Motornews Test: Mini Clubman Cooper S

    Είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο από τη Mini. Με highlight τις 6 πόρτες του, το Clubman δείχνει αρετές που εν τέλει το κολακεύουν.

    Για να γυρίσουμε σελίδα μια και καλή, ξεκαθαρίζουμε ευθύς εξαρχής πως τα σύγχρονα Mini έχουν αλλάξει και προφανώς δεν πρεσβεύουν τις ίδιες αξίες όπως έκαναν τα μοντέλα του παρελθόντος. Caseclosed, χαίρετε και αγαλλιάσθε. Αυτό βέβαια, δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό. Μπορεί να «πέφτει βαρύ» σε όσους από εμάς αγαπήσαμε το original, προφανώς όμως αυτό δεν είναι αρκετό για να σταματήσει η εξέλιξη ενός μοντέλου και μια εταιρεία σαν την BMW που διαχειρίζεται το όνομα Mini, να μην επιδιώκει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος, βάζοντας νέα μοντέλα και νέες εκδόσεις στην εμπορική της φαρέτρα.

    IMG_6419

    Το να μεγαλώσει λοιπόν κάτι που ήταν έτσι και αλλιώς μεγάλο, είναι μια ιδέα που κατά τη γνώμη μας δε θα μπορούσε να διεκδικήσει βραβείο πρωτοτυπίας. Η εκτέλεση στις παλιότερες εκδόσεις του μοντέλου με τα 5θυρα αμαξώματα, ήταν αρκετά καλή σε όλους τους τομείς της αξιολόγησης ενός αυτοκινήτου, πλην αυτού των διαθέσιμων για τους επιβάτες χώρων. Αυτή την ανακολουθία λοιπόν, έρχεται το Clubman να την διορθώσει. Δείχνει να γυρίζει την πλάτη στις οικονομίες κλίμακας και βάζοντας μια πρωτοτυπία στην εξίσωση, δίνει ξεχωριστό αποτέλεσμα που εκτός από τις εντυπώσεις, κερδίζει και την ουσία. Βλέπετε, η 6η πόρτα πίσω, αυξάνει την πρακτικότητα στη χρήση του αυτοκινήτου ενώ την ίδια στιγμή το απογειώνει σε μοναδικότητα και στυλ, δίνοντάς του ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα απέναντι στον (όποιο) ανταγωνισμό μια και το στυλ του Clubman γίνεται πραγματικά άπαικτο. Χώρια που η ιδιαιτερότητα της ύπαρξης δύο θυρών για το χώρο αποσκευών αποτελεί ευθεία αναφορά στο ένδοξο παρελθόν. Αλλά είπαμε: Ας μην ασχοληθούμε.

    IMG_6394

    Το μεγαλύτερο Mini στην ιστορία του ονόματος λοιπόν, είναι εδώ και αποδεικνύει εμφατικά πως αξίζει την προσοχή όλων όσοι θέλουν τους έξτρα χώρους και κολακεύονται από το όνομα της εταιρείας. Είναι premium, αναμφίβολα όση σημασία και αν έχει αυτό, και πραγματικά κάνει τα υπόλοιπα πεντάθυρα της Mini να φαίνονται όπως πραγματικά είναι για τους επιβάτες τους: Μικρά. Και αυτό το τελευταίο, για να είμαστε δίκαιοι, στην περίπτωση του Countryman «μασκάρεται» αποτελεσματικά με το αυξημένο διαθέσιμο ύψος για επιβάτες και αποσκευές. Στην περίπτωση όμως του 5θυρου Mini, η κατάσταση είναι μάλλον απογοητευτική, μια και είναι περιορισμένος ακόμα και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, πράγμα που μας οδηγεί να συμπεράνουμε πως οι πίσω πόρτες είναι για να φορτώνεις το πίσω κάθισμα και όχι για πρόσβαση από επιβάτες.

    IMG_6452

     

    Για να επιστρέψουμε όμως στο Clubman, με το μεγαλύτερο έως τώρα μεταξόνιο μεταξύ των μοντέλων της Mini (2.670 χιλ.), το οποίο προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (με τον τελευταίο να έχει χωρητικότητα 360 λίτρα και κορυφαία –προφανώς- πρόσβαση χάρη στις δύο πόρτες) και είναι αξιόλογο αυτοκίνητο για όσους οικογενειάρχες έχουν ένα softspot για τη μάρκα. Με 1,8 μέτρα πλάτος, εκτός των άλλων, το Clubman προδιαθέτει και για πολύ καλό και σταθερό πάτημα, αλλά αυτό είναι που θα δούμε πιο κάτω. Μένοντας για λίγο ακόμα στους διαθέσιμους χώρους, αξίζει να σημειώσουμε την άνεση με την οποία χωρούν τρεις ενήλικοι επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Ούτε ιδέα στριμώγματος, με το διαθέσιμο πλάτος να αποδεικνύεται υπέρ του δέοντος αρκετό και τη δυνατότητα αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος να προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να μεταφέρει ογκώδη, πολύ ογκώδη αντικείμενα.

    IMG_6442

    Η σχεδίαση της καμπίνας είναι εξαιρετικά στυλάτη. Δίνει το στίγμα του ξεχωριστού, με το premium ύφος να προκύπτει και από τα αρκετά καλά υλικά που συναντά κανείς εκεί. Η αναβάθμιση του συστήματος συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, δίνει πόντους στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια, το 6θυρο Clubman είναι όσο σύγχρονο μπορεί να γίνει και στέκεται με αξιώσεις σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον που δεν δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία στο ιστορικό υπόβαθρο ενός αυτοκινήτου. Το Clubman είναι έτσι και αλλιώς ικανότατο και δε χρειάζεται τις όποιες αναφορές στο παρελθόν για να το κολακέψουν και να κάνουν τους υποψήφιους αγοραστές να ασχοληθούν μαζί του.

    IMG_6437

    Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν αυτή με το δίλιτρο βενζινοκίνητο σύνολο των 192 ίππων, που αποτελεί αν θέλετε, το μόνο σημείο που μπορούμε να έχουμε αντίλογο. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, το γκάζι έχει τη γλύκα του μεν, ο δίλιτρος κινητήρας είναι εκτός πραγματικότητας όμως, τουλάχιστον για τη χώρα μας. Είναι ο αδύναμος κρίκος στην «αλυσίδα» των στοιχείων του αυτοκινήτου- κάτι που είχαμε σημειώσει και μετά την οδήγηση του τρίθυρου CooperS. Τώρα εδώ, με τις διπλάσιες πόρτες, μπορεί να φαίνεται ως λογική επιλογή και με την ισχύ του να δίνει ένα παραπάνω στοιχείο για να το γλυκοκοιτάξει κανείς, φορολογικά όμως τοποθετείται εκτός «λογικού τόξου».

    IMG_6499

    Στην πράξη, το μοτέρ είναι εξαιρετικό. Πολιτισμένο και με ψυχωμένη απόδοση, δίνει στον οδηγό ανά πάσα στιγμή ότι μπορεί να ζητήσει. Έχει και τα προγράμματα λειτουργίας στη διάθεσή του ο τελευταίος, με τα οποία κάνει ένα ελαφρύ finetuning απέναντι στις ανάγκες του και όλοι μένουν ευχαριστημένοι- όσο γίνεται. Η μεστή απόδοση του δίλιτρου turbo, σε προκαλεί να πας σβέλτα, εκμεταλλευόμενος και το πολύ καλό πλαίσιο με το «ανοιχτό» πάτημα. Πράγματι, το Clubman σε ανοιχτή διαδρομή με μέτριες στροφές και καμπές, είναι άπαιχτο. Κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του και τον βοηθάει να κάνει πολύ γρήγορα περάσματα, χωρίς να αισθανθεί ούτε ίχνος αστάθειας. Λόγω μεγέθους και σε αντίθεση με τα υπόλοιπα «δυναμικά» Mini, το Clubman δεν ταιριάζει και πολύ σε σφιχτές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές και φουρκέτες- παρά το γεγονός πως ο κινητήρας δεν δυσανασχετεί σε κανένα περιβάλλον.

    IMG_6377

     

    Για τον κινητήρα, ένα ακόμα «προφανές» θέμα, έχει να κάνει με την κατανάλωση καυσίμου. Όσο πιέζεις, το δίλιτρο σύνολο δείχνει ορεξάτο, με τα 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ. να είναι εύκολη επίδοση. Αντίστροφα, όταν διεκδικείς το δικαίωμά σου στην οικονομία, το κιβώτιο των ταχυτήτων και η ροπή σου δίνουν ισοδύναμα για να κινηθείς αξιοπρεπώς, να μην σέρνεσαι και να συμπιέσεις αρκετά την κατανάλωση. Όπου «αρκετά» βάλτε λίγο κάτω από τα 7 λίτρα- με την ένδειξη 6,7 να έχει στεριώσει για αρκετό καιρό ως ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίού, που ειρήσθω εν παρόδω, είναι πολύ αξιόπιστος.

    IMG_6481

     

    Στο ταμείο τώρα, τα 28.500€ της τιμής εκκίνησης του Clubman, δεν είναι λίγα. Είναι το πιο πλήρες Mini βέβαια και με οικογενειακές προεκτάσεις που δε βρίσκεις αλλού στη γκάμα. Η ένσταση η δική μας, έχει να κάνει με την έκδοση. Όταν από επιλογή και -προφανώς- ανάγκη για χώρους, στέκεσαι απέναντι στο Clubman, το κάνεις ακόμα πιο δύσκολο όταν ασχολείσαι με την έκδοση “S”. Πολύ πιο λογική επιλογή μοιάζει η έκδοση με τον One Diesel με τον ικανό 1.500άρη των 116 ίππων και των 27,5 kgm ροπής, που ξεκινά από τα 24.320€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_6500

     

    Σχόλια

    Σχόλια