24h Le Mans 2016: Κέρδισαν όλοι

Οι μετά τον δραματικό αγώνα εξελίξεις και δηλώσεις της μεγάλης χαμένης Toyota και της ανέλπιστα πρώτης Porsche, έδωσαν τεράστια αξία στο άθλημα.

«Για να κερδίσεις πρέπει πρώτα να τερματίσεις» αναφέρει ένα βασικό αξίωμα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό το βίωσε με τον πιο δραματικό τρόπο η  Toyota, που μετά από περίπου 24 ώρες αγώνα έμεινε από μηχανική βλάβη στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού της πίστας Le Sarthe, αφήνοντας εμβρόντητους όχι μόνο τους Ιάπωνες, αλλά όλους τους συμμετέχοντες στον αγώνα στις 24 ώρες του Le Mans το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Ιουνίου. Ιδίως την ομάδα της Porsche, που πήρε τη νίκη με την 919 Hybrid #2 των  Neel Jani, Marc Lieb and Romain Dumas.

Οδηγός εκείνη τη δραματική στιγμή που η Toyota TS050 Hybrid άρχισε να χάνει σταδιακά ισχύ βλέποντας τη βεβαιότητα της πρωτιάς να μετατρέπεται σε όνειρο θερινής νύχτας, ήταν ο Kazuki Nakajima. Αντίστοιχα, της Porsche, ο Neel Jani. Που δήλωσε: «Σε ολόκληρο τον αγώνα μας χώριζαν λίγα δευτερόλεπτα. Σε κάποιο σημείο χάσαμε 20 δευτερόλεπτα και η διαφορά ανέβηκε στο 1 λεπτό περίπου. Τότε σκεφτήκαμε ότι το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε, ελπίζοντας σε ένα λάθος της Toyota ή σε βλάβη. Θα έπρεπε να πω “ευτυχώς η βλάβη συνέβη”, αλλά δεν μπορώ, γιατί αυτή ήρθε στον τελευταίο γύρο. Νοιώθω πραγματικά πολύ άσχημα για αυτούς. Και δεν έχει να κάνει με την αβρότητα μεταξύ συναθλητών, απλά με την ανθρωπιά».

Toyota 24h 3

Τι λέει στην ουσία ο Jani; Ο αντίπαλος; Ο νικητής; Ο μεγάλος ωφελημένος; Λέει με άλλα λόγια ότι  ήταν άδικο. Δεν ήταν «νίκη στα ίσια», συνέβη το κακό εκεί που απλά δεν έπρεπε να συμβεί. Όταν ένα αυτοκίνητο αποδεικνύεται στο 99,9% ενός αγώνα ανώτερο, δεν μπορεί να χάνει για κάτι που προκύπτει στο 0,1%.

Κι όμως, τέτοια φαινόμενα έχουμε δει σε όλα τα αθλήματα, σε δεκάδες αγώνες. Πόσοι όμως από τους διεκδικητές παραδέχονται ότι δεν ήταν καλύτεροι αλλά τυχεροί; Πόσοι παραδέχονται ότι η νίκη τους ήταν μοιραία άδικη; Ελάχιστοι, αλλά αυτοί είναι που αναδεικνύουν το μεγαλείο των αθλητών και του κάθε αθλήματος.

Η Toyota δεν έχασε από την Porsche στο Le Mans. Έχασε από ένα παιχνίδι της τύχης, αλλά η αξία της Porsche, που παραδέχτηκε την αδικία της νίκης της, έδωσε ακόμα μεγαλύτερη διάσταση τόσο σε αυτή, όσο και στην ήττα της Toyota. Αν μπερδευτήκατε, απλά ανατρέξτε σε κάτι τόσο ανθρώπινο αλλά και τόσο σπάνιο, που ονομάζεται «μεγαλείο ψυχής».

Η ευγενής και γεμάτη άμιλλα στάση της Porsche διόλου δεν ενεργοποίησε τα εγωιστικά ένστικτα των ανθρώπων της Toyota. Δεν στάθηκε ικανή να κεντρίσει κάποιο λανθάνοντα μεγαλοϊδεατισμό, το αντίθετο μάλιστα. Αν μάλιστα λάβει κανείς υπόψη του ότι η ιαπωνική εταιρεία παλεύει εδώ και 20 χρόνια για μια νίκη στο Le Man, τότε η  δήλωση του Akio Toyoda, του διευθύνοντος συμβούλου της αποκτά ακόμα μεγαλύτερο και πιο βαθύ νόημα: «Έχοντας γευτεί την πίκρα της ήττας, θα επιστρέψουμε το επόμενο έτος για να βρεθούμε και πάλι  στη μεγάλη μάχη που είναι οι 24 ώρες του Le Mans. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου σε όλους τους ανταγωνιστές μας, ιδιαίτερα στις Porsche και Audi. Θα επιστρέψουμε το επόμενο έτος, αναγεννημένοι, με όλες μας τις δυνάμεις. Είμαστε οι “συνεχώς χαμένοι”, αλλά ο  αγώνας δεν έχει τελειώσει».

Toyota 24h

Αυτό κυρίες και κύριοι είναι το πραγματικό αθλητικό ιδεώδες, αυτή είναι η αξία του “ευ αγωνίζεσθαι”. Η  ήττα δεν επιδέχεται  δικαιολογιών, κλαυθμών και οδυρμών. Αποτελεί την απαρχή της διεκδίκησης μιας νίκης. Ο αγώνας δεν τελειώνει ποτέ και αυτό πρέπει να είναι ένα μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.

Σχόλια

Σχόλια