Motornews Test: VW Golf 1.0 TSI 115 ps

    H VW το “τερμάτισε”. Τρικύλινδρο χιλιάρι turbo, 115 ίπποι και Golf. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

    Ένα αυτοκίνητο με 115 ίππους από 999 κ.εκ. κινητήρα, δε μπορεί παρά ως θαύμα να περιγραφεί. Αυτό ακριβώς είναι το Golf 1.0 TSI που είχαμε στη διάθεσή μας για λίγες μέρες- πριν λίγες μέρες. Ένα θαύμα που με τη σφραγίδα της VW γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό. Χρησιμοποιώντας κορυφαία τεχνολογία και πρωτοποριακές τεχνικές, η VW συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία για να κάνει το downsizing υποδειγματικό, όχι μόνο σε επίπεδο αποδιδόμενης ισχύος αλλά και στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου.

     IMG_7183

    Το σημαντικότερο στοιχείο του Golf 1.0 TSI είναι δίχως άλλο ο κινητήρας. Στα 999 κ.εκ. με turbo και όλα τα σύγχρονα καλά που ως εφαρμογές εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές ρύπων αλλά και απαιτήσεις καυσίμου, το τρικύλινδρο σύνολο δείχνει ικανό για την πρωτιά μεταξύ αντίστοιχων. Της Ford για παράδειγμα, ο χιλιάρης Ecoboost, που είναι ο σημαντικότερος ανταγωνιστής, δείχνει να υστερεί ελαφρώς σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, ενώ της Opel το αντίστοιχο σύνολο, είναι επιπλέον σαφώς πιο πίσω και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η χροιά του παραγόμενου ήχου είναι ένα θέμα στους τρικύλινδρους γενικά, αλλά οι τρεις προαναφερθέντες έχουν εξαιρετική επίδοση στον τομέα. Ετούτος εδώ όμως ο TSI, πάει μάλλον για το πρώτο βραβείο. Πρέπει να στήσεις αυτί και μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες φορτίου και απαίτησης για επιτάχυνση, θα προδοθεί το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Φυσικά, σε αυτό παίζει το ρόλο της και η ηχομόνωση της καμπίνας, που είναι έτσι και αλλιώς κορυφαία.

    IMG_7201

    Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ καλούς χώρους και μια από τις κορυφαίες ποιοτικά καμπίνες για το “ευ ζην” τους. Όλα είναι εκεί που πρέπει και λειτουργούν με τον ενδεδειγμένο τρόπο, προκειμένου όλοι οι επιβάτες να εισπράττουν την αίσθηση της premium κατασκευής- με το μοντέλο να μην ανήκει επί της ουσίας σε αυτή την ιδιαίτερη κάστα. Βλέπετε όμως, οι “εκλεκτικές συγγένειες” και η πρώτου βαθμού σχέση με την Audi, έχουν και αυτά τα side effects και προφανώς αφού είναι για καλό, είναι και καλοδεχούμενα. Τα αναπαυτικά καθίσματα με τη σωστή στήριξη είναι απλά το πρώτο που προσέχει κανείς μπαίνοντας στο Golf και φυσικά αυτό είναι που θαυμάζει, μετά από μια μεγάλη απόσταση, μια και σε συνδυασμό με την άνεση που προκύπτει από τη σφιχτή ανάρτηση, το σύνολο γίνεται ιδιαίτερα γοητευτικό.

    IMG_7165

    Γοητευτικό θα το βρει το σύνολο και ο οδηγός που θα ζητήσει το κάτι παραπάνω. Όχι, το χιλιάρι Golf δεν είναι εδώ για να βάλει φωτιά στο δρόμο. Ούτε να διεκδικήσει τις δάφνες των γρήγορων εκδόσεων του μοντέλου. Το ότι τα καταφέρνει μια χαρά με τους 115 ίππους του χάρη και στην ιδανική κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις, είναι μια προστιθέμενη αξία στο σύνολο που όταν κληθεί, θα παίξει αποτελεσματικά το ρόλο του αγχολυτικού. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση αυξάνονται προφανώς και κυρίως σε αυτές οφείλεται η “υπενθύμιση” πως δεν είναι φτιαγμένο για “γκάζια” και φουλ επίθεση. Το πλαίσιο άλλωστε, είναι αποδεδειγμένα ικανό στο να διαχειριστεί ακόμα και τη διπλάσια ισχύ, χωρίς κανένα πρόβλημα. Περισσότερο όμως από την ικανότητά του να “γεμίζει” τα χέρια του οδηγού, το Golf με τον TSI του λίτρου, θα κερδίσει πολλούς πόντους εκτίμησης με το ότι όλα αυτά τα κάνει με ένα τρόπο πολύ απλό και -το κυριότερο- οικονομικό.

    IMG_7212

    Είναι πραγματικά ιδιαίτερος ο τρόπος με τον οποίο το Golf κρατάει χαμηλά, στα επίπεδα τους 1.600άρη TDI, τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, χωρίς να επιβάλλει στον οδηγό του ρυθμό χελώνας και ανοχή στα υποτιμητικά βλέμματα γύρω του. Σημειώνεις “χαμηλά” 6άρια εύκολα σε επίπεδο κατανάλωσης και δεν αισθάνεσαι πως καταπιέζεσαι, με το στοιχείο αυτό να είναι ένα ακόμα από τα αξιοθαύμαστα του τρικύλινδρου χιλιάρη. Που έχει έρθει για να αντικαταστήσει τον 1.200άρη στη γκάμα (εκείνο τον απίθανο…) της VW αλλά και του Group γενικότερα. Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κάνουν δύσκολα διακριτή την ιδιαιτερότητα της έλλειψης ενός κυλίνδρου, με τους κραδασμούς και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των κινητήρων του είδους να λάμπουν για της απουσίας τους.

    IMG_7199

    Όταν όλα τα παραπάνω προσφέρονται σε τιμή που μένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 18 χιλιάδων ευρώ, τότε δικαιολογούνται πολλά στο μυαλό. Βλέπετε, είναι τόσο πλήρες και “πειστικό” το “πακέτο”, που δύσκολα μπορεί να κοιτάξει κάτι άλλο κανείς. Είναι και το θέμα της αξίας μεταπώλησης στη μέση, ένα πεδίο που αποτελεί “κτήμα” του Golf και προσφέρει ένα ακόμα λόγο για να το δει κανείς πιο ζεστά, μια και αποτελεί in house απειλή για την έκδοση του μοντέλου με τον 1.600άρη Diesel, που (αν και ως έκδοση είναι η δική μας αγαπημένη και προτεινόμενη) είναι λίγο πιο ακριβή. Στο χιλιάρι TSI “μπαίνει” κανείς με 17.540€ (3d Active) ενώ για την ίδια, βασική έκδοση του 1.6 TDI, πρέπει να ανέβει στα 19.120€.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_7215

     

     

    Σχόλια

    Σχόλια