Motornews Test: BMW C650 Sport

    Το BMW C650 Sport είναι ένα scooter με χαρακτηριστικά πολύ ποιοτικής μοτοσικλέτας

    Δεν πέρασαν παρά μόλις μερικές εβδομάδες και στη ζεστή αγκαλιά του motornews ήρθε το δεύτερο scooter της BMW, το C650 Sport. Η αλήθεια είναι πως το GT μας είχε εντυπωσιάσει με τα χαρακτηριστικά του και οι προσδοκίες για το Sport ήταν μεγάλες.

    Δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι αυτές οι προσδοκίες είχαν αντίκρισμα, ιδιαίτερα όταν βλέπεις για πρώτη φορά από κοντά το νέο C650 Sport. Η BMW έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό εξωτερικά το scooter της και κυρίως στο εμπρός μέρος είναι… η μέρα με τη νύχτα. Τα φωτιστικά σώματα έχουν μικρύνει και έχουν μια σαφώς πιο επιθετική σχεδίαση, ενώ το κενό που δημιουργείται ανάμεσά τους θυμίζει λίγο στην σειρά S. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το εμπρός μέρος έχει έρθει πιο ψηλά με αποτέλεσμα να έχουμε ένα πιο φυσιολογικό σχήμα το οποίο στο μάτι δείχνει αθλητικό, ποιοτικό και όμορφο.

    Πολύ δυνατές είναι και οι λεπτομέρειες του scooter με σημαντικότερα τα χρωμιωμένα τμήματα στο χώρο των ποδιών και στα ντουλαπάκια κάτω από το τιμόνι. Όμορφη είναι και η νέα εξάτμιση, οι ζάντες και ο χρωματισμός του μοντέλου δοκιμή. Μοναδικό σημείο της μοτοσικλέτας που δείχνει να έχει μείνει πίσω είναι η ουρά της η οποία θυμίζει περισσότερο τη σειρά F της BMW και δεν έχει μια φρέσκια πινελιά συμβαδίζοντας με το υπόλοιπο scooter.

    Εργονομία με τη σφραγίδα BMW

    Όσο και Sport να είναι ένα scooter της BMW, δεν παύει να διατηρεί υψηλό επίπεδο εργονομίας και άνεσης. Το C650 Sport είναι σε πρώτη φάση πολύ ευρύχωρο με τη (θερμαινόμενη παρακαλώ!) σέλα να είναι φαρδιά και ελαφρώς σκληρή. Τοποθετεί το σώμα σε όρθια θέση με μια ελαφριά κλίση εμπρός καθώς το τιμόνι είναι χαμηλά και κοντά στο σώμα του αναβάτη. Τα πόδια έχουν άφθονο χώρο να κινηθούν εμπρός πίσω με τα μαρσπιέ να είναι μεγάλα και σχετικά χαμηλά δημιουργώντας μια άνετη γωνία στα γόνατα.

    Από προστασία καλά πάμε, δεν θωρακίζει τον αναβάτη όπως το κάνει το GT, ωστόσο και εδώ η κάλυψη είναι εξαιρετική. Χαρακτηριστικό είναι πως από τα 0 Km/h μέχρι τα 150Km/h δεν σε χτυπάει ούτε καν ο αέρας χάρη στην σωστά σχεδιασμένη, ρυθμιζόμενη σε 3 θέσεις, ζελατίνα. Τα όργανα είναι πολύ σύγχρονα με αναλογικό ταχύμετρο και ένα ψηφιακό πάνελ με στροφόμετρο, δείκτη καυσίμου, ρολόι, μετρητή κατανάλωσης και πολλά άλλα.

    Το Sport δεν τα πάει άσχημα και στους αποθηκευτικούς χώρους με το σύστημα Flexcase να προσφέρει χώρο για 2 full face κράνη. Τα δυο ντουλαπάκια στο εμπρός μέρος έχουν χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ η γκάμα αξεσουάρ της BMW όπως μπορείτε να αντιληφθείτε μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τα επίπεδα άνεσης, εργονομίας και χώρων.

    Γνωστή ποσότητα

    Μέσα στα σωθικά του C650 Sport βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας των 647cc ο οποίος ευθύνεται για τις επιδόσεις και τον πολιτισμό του BMW. Η απόδοσή του είναι 60 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 6,4 χλγμ στις 6.000 σ.α.λ. και την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύστημα BMS-E2 της BMW.

    Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η μεστή απόδοσή του σε όλο το φάσμα των στροφών. Δεν είναι το εκρηκτικό σύνολο που θα σου πάρει το μυαλό (σε αυτό ίσως να οφείλεται και το βάρος των 249 κιλών) ωστόσο είναι ικανό να ανταπεξέλθει σχεδόν στο 100% σε όλες τις ανάγκες του αναβάτη. Η απόδοσή του είναι γραμμική και γεμάτη από τα πρώτα 10 Km/h μέχρι την τελική των 180Km/h. Το ταχύμετρο ανεβαίνει με τον ίδιο ρυθμό από το μηδέν μέχρι το 180 εντυπωσιάζοντας τον αναβάτη με την αστείρευτη δύναμη που διαθέτει, ενώ είτε είσαι μόνος, είτε είσαι με συνεπιβάτη δεν αλλάζει ο τρόπος επιτάχυνσης.

    Στο ταξίδι το μοτέρ λειτουργεί σαν ηλεκτρικό καθώς δεν το ακούς αλλά επιταχύνει πρόθυμα εν κινήσει για προσπεράσεις μετά τα 120Km/h. Στην πόλη είναι το ίδιο χρηστικός καθώς η γραμμικότητα τον κάνει απόλυτα φιλικό, ενώ το σύστημα traction control που διαθέτει επεμβαίνει όταν ο πίσω τροχός χάνει την πρόσφυση σε γλιστερά ή βρεγμένα κομμάτια ασφάλτου. Συνολικά, ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, δυνατός και απόλυτα χρηστικός για όλες τις ανάγκες του scooter. Και για να μην ξεχνιόμαστε, είναι και αρκετά οικονομικός, καθώς η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στο 5,1 λίτρα/100Km.

    Στο δρόμο… διαμάντι!

    Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το Sport μας δόθηκε η εντύπωση πως δεν έχει και πολλές διαφορές από το GT. Το scooter είναι εξαιρετικά σταθερό και στιβαρό σε όλες τις συνθήκες και η ποιότητα κύλισής του είναι το δυνατό του σημείο.

    Αυτό που μπορείς να ξεχωρίσεις εύκολα σε σχέση με το ταξιδιάρικο ξαδερφάκι είναι το βάρος το οποίο είναι σαφώς πιο χαμηλό και αυτό βοηθάει πολύ στην ευελιξία. Στην πόλη λοιπόν το C650 Sport είναι αρκετά ευέλικτο και χάρη στον μικρότερο όγκο του δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη να κινηθεί σβέλτα ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα. Η πρόσφυση υπάρχει παντού χάρη στο πολύ καλό ατσάλινο πλαίσιο, ενώ το ανάποδο πιρούνι εμπρός των 40mm παρότι μαλακά ρυθμισμένο, φέρνει το έργο του εις πέρας τόσο στην άνεση όσο και στην οδική συμπεριφορά.

    Μερικές φορές το Sport δείχνει πιο φιλικό και άνετο στις ανωμαλίες του δρόμου σε σχέση με το GT, κάτι που ίσως να οφείλεται στο χυτό ψαλίδι και στο μικρότερο βάρος. Στον ανοιχτό δρόμο το Sport δεν παίζεται καθώς μπορεί να κινηθεί με άνεση και για πολύ ώρα με ταχύτητες άνω των 160Km/h με την σταθερότητα να είναι εξαιρετική. Στις ανοιχτές καμπές είναι σταθερό και μένει άνετα καρφωμένο στη γραμμή του, ενώ και στις κλειστές στροφές τα καταφέρνει καλά γέρνοντας με ασφάλεια και καλά επίπεδα πρόσφυσης. Αυτό που του λείπει είναι η πληροφόρηση την οποία θα ήθελε ο αναβάτης σε περιπτώσεις πιο σβέλτης οδήγησης.

    Το ήδη καλό, καλύτερο

    Το C650 Sport είναι περισσότερο Sport στην εμφάνιση και λιγότερο στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας του είναι σίγουρα Sport καθώς έχει δύναμη, αλλά όχι εκρηκτικότητα, ενώ η οδική του συμπεριφορά έχει περισσότερο στραφεί προς την ποιότητα και την άνεση, παρά στην αθλητική οδήγηση. Σχεδόν ξεχάσαμε όμως ότι το C650 είναι ένα scooter και σαν scooter βρίσκεται αδιαμφισβήτητα στην κορυφή προσφέροντας ένα πακέτο το οποίο σε κάνει να ξεχνάς πως πρόκειται για scooter συγκρίνοντάς το με υψηλού επιπέδου μοτοσικλέτες σε όλους τους τομείς. Η τιμή του είναι 11.750€ και κρίνεται ανταγωνιστική στη σκληρή κατηγορία των Maxi-Scooters.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας                 Υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο με ωστήρια, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, λίπανση με ξηρό κάρτερ
    Κυβισμός                 647 ccm
    Μέγιστη ισχύς                 44 kW (60 PS) στις 7.750 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή                 63 Nm στις 6.000 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα                 Ηλεκτρονικός ψεκασμός BMS-E2
    Συμπλέκτης                 Ακτινικός φυγόκεντρος συμπλέκτης
    Κιβώτιο ταχυτήτων                 Κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT
    Δευτερεύουσα μετάδοση                 Λιπαινόμενη αλυσίδα
    Πλαίσιο  Ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο, ατσάλινο πίσω υποπλαίσιο
    Ανάρτηση / θέση μπροστινού τροχού                 Πιρούνι Upside-Down Ø 40 mm
    Ανάρτηση / θέση πίσω τροχού                 Μονό χυτό ψαλίδι
    Διαδρομή ανάρτησης μπροστά/πίσω                 115 mm / 115 mm
    Ελαστικό, εμπρός                 120/70 ZR 15
    Ελαστικό, πίσω                 160/60 ZR 15
    Φρένο, εμπρός                 Διπλό δισκόφρενο, διάμετρος 270 mm, πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων
    Φρένο, πίσω                 Μονός δίσκος, διάμετρος 270 mm, πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων
    ABS                 BMW Motorrad ABS
    Βάρος άνευ φορτίου, έτοιμο για οδήγηση, με γεμάτο ρεζερβουάρ 1)                 249 kg
    Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ                 15,5 l
    Τιμή  11.700 €

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια