Motornews Test: Kymco Xciting R 300i UBS
Απολαυστικό και ικανό για όλα το Xciting R της Kymco
Παραδέχομαι ότι είμαι άνθρωπος των γρήγορων συμπερασμάτων κάτι που συνήθως με οδηγεί στον σωστό δρόμο, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που έχω πάει… κουβά. Στις μοτοσικλέτες συμβαίνει το ίδιο και στην περίπτωση του Kymco XcitingR που έπεσε στα χέρια μας δεν θα μπορούσα να μην μπούμε στον πειρασμό να βγάλουμε άμεσα δύο συμπεράσματα. Το «μεγαλόσωμο» Xciting στην έκδοση R έχει εστιάσει την προσοχή του σε δυο τομείς – την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα.
Πιο όμορφο και σύγχρονο
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή για να μη χαθούμε και ας δούμε σχεδιαστικά τι έχει να μας πει το εντυπωσιακό Kymco. Το XcitingR από την πρώτη στιγμή βγάζει μια ποιότητα που δύσκολα περνάει απαρατήρητη. Το ματ μαύρο χρώμα του είναι πολύ ποιοτικό, οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα τονίζουν τον… R χαρακτήρα του scooter, ενώ και η φημέ ζελατίνα προσδίδει μια αγριάδα. Οι γραμμές του παρόλα αυτά δεν ξεφεύγουν από το σύνηθες, με το εμπρός μέρος να δείχνει επιθετικό και το πίσω μέρος πιο συντηρητικό.
Ο όγκος του δεν περνάει απαρατήρητος καθώς είναι μεγάλο, ενώ οι αντιθέσεις του ματ χρώματος με τα γυαλισμένα μαύρα εξαρτήματα (σε εξάτμιση, ποδιά) δημιουργούν ένα πραγματικά όμορφο και ποιοτικό σύνολο. Από την πρώτη ματιά λοιπόν το Kymco σε κερδίζει και επιβεβαιώνει τον στόχο της εταιρίας να στηρίξει μια ειδική έκδοση R.
Το Kymco έχοντας ως όπλο του αυτήν τη φορά το μέγεθος προσφέρει καλή θέση οδήγησης και προστασία. Ο αναβάτης κάθεται αναπαυτικά πάνω στη φαρδιά σέλα με το σώμα του να είναι όρθιο. Τα χέρια είναι κοντά στο τιμόνι, ενώ τα πόδια τοποθετούνται σχετικά ψηλά με τη γωνία στα γόνατα όμως να μην προβληματίζει. Οι ρυθμιζόμενες μανέτες των φρένων είναι πάρα πολύ χρήσιμες, τα όργανα είναι λιτά και στην πλειοψηφία τους αναλογικά, ενώ όλοι οι διακόπτες είναι εύκολοι και ποιοτικοί.
Από χώρους το Xciting δεν τα πηγαίνει άσχημα καθώς κάτω από τη σέλα χωράει ένα full face κράνος και πολλά μικροαντικείμενα, ενώ χρήσιμο είναι το μικρό ντουλάπι ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη για ψιλά, κινητό και άλλα, εύκολης πρόσβασης, αντικείμενα. Συνολικά, το XcitingR δεν έχει θυσιάσει πολλά όσον αφορά στην εργονομία, έχει θυσιάσει λίγο την άνεση λόγω σκληρότερων αναρτήσεων, ωστόσο παραμένει ένα χρηστικό scooter, εύκολο και άνετο.
Σίγουρη λύση
Ήρθε η ώρα των επιδόσεων και της πραγματικής αξιολόγησης αυτού του… R που φέρει το Xciting στα πλαστικά του. Πάμε λοιπόν στον κινητήρα ο οποίος αν περιμένατε να σας καταπλήξει κρατήστε μικρό καλάθι. Πρόκειται για τον τετράχρονο, υγρόψυκτο των 271cc ο οποίος αποδίδει 23,9 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Η κίνηση γίνεται μέσω ιμάντα και αυτόματου CVT κιβωτίου, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός. Η βασική ερώτηση λοιπόν που προκύπτει είναι γιατί η Kymco δεν τοποθέτησε στο R μοντέλο της τον G5 κινητήρα των 29 ίππων που χρησιμοποιεί στο People GTi;
Όπως και να έχει, το Xciting διαθέτει έναν εξίσου καλό κινητήρα – όχι τόσο δυνατό – αλλά εξίσου πολιτισμένο και αποτελεσματικό. Το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η γραμμικότητα με την οποία σπρώχνει το scooter εμπρός, χωρίς δισταγμούς και τρύπες. Οι στροφές ανεβαίνουν πολύ γρήγορα και κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι υπάρχει δύναμη και ροπή διαθέσιμη, ακόμα και μετά τα 130Km/h. Με υπομονή το ταχύμετρο θα δείξει 155 Km/h τελικής, ενώ μπορείς άνετα να ταξιδέψεις με ταχύτητες της τάξης των 130Km/h. Ο ψεκασμός δουλεύει πάρα πολύ καλά δημιουργώντας ένα φιλικό περιβάλλον στον αναβάτη ο οποίος μπορεί να κινηθεί ήρεμα στο κέντρο της πόλης ή να πάει πιο σβέλτα ανεβάζοντας ψηλότερα το στροφόμετρο. Από κατανάλωση πάμε καλά καθώς το Kymco είναι οικονομικό μένοντας κάτω από τα 4 λίτρα ανά 100Km με αρκετά βαρύ τον δεξιό καρπό.
Στο δρόμο είναι… R!
Παρότι ο κινητήρας του Xciting είναι εξαιρετικός σε όλα τα επίπεδα δεν ανταποκρίνεται βάση ισχύος στο λογότυπο R που φέρει το scooter της Kymco. Αυτό που μένει πλέον είναι η οδική συμπεριφορά να επιβεβαιώσει αυτό το R και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως εδώ κρύβεται κάτι καλό. Οι αναρτήσεις του Xciting σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο έχοντας καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την σπορ συμπεριφορά.
Τόσο το τηλεσκοπικό πιρούνι, όσο και τα δυο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω είναι ρυθμισμένα προς το σκληρό με αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά να είναι πολύ βελτιωμένη. Το Kymco δίνει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη να πιέσει περισσότερο και να στρίψει με περισσότερα χιλιόμετρα από ότι θα έκανε με κάποιο άλλο scooter καθώς η πρόσφυση που προσφέρει το σύνολο είναι υψηλού επιπέδου και η στιβαρότητα θυμίζει κανονική μοτοσικλέτα. Θα γύρει με άνεση στην είσοδο της στροφής και στο apex θα ξύσει το διπλό σταντ στην άσφαλτο χωρίς ταλαντώσεις και ιδρώτα. Στις ανοιχτές στροφές είναι ακόμα καλύτερο αφού η στιβαρότητα του δίνει τη δυνατότητα να διαβάσει καλύτερα την άσφαλτο και να στρίψει με… όλα. Εκεί που σε ζορίζει λίγο είναι στις αλλαγές κατεύθυνσης καθώς δεν είναι πρόθυμο να αλλάξει γρήγορα κατεύθυνση δείχνοντας το βάρος του και την αργή γεωμετρία του.
Το Xciting όμως μπορεί να είναι σαφώς καλύτερο οδηγικά σε σχέση με ένα απλό scooter, ωστόσο δεν έχει ξεχάσει την καθημερινότητα. Στην πόλη λοιπόν παραμένει φιλικό και άνετο με καλά επίπεδα πρόσφυσης σε γλιστερή άσφαλτο χάρη στο καλά ισορροπημένο πλαίσιο. Τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά, λείπει λίγο αρχικό δάγκωμα, αλλά έχουν δύναμη, ενώ το σύστημα UBS – συνδυασμένης πέδησης – δίνει καλή αίσθηση στον αναβάτη και αυξάνει την εμπιστοσύνη του.
Συνολικά, το XcitingR είναι σαφώς καλύτερο σε οδική συμπεριφορά σε σχέση με τα περισσότερα scooter της κατηγορίας έχοντας καλό πακέτο αναρτήσεων και πλαισίου. Στρίβει αποφασιστικά, δεν κουνάει και μπορεί να ανεβάσει το ρυθμό αν του ζητηθεί. Παρόλα αυτά, δεν έχει ξεχάσει την καταγωγή του και στο commuting παραμένει άνετο και φιλικό.
Ικανό για όλα…
Το μοναδικό πρόβλημα τελικά στο Xciting 300R της Kymco είναι αυτό το R στο λογότυπό του. Αν αφαιρέσεις αυτό το R και τις όποιες προσδοκίες αυτό φέρει μαζί του, πρόκειται για ένα πάρα πολύ καλό scooter σε όλους τους τομείς. Όμορφο είναι, άνετο είναι, ποιοτικό είναι, σβέλτο είναι. Το δυνατό του χαρτί είναι η οδική συμπεριφορά και εκεί ουσιαστικά κολλάει το «R». Παραδέχομαι ότι το απόλαυσα αρκετά γράφοντας περισσότερα από 200 χιλιόμετρα στη σέλα του κάνοντας σχεδόν τα πάντα… και το Kymco τα έκανε με το παραπάνω καλά! Το μοναδικό που θα ζητούσα από την Kymco είναι τον G5 κινητήρα…
Η τιμή του είναι 4.143,29€, ενώ υπάρχει και μια προσφορά της Kymco η οποία ρίχνει την τιμή στα 3.898,29€, η οποία είναι εξαιρετική για το πολυτάλαντο Xciting 300R!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 4-ΧΡΟΝΟΣ 2-ΒΑΛΒΙΔΟΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | ΨΕΚΑΣΜΟΣ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 271 |
ΙΣΧΥΣ | 17,5kw (23,9ps)/8000rpm |
ΡΟΠΗ | 23,5 Nm / 6.250 rpm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΒΕΝΖΙΝΗΣ (Lt) | 12,8 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | Συνεχώς μεταβαλλόμενη με Ιμάντα |
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ | Αυτόματος φυγοκεντρικός |
ΒΑΡΟΣ ΚΕΝΟ (kgr) | 189 |
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ | 2-Δισκόφρενα/1-Δισκόφρενο με σύστημα UBS συνδιασμένου φρεναρίσματος |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΡΟΣ | 120/70-15 TL |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΠΙΣΩ | 150/70-14 TL |
Gallery
Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)