Motornews Test: Citroen C3 BlueHDI 1.6 75ps

    Η επιλογή του Citroen C3 με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων και των 75ίππων, είναι αυτό που θα λέγαμε παλιότερα, πολύ έξυπνη αγορά. Εξηγούμαστε.

    Από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση, το Citroen C3 συγκέντρωνε πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία, από αυτά που προσελκύουν πολλές και διαφορετικές αγοραστικές ομάδες. Ένα ετερόκλητο κοινό, με τις μονάδες του να συναντώνται σε ορισμένα πολύ θεμελιώδη ζητήματα, όπως είναι η άνεση, το στυλ και η οικονομία σε όλα τα επίπεδα: τόσο σε ότι έχει να κάνει με την απόκτησή του, όσο και στα δεδομένα της συντήρησής του, το C3 συμφέρει. Και ως τέτοιο, δεν αφήνει και πολλούς ασυγκίνητους.

    Citroen C3 1.6 diesel 2

    Για να πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, η αισθητική του μικρού Citroen, μπορεί να δείχνει λίγο πως την έχουν πάρει τα χρόνια, έχει όμως αντιστάθμισμα ορισμένες λεπτομέρειες, που βοηθούν στο να ξεπερνάει εύκολα τον όρο “αποδεκτό”. Έχει αναμφίβολα χαρακτήρα ως σχέδιο και δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό το ότι το “γυναικείο μάτι” το βρίσκει σταθερά χαριτωμένο. Οι γυάλινες επιφάνειες προσδιορίζουν ένα πολύ φιλόξενο στο μάτι εσωτερικό και το εφέ λειτουργεί και αντίστροφα, αφού όταν είσαι μέσα στο C3 νιώθεις πολύ άνετα (και) χάρη σε αυτές.

    Citroen C3 1.6 diesel 3

    Σε ότι αφορά την καμπίνα και απομονώνοντας τη δική της αισθητική, πρέπει να πούμε πως εκεί φαίνονται λίγο τα χρονάκια του μοντέλου, με τα παρωχημένα πλαστικά στο ταμπλό και την λειτουργικότητα από προηγούμενες γενιές Citroen, σε διακόπτες και τεχνολογία. Προς όφελος της τελευταίας και για να έρθει λίγο πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες, έχουμε και την προσθήκη του συστήματος ψυχαγωγίας που υποστηρίζει πλοήγηση αλλά και συνδεσιμότητα με τηλεφωνικές συσκευές και tablets. Όσο πιο ομαλά γίνεται, ο νεοτερισμός αυτός έχει ενσωματωθεί στο μικρό μοντέλο και όλες του προεκτάσεις, είναι προφανώς καλοδεχούμενες- χώρια που πετυχαίνουν απόλυτα το στόχο τους, αναβαθμίζοντας τεχνολογικά το C3 συνολικά.

    Citroen C3 1.6 diesel 6

    Ο κινητήρας του μοντέλου με τους 75 ίππους, μπορεί να δείχνει “κρατημένος” -ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει και έκδοση με 100 ίππους- έχει όμως όλα τα πλεονεκτήματα που φαντάζεται κανείς (πλούσια ροπή -23,8 kgm είναι αυτά, στις 1.750 σ.α.λ.) και χαμηλή κατανάλωση) συν αυτά της καθημερινής μετακίνησης στο κέντρο της πόλης, αφού με τις χαμηλές εκπομπές του (90 γρ. CO2/ χλμ.) “αγνοεί” τους περιορισμούς του πράσινου δακτυλίου. Επιπρόσθετα, τα πλεονεκτήματά του, εμείς θα προσθέταμε και την αναλογικά πολιτισμένη του λειτουργία, που συμβάλλει στον πολύ καλό μέσο όρο του μοντέλου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, δεν μας έλειψε η δύναμη σε καμία περίπτωση, ενώ σημειώνουμε πως στο “ντισαβαντάζ” της χωρητικότητας, το αντίβαρο είναι η ελάχιστη “ενόχληση” της απόδοσης, όταν π.χ. το καλοκαίρι χρησιμοποιείς τον κλιματισμό.

    Citroen C3 1.6 diesel 5

     

    Στο δρόμο τώρα, το C3 κρατάει ψηλά το λάβαρο της Γαλλικής σχολής, με την άνεση να έχει κυρίαρχο ρόλο για όλους του επιβάτες. Οι μπροστά κάθονται ψηλά, μπορεί να ενοχληθούν από τα σχετικά μικρά σε μέγεθος καθίσματα, που όμως έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της στήριξης που τα καθιστούν επαρκή σε κάθε περίπτωση. ΟΚ, προφανώς και δεν στηρίζουν τα σώματα όταν ο οδηγός θελήσει να στρίψει λίγο πιο γρήγορα (το πλαίσιο είναι ικανό, έτσι και αλλιώς) αλλά θεωρούμε περιττό να σημειώσουμε πως δεν είναι αυτός ο προορισμός του μοντέλου.

    Citroen C3 1.6 diesel 7

    Με ένα μέσο όρο κατανάλωσης 5,1 λτ/100χλμ στο τέλος της δοκιμής σε μικτές διαδρομές, το C3 εύκολα προσφέρει ένα πολύ καλό διαπραγματευτικό χαρτί στους υποψήφιους αγοραστές. Το υπερατού όμως, έρχεται με το ταμπελάκι της τιμής, που ως εκκίνηση έχει τα 13.052€ και σας προκαλεί στην ουσία, να βρείτε καλύτερη περίπτωση αγοράς. Για αυτοκίνητο που είναι μικρό αλλά μπορεί χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, να παίξει το ρόλο του οικογενειακού, η τιμή του το καθιστά πραγματική ευκαιρία.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια