει χάσει κάτι από εκείνο το ανάλαφρο πάτημα, την αμεσότητα  και την ευελιξία του παρελθόντος. Είναι βέβαια αρχοντική και εξαιρετικά άνετη η λειτουργία της ανάρτησης, όμως ο συνολικός χαρακτήρας έχει αλλοιωθεί προς την κατεύθυνση της απόλαυσης στις ευθείες, παρά στις στροφές.

    Ford Mondeo Vignale 1

    Οι 19άρες εντυπωσιακές ζάντες, σε συνδυασμό με τα πολύ φαρδιά ελαστικά πρέπει να παίζουν και αυτές το ρόλο τους, μαζί με το βάρος, στο γεγονός ότι η κατανάλωση καυσίμου έχει σκαρφαλώσει λίγο πάνω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. Κάτι για 6,0 λίτρα γράφει η Ford στα επίσημα φυλλάδιά της και μάλιστα εντός πόλης. Σε πραγματικές όμως συνθήκες, εμείς δεν μπορούμε να πετύχουμε κάτι λιγότερο από σχεδόν τα διπλά.

    Επιλέγουμε λοιπόν κλιματισμό -και στα εμπρός καθίσματα- σε συνδυασμό με τη λειτουργία μασάζ, αφήνουμε το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων στη θέση D και απολαμβάνουμε στο ηχοσύστημα την αγαπημένη μας μουσική. Ελπίζουμε μόνο από τη χαλάρωση να μην μας πάρει ο ύπνος, αν και γι’ αυτό έχει φροντίσει η Ford, με το σύστημα Driver Alert…

    Τρίτη 28 Ιουνίου

    Vignale 1

    Η πολυτελέστερη έκδοση του Mondeo, έχει τόσο χαρακτήρα που σε κάνει να έχεις δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την τιμή της. Μετά όμως σταματάς στο φανάρι, κοιτάς γύρω σου και συνέρχεσαι. Για να μην ξεκινάμε ανάποδα όμως, το Mondeo σε αυτή εδώ την έκδοση, είναι κάτι διαφορετικό από ότι έχουμε δει μέχρι στιγμής από το μοντέλο αλλά και τη Ford γενικότερα. Δεν είναι μόνο το ότι έχει πλούσιο εξοπλισμό, έχει και κάτι λεπτομέρειες που το βάζουν μόνο του σε ένα βάθρο που άλλο Ford δεν έχει ανέβει ποτέ. Διπλά τζάμια για ηχομόνωση, “αντιστάθμιση” εξωτερικού θορύβου με ηχητικές συχνότητες (κάτι που παλεύει η Sony εδώ και σχεδόν μια δεκαετία), αερόσακοι στις πίσω ζώνες ασφαλείας (παγκόσμια πρώτη εφαρμογή σε αυτοκίνητο παραγωγής) και μια σειρά από λεπτομέρειες που βγάζουν πολύ αίσθηση Maybach στο πάλαι ποτέ ταπεινό πλην τίμιο Mondeo.

    Vignale 2 Vignale 3

    Αγαπημένο μας αξεσουάρ, χωρίς δεύτερη σκέψη, το μασάζ των καθισμάτων αλλά και η κλιματιζόμενη έδρα στα μπροστινά. Πραγματικά, λίγα χιλιόμετρα σε λιοπύρι με τα δύο αυτά στοιχεία εξοπλισμού και μετά στάνταρ τα ψάχνεις ακόμα και σε Atos 20ετίας. Και τα αναπολείς. Ας όψεται όμως. Μην ξεχνάμε πως το Mondeo ακόμα και σε αυτή την ακραία έκδοση των 45 σχεδόν χιλιάδων ευρώ, με τις γυαλιστερές 19άρες, είναι ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο που εξυπηρετεί με άνεση και ασφάλεια τις οικογενειακές ανάγκες.  

    Σχόλια

    Σχόλια