Motornews Test: MINI Countryman D
Το Countryman είναι δημιούργημα των σύγχρονων καιρών που ζούμε και δεν βασίζεται στην ιστορία της μάρκας, ωστόσο έχει καταφέρει, από το 2010 που έκανε ντεμπούτο, να αποκτήσει το δικό του κοινό και να βάλει γερά θεμέλια για το μέλλον
Μπορεί να μην είθισται η δοκιμή να ξεκινά με συμπέρασμα αλλά στην περίπτωση του Countryman δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς καθώς το δημιούργημα της νέας γενιάς MINI είναι η εξέλιξη της μάρκας και δείχνει την πορεία που επιθυμεί να ακολουθήσει. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι πως το Countryman είναι ένα αξιόμαχο μοντέλο, που τα καταφέρνει παραπάνω από μια χαρά σε όλους τους κρίσιμους τομείς. Από την στιγμή που το BMW Group ανέλαβε την αναβίωση του θρύλου του MINI Cooper, δημιουργήθηκε μια ολόκληρη γκάμα. Η πορεία που διέγραψε και εξακολουθεί να το κάνει, είναι μεν σημαντικά διαφοροποιημένη από τις ρίζες της εταιρείας αλλά από την άλλη, γράφει τις δικές της χρυσές σελίδες στο βιβλίο της ιστορίας.
Λογικό θα πει κανείς καθώς οι καιροί έχουν αλλάξει. Υπάρχει και η άλλη άποψη βέβαια, η πιο… ρομαντική αλλά αυτή ας την αφήσουμε προς το παρόν. Το Countryman λοιπόν είναι το ιδανικό παράδειγμα για να καταλάβει κανείς την πορεία που χαράζει αυτή τη στιγμή η MINI. Είναι ένα crossover, από αυτά που έχουν πολύ πέραση τη σήμερον, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, άνεση και ηχομόνωση, προφανώς στα επίπεδα που έχει ορίσει το BMW Group. Ωστόσο υπάρχουν διακριτά στοιχεία που κάνουν το μοντέλο της MINI να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και τέτοια είναι η σφιχτή ανάρτηση που μετριάζει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος αλλά και άμεσο τιμόνι το οποίο μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό για μια ευχάριστη βόλτα σε δρόμους με στροφές.
Το ότι το Countryman παρά το ότι δεν διαθέτει ρίζες στην ιστορία της MINI έχει καταφέρει να φτιάξει το δικό του κοινό είναι μια σπουδαία επιτυχία τόσο για το ίδιο το μοντέλο όσο και για την μάρκα. Ακόμα κι εμείς που ανήκουμε στην τάξη αυτών με την πιο… ρομαντική άποψη που λέγαμε προηγουμένως του “βγάζουμε το καπέλο” για την επιτυχία του αυτή.
Στην εσωτερική “κατάταξη” της ομάδας του Motornews για τα αυτοκίνητα της MINI το Countryman έρχεται 2ο μπροστά από το Cooper S (και πίσω από το Clubman) κι αυτό λέει πολλά. Γιατί όμως; Διότι το Countryman έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένεις να δεις από ένα αυτοκίνητου του είδους του, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει με το γρήγορο μοντέλο της παρέας.
Παρά το σχεδιαστικό… κράτημα λόγω της αισθητικής της προηγούμενης γενιάς στο εσωτερικό αλλά και στην τεχνολογία, τίποτα δεν “σε χαλάει” επί της ουσίας στο Countryman, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με το 5θυρο MINI και τους ανύπαρκτους χώρους για τους επιβάτες. Ναι εντάξει, ούτε το Countryman κλέβει καρδιές με την ευρυχωρία αν μη τι άλλο όμως χωρά 4 ενήλικες και αποσκευές με άνεση. Στην καμπίνα η αισθητική που επικρατεί είναι αυτή που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο MINI: αεροπορικού τύπου διακόπτες και φυσικά η χαρακτηριστική Mickey Mouse φιγούρα που δημιουργείται από το μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο και τους αεραγωγούς (για “αυτιά”) στο κέντρο της κονσόλας.
Οι επιδόσεις του Countryman στην εξοχή είναι εξαιρετικές, αρκεί βέβαια να γνωρίζεις πως δεν πρόκειται για όχημα που θα οργώσει τα βουνά και θα περάσει από ποτάμια, καθώς δεν έχουμε να κάνουμε με την τετρακίνητη έκδοση All4. Ωστόσο δεν φοβάται να πατήσει χώμα και να λερωθεί και σε αυτό βοηθά το αυξημένο ύψος του πατώματος και τα πλαστικά προστατευτικά που βρίσκονται περιμετρικά. Στην άσφαλτο, είναι όσο δυναμικό και δραστήριο το περιμένει κανείς, παρά την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι ότι τα crossover στοιχεία δεν θα κλονίσουν τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα αυτοκίνητα της MINI. Σφιχτό και στιβαρό σε αίσθηση με τιμόνι ολοζώντανο το Countryman σου επιτρέπει να χαμογελάσεις στον δρόμο. Οι 112 ίπποι και τα 27 kgm ροπής είναι υπεραρκετά για να μετακινήσουν σβέλτα το σχεδόν ενάμιση τόνου αμάξωμα. Παράλληλα το Countryman έχει τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ οικονομικά όταν του το ζητήσεις κατεβαίνοντας ακόμα και σε «5άρια» στην κατανάλωση. Βέβαια εντός των τειχών της πόλης η κατανάλωση σπάνια θα πέσει κάτω από το 7. lt/100χλμ.
Το Countryman είναι δημιούργημα των σύγχρονων καιρών που ζούμε και δεν βασίζεται στην ιστορία της μάρκας, ωστόσο έχει καταφέρει, από το 2010 που έκανε ντεμπούτο, να αποκτήσει το δικό του κοινό και να βάλει γερά θεμέλια για το μέλλον. Ανυπομονούμε να δούμε και να οδηγήσουμε το ανανεωμένο μοντέλο που ετοιμάζεται για το 2017.
Αδάμ Αλέξανδρος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κυβισμός | 1.598 κ.εκ. |
Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
Ισχύς | 112 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ |
Ροπή | 27,0 Kgm στις 1.500 σ.α.λ |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Εκπομπές CO2 | 116 γρ./χλμ |
Μήκος | 4,097 μέτρα |
Πλάτος | 1,789 μέτρα |
Ύψος | 1,544 μέτρα |
Μεταξόνιο | 2,595 μέτρα |
Βάρος | 1.310 κιλά |
Χώρος αποσκευών | 450 λίτρα |
Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές) |
|
Εντός πόλης | 4.7 λίτρα/100 χλμ. |
Εκτός πόλης | 3.9 λίτρα/100 χλμ. |
Μικτό | 4.2 λίτρα/100 χλμ. |
Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές) |
|
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα | 10,9″ |
Τελική ταχύτητα | 186 χλμ/ώρα |
Τιμή |
Από 25.270€ (με απόσυρση) |