Live Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4 Sportive

    Ενδιαφέρον αισθητικά, τετρακίνητο SUV σε τιμή συμβατικού μικρού - μεσαίου μοντέλου. Δεν είναι τυχαία το πιο δημοφιλές μοντέλο της Dacia το Duster.

    Η δεύτερη επίσκεψη του ανανεωμένου Dacia Duster 1.5 dCi στο live test του motornews γίνεται για να μας δείξει τις 4Χ4 αρετές του. Στην αρμένικη αυτή βίζιτα του ενός πενθημέρου θα δούμε αν θα αναθεωρηθούν προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο οι πολύ θετικές εντυπώσεις μας. 

    Τρίτη 28 Ιουνίου

    Με τον καύσωνα να δίνει ρεσιτάλ και το τετρακίνητο Duster να βράζει στο ζουμί του μέσα στην Αθήνα με τον κλιματισμό στο φουλ, η μέση κατανάλωση των 6,4 λίτρων ήταν μια από τις πλέον ευχάριστες εκπλήξεις μου μας επιφύλαξε. Η τιμή του ήταν μια ακόμα από αυτές, καθώς με κάτι παραπάνω από 21.000€, αγοράζεις και diesel και τετρακίνητο SUV -με έναν κινητήρα μάλιστα απόλυτα ενήμερο προς τις τελευταίες εξελίξεις, λειτουργικά και τεχνολογικά. Έρχονται τέλος και τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, για να δέσει απόλυτα το γλυκό ενός μοναδικού value for money.

    Duster 1.5 DCi 4X4 8

    Υπέρ αρκετό για μια τετραμελή οικογένεια, τo Duster δεν θυσιάζει ούτε τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, ούτε και την ευρυχωρία του εσωτερικού, διατηρώντας μια αξιοσημείωτη ισορροπία ανάμεσα στα δύο ζητούμενα. Η τιμή των 408 λίτρων του χώρου αποσκευών ίσως φαίνεται μέτρια για την κατηγορία, ωστόσο συνδυάζεται με την ύπαρξη ρεζέρβας κάτω από το πάτωμά του. Το Duster δεν είναι πλέον μαζί μας, καθώς σήμερα το απόγευμα πάρκαρε για πολλοστή φορά στον περίβολο του επίσημου εισαγωγέα του. Έτσι, χρειαζόμαστε ένα συμπέρασμα. Εύκολο: Για μια ακόμα φορά, το “ρουμανικό” SUV αποδεικνύεται εξαιρετική πρόταση, αν το ζητούμενο είναι ένα πραγματικό παντός δρόμου (όχι εδάφους) αυτοκίνητο και όχι απλά ένα υπερυψωμένο μικρό – μεσαίο μοντέλο.

    Δευτέρα 27 Ιουνίου

    Το Duster γράφει περήφανα παντού το μοντέλο του και πραγματικά δεν τρέφει κανένα πρόβλημα κατωτερότητας. Η χαμηλή τιμή του και τα μέτρια υλικά στο εσωτερικό δεν το καθιστούν διόλου υποδεέστερο πολύ πιο ηχηρών ονομάτων, εκ δυσμών και ανατολών. Το κορυφαίο στοιχείο του χαρακτήρα του είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητές του -για SUV πάντα. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και μια εξαιρετικά “κοντή” πρώτη σχέση που αντικαθιστά εν μέρει το ενδιάμεσο κιβώτιο υπό πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης στα ATV, μπορεί να πάει πολύ πιο μακριά από τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Επιπρόσθετα, η ανάρτησή του είναι τόσο ενδοτική, που αντιδρά πολύ καλά στις μεγάλες ανωμαλίες εκτός δρόμου κρατώντας τους επιβάτες του σχετικά ατάραχους.

    Duster 1.5 DCi 4X4 7 Duster 1.5 DCi 4X4 9

    Εμείς κρίνουμε -και εσείς το ίδιο θα κάνετε αν σας αρέσουν οι εκτός δρόμου εξορμήσεις- ότι η ύπαρξη ρεζέρβας είναι ένα ακόμα ΤΕΡΑΣΤΙΟ πλεονέκτημα του Duster, καθώς αυτή δεν είναι πλέον ίδιον των περισσότερων SUV. Τα οποία, όταν βρεθούν σε απαιτητικό και δη ελληνικό τερέν με φυτεμένες πέτρες, στην πολύ πιθανή περίπτωση σκισμένου ελαστικού, θα αφήσουν τους οδηγούς τους να ψάχνουν ώρες για την οδική βοήθεια που θα μπορεί να φτάσει στης “γριάς το πήδημα”. 

    Παρασκευή 24 Ιουνίου

    Αναρωτιόμαστε σήμερα το πρωί αν τελικά το Duster έχει κάτι περισσότερο να σου προσφέρει από τα πιο ακριβά και “εκλεπτυσμένα” SUV πέραν από το χαμηλό του κόστος. Η απάντηση είναι ναι, αλλά δεν θα σας πούμε σήμερα τι, για να υπάρχει και λίγο σασπένς. Μάλιστα, δεν είναι του τύπου “οικονομική λειτουργία” ή ” φτηνά ανταλλακτικά”, δικαιολογίες δηλαδή που καταλήγουν και πάλι στο χαμηλό κόστος.

    Duster 1.5 DCi 4X4 5

    Πριν όμως ασχοληθούμε με τα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου, ας χύσουμε λίγη ακόμα χολή, αυτή τη φορά προς την κατεύθυνση του multimedia συστήματος που φαίνεται σας εκ των υστέρων τοποθετημένο -δεν είναι πάντως το LG που είχε η δικίνητη έκδοση και προέρχεται από τα Renault Clio και Captur. Παρά το εντυπωσιακό του μέγεθος και το GPS, η λήψη του ραδιοφώνου είναι επιπέδου παλιού φορητού “τρανζίστορ” με μπαταρίες, ενώ η απόδοση του ήχου μουντή, χωρίς επαρκή διαχωρισμό των συχνοτήτων και τελικά. Παρά την προσπάθεια να ακούσουμε μερικούς μουσικούς σταθμούς για να ρεφάρουμε την εθνική μας κατάθλιψη, τόσο χάλια ήταν ο ήχος που καταλήξαμε να ακούμε πάλι περί Brexit στους ειδησεογραφικούς σταθμούς.

    Duster 1.5 DCi 4X4 4

    Πέμπτη 23 Ιουνίου

    Από την Τρίτη περιμένουμε “φυσιολογικές για την εποχή θερμοκρασίες” αλλά τα παρά φύση 40άρια φαίνεται να επικρατούν. Μαζί με ένα ζεστό αέρα που σου στεγνώνει τα μάτια και σε κάνει να δυσφορείς ακόμα περισσότερο αν έχεις ταχθεί στο κέντρο της Αθήνας, αντί στο βουνό ή στη θάλασσα. Κυριακή κοντή γιορτή και ως τότε βράζουμε στο ζουμί μας παρέα με το Duster, που το πρώτο που διαπιστώσαμε είναι ότι παραμένει ιδιαίτερα οικονομικό, παρά τα επιπλέον κιλά του συστήματος μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Το οποίο δεν εμπλέκεται μόνιμα, αλλά κατ’ επιλογή του οδηγού.

    Duster 1.5 DCi 4X4 3Duster 1.5 DCi 4X4 6

    Προς το παρόν δεν το έχουμε χρησιμοποιήσει καθώς οι μετακινήσεις “Κολιάτσου – Παγκράτι” δεν φημίζονται για τα δασικά τους μονοπάτια. Αυτό που χρησιμοποιήσαμε ήταν ο διακόπτης για τη ρύθμιση των ηλεκτρικών καθρεφτών, τον οποίο όταν το ανακαλύψαμε, βάλαμε τα γέλια. Εκεί στην Dacia κάποιος πρέπει να μας κάνει πλάκα, καθώς χρειάζεσαι εξειδίκευση σπηλαιολόγου για να τον εντοπίσεις βαθιά ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και… κάτω από το χειρόφρενο. Που πρέπει να το τραβήξεις για να φτάσεις στο διακόπτη και να ρυθμίσεις τους καθρέφτες. Μαζί με τον περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση του ύψους της δέσμης των προβολέων, παίρνουν το Όσκαρ για “τους πιο χύμα  σε σύγχρονο αυτοκίνητο”.

    Duster 1.5 DCi 4X4 1

     

    Σχόλια

    Σχόλια