Motornews Test: Opel Corsa OPC 207 ps

    H γνωστή συνταγή, εκσυγχρονισμένη και με εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης και επιδόσεων, σε φρέσκο “περιτύλιγμα” για όσους επιμένουν παραδοσιακά.

     Το νέο Corsa OPC είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που σημειώνουν σχεδόν μηδενική πρόοδο μέσα στο χρόνο. Αυτό μπορεί να ακούγεται “κάπως” αλλά πιστέψτε μας, είναι η πιο σύντομη περιγραφή του αυτοκινήτου που μπορεί να κάνει κανείς. Για το Corsa, οι εντυπώσεις μας είναι εξαιρετικές, μια και σε όλες τις εκδόσεις που το έχουμε οδηγήσει είχε στοιχεία που κολάκευαν την επιλογή. Το diesel με τον ροπάτο 1.300άρη, το χιλιάρι με τον εξαιρετικό τρικύλινδρο, τρίθυρο και πεντάθυρο- ότι έχουμε οδηγήσει από Corsa μέχρι στιγμής, έχουμε καλά πράγματα να θυμόμαστε. Και το κυριότερο: έχουμε νέα πράγματα να πούμε. Για την περίπτωση όμως του OPC, η εικόνα είναι στατική.

    IMG_7632

    Οι 207 ίπποι και το μπλοκέ διαφορικό, είναι τα νέα στοιχεία που μπορεί να εντοπίσει κανείς ως διαφορά με το παρελθόν, μόνο όμως αν έχει προηγούμενη εμπειρία και μάλιστα πολλών χιλιομέτρων, από το παλιότερο Corsa OPC. Μεταξύ των δύο, το μπλοκέ είναι το πιο σημαντικό, μια και τα 15 άλογα της διαφοράς, δεν μπορούμε να πούμε πως κάνουν τόσο μεγάλη την απόσταση του προηγούμενου από το σύγχρονο. Στη δική μας την περίπτωση, όπου τα μπροστινά λάστιχα του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν για… απόσυρση, ούτε και το μπλοκέ (του Performance Pack) έσωζε τα προσχήματα ιδιαίτερα. Όπως και να έχει όμως, ο χαρακτήρας OPC ήταν εκεί και η άποψή μας για το Corsa δεν κρίθηκε από αυτές τις λεπτομέρειες.

    IMG_7610

    Στην καμπίνα, τα πατροπαράδοτα bucket της Recaro κάνουν την ατμόσφαιρα πολεμική, μια και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες δεν είναι και τόσο πολύ ζωηρές προκειμένου να προκύψει τελικά μεγάλη διαφορά από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Η ύπαρξη του λογοτύπου OPC σε διάφορα σημεία, είναι το μοναδικό σημείο αναφοράς. Χωροταξικά, το OPC, όπως και όλα τα Corsa, έχει πλούσιους χώρους στη διάθεση των επιβατών, με τους πίσω να είναι σε καλύτερη θέση χάρη στη λεπτότερη πλάτη των Recaro που λέγαμε νωρίτερα. Στο χώρο των αποσκευών, η κατάσταση είναι ανάλογη με τη χωρητικότητα να είναι παραπάνω από ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας του αυτοκινήτου (285 λίτρα).

    IMG_7607

    Η σκληρή ανάρτηση σε βάζει σε “ανήσυχο” mood όλη την ώρα. Για τους νεότερους μπορεί να είναι και πολύ ευχάριστη αυτή η ρύθμιση, μια και ενδεχομένος τους βγάζει από τον κόπο (και το έξτρα έξοδο) να επιλέξουν κάτι σκληρότερο after market. Με τη λογική της εξέλιξης των αυτοκινήτων όμως, η επιλογή αυτή της ανάρτησης, κάνει λίγο εύκολα προβλέψιμη και συμβάλλει στην αίσθηση της πλήρους απαλλαγής της Opel από την υποχρέωση. Με άλλα λόγια, το σύγχρονο Corsa OPC είναι όπως και το προηγούμενο: σκληρό και δύσχρηστο στην καθημερινότητά του- τουλάχιστον για ορισμένες ηλικιακές ομάδες οδηγών, που ίσως και να θέλγονται από την απόδοση του κινητήρα αλλά και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Όπως είναι για παράδειγμα η ποιότητα της κατασκευής. Το Corsa OPC σε πείθει για την αντοχή του στο χρόνο και τη μακροχρόνια συμβίωση χωρίς προβλήματα τριγμών.

    IMG_7664

    Ο κινητήρας με τους 207 ίππους και την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, συμπληρώνει την πολύ καλή εικόνα του μικρού μοντέλου. Δεν είναι η περίπτωση που θα σου πάρει τα μυαλά με την οικονομία που κάνει στο καύσιμο αλλά έτσι και αλλιώς, κάτι τέτοιο θα ήταν τελείως εκτός θέματος. Για την ιστορία σημειώνουμε πως τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (ακόμα και η Opel ανακοινώνει 9,9 για τον αστικό κύκλο) είναι μια επίδοση που την πετυχαίνει εύκολα αν ο οδηγός είναι “φρόνιμος” και δεν υποκύπτει σε πειρασμούς, μια και όπως είπαμε, καθημερινά το OPC σε κρατάει στην πρίζα και θέλεις συνεχώς να “κυνηγάς” το χρονόμετρο για να επιβεβαιώσεις τα 6,9” για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Ο επιλογέας είναι στιβαρός και δείχνει να αντέχει την κακομεταχείριση, ενώ και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και αντοχή (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τα μεγαλύτερα εμπρός δισκόφρενα με τις 4πίστονες δαγκάνες της Brembo- μέρος και αυτά του Performance Pack). Το τιμόνι είναι το… γνωστό τιμόνι για Opel, που από τα πρώτα κιόλας μέτρα σου δίνει την αίσθηση πως δεν ακολουθεί το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Όντας μέτριο σε αίσθηση, αφήνει την αμεσότητα που προσφέρει απλόχερα η σκληρή ανάρτηση, να καλύπτει τα κενά- όσο αυτό είναι εφικτό.

    IMG_7634

    Ένα από τα δύο σημεία στα οποία στεκόμαστε εμείς αλλά και το fun club του μοντέλου, είναι αυτό της οδικής συμπεριφοράς. Εκεί το Corsa δεν κρύβει εκπλήξεις. Είναι τυπικό δείγμα δυνατού προσθιοκίνητου, με το σπινάρισμα των τροχών να δείχνει την υπερβολή σε στρίψιμο τιμονιού ή γκάζι. Θέλει χειρουργική ακρίβεια για να κινηθεί γρήγορα, με το πλαίσιο να υποστηρίζει τις ικανότητες του κινητήρα αλλά χωρίς να αναλώνεσαι σε διορθώσεις πορεία και γκαζιού. Το προστατευμένο και ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας, μοιάζει να είναι το ιδανικό για να αναζητήσει κανείς τον ξεχωριστό χαρακτήρα του OPC. Όταν το καταφέρει όμως, η ικανοποίηση είναι αναμφίβολα μεγάλη. Το μπλοκέ διαφορικό κάνει ότι μπορεί αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, η άσφαλτος είναι ρυθμιστικός παράγοντας και μάλιστα αρνητικός. Στον ανοιχτό δρόμο και αν ξεπεράσει κανείς το θέμα με τη σκληρή ανάρτηση που “διαβάζει” την παραμικρή ανωμαλία και τη “στέλνει” στους επιβάτες, η σταθερότητα είναι φυσικά το προτέρημα του OPC. Τα 230 χλμ./ώρα της τελικής του, δεν είχαμε κάπου τη δυνατότητα να τα δούμε αλλά με τη δυναμική του συνόλου που εισπράξαμε σε όποιες περιπτώσεις μας δόθηκε η ευκαιρία, δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως είναι μια πραγματικότητα που προσφέρεται στον οδηγό και τους επιβάτες.

    IMG_7615

    Το δεύτερο και σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας, σημείο που θέλουμε να σταθούμε, είναι αυτό της εμφάνισης. Συνήθως οι πιο διακριτικές επιλογές σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, μας αρέσουν. Στην περίπτωση του Corsa όμως, θα σας εξομολογηθούμε την αμαρτία μας, το προηγούμενο που ήταν πιο φαντεζί (για να το πούμε πιο πολιτισμένα) μας έκανε περισσότερο. Ήταν πιο συνεπές στο ύφος του αυτοκινήτου και σαφώς πιο κοντά στα πρότυπα που έχει (ή έστω, είχε) ο νέος της εποχής που θα επέλεγε το OPC για τα χαρακτηριστικά και την τιμή του. Μην ξεχνάμε πως ήταν οι φθηνότεροι 192 ίπποι της αγοράς για καινούργιο super mini.

    IMG_7601

    Επιστρέφοντας ένα βράδυ Κυριακής από Βουλιαγμένης, βρίσκουμε στο δρόμο μας το παλιότερο OPC. Περνάει αρχοντικά (με +50 τουλάχτιστον χ.α.ω. από το όριο ταχύτητας) και το βλέμμα μας “μένει” πάνω στην κεντρικά τοποθετημένη τριγωνική απόληξη της εξάτμισης, που πλαισιώνεται από το δύο κομμάτια του διαχύτη. Κοιτώντας το από πίσω, ξεχωρίζουν οι βάσεις των εξωτερικών καθρεπτών σε σχήμα “V”, μια λεπτομέρεια που για εμάς ήταν Νο1 και αισθητικά παραπέμπει αν την απομονώσεις, σε υπεραυτοκίνητο. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και το εφέ που έκανε το πιο ανοιχτό μπλε, που ακολουθούσε όλες τις OPC εκδόσεις των μοντέλων της Opel, τότε έχουμε μπροστά μας τον τρόπο με τον οποίο η Γερμανική εταιρεία “έφτιαξε” το μύθο της στα μικρά sport μοντέλα. Κι αυτό είναι κάτι που -κατά τη γνώμη μας, δυστυχώς- λείπει από το νέο Opel Corsa OPC. Με τιμή εκκίνησης τα 22.800€ (με ζάντες 17 ιτσών και όχι τις 18άρες του “δικού μας” που είναι μέρος του Perfomance Pack μαζί με το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και τα μεγαλύτερα φρένα εμπρός που επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό με 2.400€)το Opel Corsa OPC παραμένει ένα εντυπωσιακό μικρό και μια πρώτης τάξεως περίπτωση αγοράς για όποιον θέλει ένα γρήγορο μικρό, στα όρια του old school.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_7594

    Σχόλια

    Σχόλια