Live Test: Piaggio Liberty iGet 150 ABS

    Ένα από τα σημαντικά και ποιοτικά μοντέλα της Piaggio ήρθε στο Motornews για να μας... φρεσκάρει

    Το νέο Piaggio Liberty 150 iGet ABS ήρθε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος.

    Πέμπτη 9 Ιουνίου

    Πολύ καλά περάσαμε με το Liberty, ένα scooter κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της καθημερινότητας. Με σύμμαχο την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής και την οδική συμπεριφορά το νέο iGet δείχνει το δρόμο στην κατηγορία όντας ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο απροβλημάτιστης μετακίνησης. Η τιμή του είναι στα  2.450€, μια πολύ ανταγωνιστική τιμή για αυτά που προσφέρει.

    20160603_063708-W1200

    Τετάρτη 8 Ιουνίου

    Στις πραγματικές συνθήκες της πόλης και της καθημερινής μετακίνησης το Liberty έχει αρκετούς συμμάχους όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Πρώτο και σημαντικότερο είναι το νέο πλαίσιο το οποίο προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα το οποίο είναι η αυξημένη πρόσφυση κυρίως σε συνθήκες γλιστερού οδοστρώματος. Το iGet βρίσκει πρόσφυση παντού και κάνει τον αναβάτη να νιώσει άνετα, ακόμα και στη βροχή. Το εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι είναι σφικτό στη ρύθμιση, αλλά μένει ακλόνητο στη θέση του παρά το γεγονός ότι συμβάλει στην απίθανη ευελιξία του scooter.

    20160602_164418-W1200

    Στην ασφυκτική κίνηση το Piaggio παίρνει άνετα δέκα με τόνο, αλλά τι γίνεται στις λεωφόρους; Και εκεί τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς παρά την αυξημένη ευελιξία του παραμένει σταθερό και σίγουρο ακόμα και στην τελική του. Μοναδικό ψεγάδι είναι η άνεση καθώς το ιταλικό scooter δεν προστατεύει ικανοποιητικά τον αναβάτη στις ανωμαλίες του δρόμου. Η καλή οδική συμπεριφορά θυσιάζει λίγη άνεση αφού στις λακκούβες το Liberty θα κοπανίσει και θα τραντάξει τον αναβάτη. Όπως και να έχει, το νέο Liberty έχει από τις καλύτερες συμπεριφορές στο δρόμο στην κατηγορία του, ενώ βρίσκεται στην κορυφή στην ποιότητα κύλισης η οποία είναι υψηλού επιπέδου.

    Τρίτη 7 Ιουνίου

    Εξαιρετικό το νέο Liberty στην ευκολία μετακίνησης όμως τι συμβαίνει με τη νέα γενιά κινητήρων; Η Piaggio παρουσίασε πέρυσι τους κινητήρες iGet στα 50cc, 125cc και 150cc. Στο μοντέλο δοκιμής ο κινητήρας του scooter είναι ο 150cc ο οποίος στην πραγματικότητα είναι 155 κ.εκ. Φυσικά είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος ο οποίος αποδίδει 13 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με ροπή 13 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

    20160606_064030 (Medium)

    Βασικό χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα είναι η ομαλότητα στην απόδοσή του. Ο ψεκασμός είναι εξαιρετικά ρυθμισμένος όχι μόνο να διαχειρίζεται καλά την κατανάλωση, αλλά να παίρνει το μέγιστο από τον κινητήρα με την μέγιστη φιλικότητα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι αν δεν έκανε θόρυβο το συγκεκριμένο μοτέρ, άνετα θα μπορούσε να το περάσει κάποιος για ηλεκτρικό! Η δύναμή του είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική στέλνοντας άνετα το ταχύμετρο σε τριψήφια νούμερα, ενώ μέχρι τα 80Km/h όποτε και αν ζητήσεις επιτάχυνση θα στη δώσει πρόθυμα.

    20160606_064017 (Medium)

    Η μετάδοση είναι σε καλό επίπεδο, αν και δίνει αρχικά την εντύπωση πως είναι ένα «κλικ» πίσω σε τεχνολογία σε σχέση με το μοτέρ. Όπως και να έχει λειτουργεί σταθερά, αθόρυβα και με καλή αμεσότητα. Από κατανάλωση καλά πάμε καθώς μέχρι στιγμής βρίσκεται κάτω από τα 3 λίτρα ανά 100Km με το γκάζι σχεδόν πάντα κλειδωμένο στο τέρμα…

    Δευτέρα 6 Ιουνίου

    Ένα scooter σαν το Liberty που σέβεται τον εαυτό του δεν θα μπορούσε παρά να είναι εργονομικά άρτιο και πρακτικό όσο δεν πάει. Αυτό ακριβώς είναι το νέο Liberty… πρακτικό όσο δεν πάει και εργονομικά άρτιο. Η Piaggio, στο βωμό της εμφάνισης και της ποιότητας δεν έχει θυσιάσει την πραγματική δουλειά που έχει να κάνει το μικρό της scooter και αυτή είναι να μεταφέρει απροβλημάτιστα τον αναβάτη από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο.

    20160606_064007 (Medium)

    Σύμμαχος του Piaggio σε αυτούς τους τομείς είναι το μικρό μέγεθος που το κάνει πολύ ευέλικτο, ενώ και το επίπεδο πάτωμα διευκολύνει τα μέγιστα στην επιβίβαση/αποβίβαση. Τα όργανα είναι όμορφα με ένα αναλογικό ταχύμετρο και ένα ψηφιακό πάνελ που διαθέτει χιλιομετρητές και ρολόι. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι ικανοποιητικοί καθώς κάτω από τη σέλα χωράει ένα jet κράνος (και κάποια μικρά full face ίσως), ενώ πολύ χρήσιμος είναι ο γάντζος μπροστά για σακούλες και ψώνια όπως και το ντουλαπάκι στην ποδιά για μικροαντικείμενα και φόρτιση κινητού χάρη στην USB θύρα που διαθέτει.

    20160606_064045 (Medium)

    Μοναδικό ψεγάδι στο Liberty είναι η θέση οδήγησης η οποία ξαφνιάζει. Τοποθετεί τον αναβάτη πάνω από το scooter, ψηλά με το τιμόνι να είναι τοποθετημένο χαμηλά βάζοντας τον αναβάτη σε μια περίεργη θέση θυμίζοντας παλιά Vespa. Η σέλα σώζει την κατάσταση καθώς είναι μαλακή και άνετη, ενώ και τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα για μεγαλύτερη ευκολία σε όλες τις συνθήκες. Συνολικά η εργονομία του Liberty είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο δημιουργώντας ένα καθημερινό εργαλείο απροβλημάτιστης μετακίνησης.

    Παρασκευή 3 Ιουνίου

    Το νέο Liberty της Piaggio αναμενόταν με ενδιαφέρον από την ελληνική αγορά καθώς τόσο οι πωλήσεις του προηγούμενου μοντέλου, όσο και οι προσδοκίες που είχαν δημιουργήσει οι άνθρωποι του Piaggio Group κυρίως για τον καινούριο κινητήρα iGet δημιούργησαν ένα κλίμα προσμονής.

    20160603_063617 (Medium)

    Το νέο Liberty τουλάχιστον με την πρώτη ματιά είναι εμφανώς πιο μεγάλο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι διαστάσεις του μεγάλωσαν, ωστόσο μην φανταστεί κανείς ότι έγινε… Beverly. Απλά «γέμισε» λίγο προκειμένου να φιλοξενήσει πιο άνετα μεγαλύτερο εύρος αναβατών, αυξάνοντας παράλληλα το επίπεδο της άνεσης.

    20160603_063658 (Medium)

    Αισθητική πάντως το μικρό scooter είναι πολύ όμορφο με την ποιότητα να είναι το κορυφαίο στοιχείο του. Η μάσκα εμπρός είναι εκλεπτυσμένη με ενσωματωμένα τα φλας συνδυασμένα με κομμάτια νίκελ, ενώ το φωτιστικό σώμα είναι σύγχρονο και δίνει ταυτότητα στη σειρά Liberty. Η σέλα είναι επενδυμένη με ποιοτικό υλικό, το φινίρισμα του νέου κινητήρα άψογο, ενώ και το πίσω φωτιστικό σώμα ξεχωρίζει και δεν μοιάζει με τίποτα στην αγορά σήμερα. Την προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα της Piaggio δείχνει περίτρανα το κούμπωνα στο εμπρός ντουλαπάκι, ενώ όλη η επένδυση εσωτερικά της μάσκας και της σέλας είναι γλύκισμα για τα μάτια…

    Σχόλια

    Σχόλια