Πρώτη οδήγηση: Renault Kadjar 1.5 110ps

    Η Renault φέρνει στην Ελλάδα την εναλλακτική του Qashqai του αυτοκινήτου που γράφει σε δύσκολους καιρούς, χρυσές σελίδες για λογαριασμό της Nissan και εμείς το οδηγούμε για λίγο.

     Δύσκολο εγχείρημα. Δύο αυτοκίνητα, κάτω από την ίδια στέγη, με ίδια στόχευση και πολλά κοινά στοιχεία. Προσοχή: όχι κοινά με την έννοια του ίδιου -για παράδειγμα- κυβισμού. Κοινά, όπως λέμε, ίδια. Από την ίδια “γέννα”. Αδέρφια. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως για να “δουλέψει” εμπορικά αυτό, τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η πρώτη και αρκετά σύντομη επαφή μας με το Kadjar, μας έκανε να χαμογελάσουμε.

    IMG_0298

    Σε ότι αφορά την αισθητική, το Kadjar ακολουθεί τις νόρμες του family look που ορίζουν γενναίες επιφάνειες με καμπύλες και το μεγάλο σήμα στη μάσκα να δίνει το στίγμα. Αρχικά, βλέπεις “πολύ Fluence” στο αμάξωμα του νέου Kadjar και φυσικά, όχι άδικα. Η διαφορά η μεγάλη έρχεται να σε βρει στην καμπίνα των επιβατών, όπου το Kadjar βγάζει τον premium εαυτό του στην επιφάνεια. Πολύ καλά υλικά και έξυπνη διαμόρφωση, με το νεωτεριστικό πίνακα οργάνων που αποτελείται από μια TFT οθόνη και μπορεί να προσαρμόζει ο οδηγός ανάλογα με τις διαθέσεις του, δίνουν το στίγμα του πολύ σύγχρονου περιβάλλοντος. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, όπως περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της Renault, ενώ και οι χώροι αρκετά έως πολύ καλοί- με αυτόν των αποσκευών να είναι μεγαλύτερος από του “αδερφού” Qashqai, φτάνοντας τα 527 λίτρα έως το ύψος της εταζέρας- χωρίς ρεζέρβα φυσικά.

    IMG_9518

    Ο κινητήρας για την περίσταση ήταν ο γνωστός diesel 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους, που τον έχουμε δει ακόμα και κάτω από το καπό μοντέλων της Mercedes και για εμάς είναι ένα πραγματικό αστέρι για την κλάση. Στο Kadjar ο συνδυασμός με το “βουτυράτο” σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, είναι ακριβώς ότι περιμένει κανείς: εύχρηστο και απροβλημάτιστο σύνολο που βοηθάει τόσο στο πολιτισμένο περιβάλλον της καμπίνας, με ελάχιστο θόρυβο (τουλάχιστον για τους επιβάτες), όσο και στον περιορισμό της κατανάλωσης σε αξιοσημείωτα χαμηλά επίπεδα. Κρατάμε το 3,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα που ανακοινώνει η Renault για το μοντέλο με 17άρες ζάντες και 215/60 ελαστικά. Το line up των κινητήρων συμπληρώνεται από το 1.600άρι σύνολο με τους 130 ίππους για όσους επιμένουν diesel, ενώ η πλέον περιορισμένη σε κυβισμό έκδοση, είναι αυτή με το 1.200άρι μοτέρ βενζίνης, που αποδίδει και αυτό 130 ίππους. Όπως συμβαίνει και με το Qashqai, τετρακίνητη έκδοση υπάρχει μόνο με το diesel μοτέρ των 1,6 λίτρων, ενώ όσοι θέλουν αυτόματο κιβώτιο, το διαθέσιμο είναι το EDC 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη και διατίθεται στην έκδοση που οδηγήσαμε.

    IMG_9399

    Η επαφή μας με το Kadjar, ήταν σχετικά σύντομη. Οδηγήσαμε σε ομολογουμένως απαιτητική διαδρομή (για άλλο είδος αυτοκινήτου, μια και η ανάβαση του Μερκούρη, δεν είναι ότι καλύτερο για SUV) και για περίπου 100 χιλιόμετρα, με τα 30 περίπου από αυτά, σε Εθνική Οδό. Από αυτή τη σύντομη επαφή μας με το Kadjar λοιπόν, καταθέτουμε πως το αυτοκίνητο καταφέρνει να διαχωρίσει τη θέση του από το αδερφό Nissan και να περάσει στον οδηγό του το μήνυμα της διαφοράς. Οι πιο δύσπιστοι θα χρειαστεί να το οδηγήσουν για να καταλάβουν πως στην προκειμένη περίπτωση, το Kadjar και το Qashqai ξεχωρίζουν από το DNA του κάθε σήματος στη μάσκα. Το Renault δείχνει τόσο καλά δουλεμένο σε επίπεδο ανάρτησης, που απορείς αν επί της ουσίας είναι τόσο ίδια τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων. Η ανάρτηση του Kadjar είναι πιο ενδοτική αρχικά, στρογγυλεύει καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και εν τέλει δείχνει πιο αποτελεσματική, έχοντας πιο προοδευτικό rebound από τα ελατήρια- που είναι και η λεπτομέρεια χάρη στην οποία προκύπτει το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δείχνει πιο “αδιάφορο” από αυτό του Qashqai αλλά δεν έχει και πολύ σημασία αναλογικά με την κατηγορία στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο. Το ουσιώδες είναι πως το Kadjar μπορεί και περνάει τη διαφορετική φιλοσοφία που συναντάμε σε όλα τα μοντέλα της Renault, στο πάτημα του αυτοκινήτου και στη σιγουριά που εμπνέει στον οδηγό.

    IMG_9716

    Όλα τα παραπάνω θα είχαν μάλλον μικρή σημασία, αν τιμολογιακά το νέο αυτοκίνητο δεν είχε σωστή τοποθέτηση. Απέναντι στο μοντέλο της Nissan που γράφει ήδη στη δεύτερή του γενιά τη δική του ιστορία επιτυχίας, το Renault Kadjar εμφανίζεται λίγο καλύτερα εξοπλισμένο, με λίγο καλύτερους χώρους και κάμποση περισσότερη άνεση για τους επιβάτες, αξιώνοντας ελάχιστα περισσότερα χρήματα ως αντάλλαγμα. Η έκδοση που οδηγήσαμε, με τον dCi των 1,5 λίτρων και τους 110 ίππου (που αναμένεται να είναι και η πλέον hot στις πωλήσεις) έχει τιμή εκκίνησης τα 22.340€, τη στιγμή που το αντίστοιχο Qashqai έχει ταμπελάκι τιμής 21.790€. Σίγουρα πάντως, αν είστε από τους ενδιαφερόμενους για την κατηγορία και δη για το Qashqai, αξίζει να δείτε και το Renault Kadjar, η προσέγγιση του οποίου κάνει τα 550€ της διαφοράς να φαίνονται λίγα.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς

    IMG_9483

     

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια