Motornews Test: Suzuki GSX-S 1000

    Έναν γίγαντα σε μέγεθος μινιατούρας μας πρόσφερε η Suzuki με το GSX-S 1000

    Πρώτη αντίδραση όταν βλέπεις το GSX-S… «Ωραία, και πού είναι το υπόλοιπο;» φυσικά χαριτολογώντας καθώς είναι υπερβολικά μικρό το νέο όπλο της Suzuki. Η μοτοσικλέτα με την πρώτη σε βάζει στην πρίζα και σου δείχνει πως πρόκειται για κάτι άγριο. Οι γωνίες τόσο στο εμπρός φωτιστικό σώμα όσο και στα πλαϊνά καπάκια του ψυγείου προσδίδουν επιθετικότητα, ενώ η πιο στρογγυλεμένη ψηλή ουρά είναι σκέτη… μούρλια!

    Κερασάκι στην τούρτα είναι το βαμμένο μαύρο πλαίσιο και ο ογκώδης κινητήρας τα οποία μαζί με τις μαύρες ζάντες βγάζουν κακία και ταιριάζουν απόλυτα στην αγριάδα που θέλει και πρέπει να παρουσιάζει ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Είναι όμορφο, ποιοτικό και επιθετικό το GSX-S ωστόσο αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει πάνω του είναι το μέγεθός του που είναι σε επίπεδο… ποδηλάτου.

    Εργονομία… supersport

    Το απίστευτα μικρό μέγεθος του GSX-S το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα όταν βρεθείς στη σέλα του. Η μοτοσικλέτα χάνεται ανάμεσα στα πόδια σου και ψάχνεις να βρεις πού έχεις κάτσει. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά σκυφτή και για να πιάσεις το Fat Bar τιμόνι της Renthal πρέπει να πάρεις στάση σχεδόν superbike. Τα πόδια επίσης θυμίζουν πολύ supersport καθώς τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα ψηλά και προς τα πίσω για να μπορείς εύκολα να πάρεις θέση μάχης.

    Το μαγικό με το Suzuki είναι ότι μπορεί όλα να μυρίζουν μπαρούτι, ωστόσο για έναν περίεργο λόγο δεν σε κουράζει. Τα χέρια δεν μουδιάζουν σε καθημερινή χρήση, τα πόδια δεν πιάνονται και αυτό σε αφήνει να επικεντρωθείς στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι στενό βοηθώντας περισσότερο στην οδήγηση καθαυτή, παρά στις… καφρίλες τις οποίες φυσικά μπορείς να εκτελέσεις με χαρακτηριστική άνεση!

    Σύγχρονο είναι το ψηφιακό πολυόργανο το οποίο παρέχει πολλές πληροφορίες, ενώ ο χειρισμός του γίνεται από το αριστερό μέρος του τιμονιού με έναν εύχρηστο διακόπτη. Στα πιο πρακτικά, οι καθρέπτες είναι ίσως οι καλύτεροι στην κατηγορία, ενώ ένα ενδιαφέρον γκάτζετ είναι η αυτόματη μίζα την οποία αρκεί να ακουμπήσεις για να μπει σε λειτουργία ο κινητήρας. Πατάς, αφήνεις και περιμένεις να έρθεις στη ζωή το μοτέρ…

    Μοτερούμπα!

    Οπτικά και εργονομικά το GSX-S ικανοποιεί, καιρός όμως να ασχοληθούμε με τα πραγματικά δυνατά του όπλα και πρώτα από όλα με τον κινητήρα του. Το μηχανικό σύνολο που έχει επιλέξει η Suzuki δεν είναι καθόλου τυχαίο καθώς προέρχεται από το GSX-R K5. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 999cc ο οποίος για τις ανάγκες του συγκεκριμένου μοντέλου αποδίδει 145 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με πολλές αλλαγές στα εσωτερικά του εξαρτήματα (εκκεντροφόροι, βαλβίδες) προκειμένου να γεμίσει περισσότερο τις μεσαίες και χαμηλές στροφές χωρίς όμως να χάσει τον χαρακτήρα του ψηλά. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου.

    Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μοτέρ είναι η έντονη δύναμη που βγάζει σχεδόν σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου. Όλα όμως γίνονται με τάξη και πειθαρχία. Στις χαμηλές στροφές, το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό και μπορείς να εκμεταλλευτείς τα κυβικά για να κινηθείς ροπάτα και χαλαρά. Μόλις το στροφόμετρο ανέβει στις 5.000 σ.α.λ. τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα και η αδρεναλίνη αρχίζει να ανεβαίνει με το τράβηγμα να είναι σαφώς πιο έντονο. Εκεί όμως που ξεκινά το πραγματικό πάρτι είναι στις υψηλές στροφές όπου το συγκεκριμένο μοτέρ λυσσά σαν άγριος σκύλος και δαγκώνει απαιτώντας σεβασμό. Από τις μεσαίες στροφές και ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές, ο κινητήρας του GSX-S δεν δίνει σε καμία περίπτωση την εντύπωση ότι είναι περιορισμένος σε σχέση με το superbike μοντέλο της Suzuki και χαρίζει στον αναβάτη άφθονη συγκίνηση για να έχει να συζητάει με τους φίλους του. Θέμα συζήτησης θα είναι και ο ήχος αφού η μικρή εξάτμιση παράγει μια μεθυστική τετρακύλινδρη μελωδία.

    Στο πακέτο του GSX-S υπάρχει και ένα σωστά μελετημένο traction control το οποίο βοηθάει αρκετά χωρίς να ενοχλεί καθώς λειτουργεί διακριτικά. Πάντως αν δεν υπήρχε θα χρειαζόσουν πίσω ελαστικό κάθε εβδομάδα καθώς τα ντριφταρίσματα ισχύος δεν σταματούν ποτέ. Αυτό που έκανε το GSX-R K5 ένα από τα πιο αγαπημένα superbike στην ιστορία ήταν η φιλικότητά του και αυτό έχει περάσει και στο GSX-S καθώς ο κινητήρας δεν είναι αντίπαλος του αναβάτη, αλλά φίλος του. Παρά την απίθανη ισχύ, βγάζει τη δύναμη καλά στο δρόμο και μπορεί να οδηγηθεί σβέλτα σε μεγάλο φάσμα συνθηκών και από μεγάλο φάσμα αναβατών. Εκείνο που χαλάει λίγο την εικόνα του είναι ο ψεκασμός στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού καθώς είναι απότομο, ωστόσο σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες είναι εξαιρετικός και μάλιστα συμβάλλει στο να κρατάει την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα (της τάξης των 6,5-7 λίτρων ανα 100Km).

    Δώστε του apex…

    Μπορεί ο πυρήνας του GSX-S να είναι ο θηριώδης κινητήρας του, ωστόσο στη Suzuki δεν έχουν κατασκευάσει απλά μια μοτοσικλέτα dragster. Το νέο streetfighter από το Hamamatsu έχει κληρονομήσει, εκτός από τον κινητήρα και την οδική συμπεριφορά του GSX-R με ένα πολύ καλά ισορροπημένο πλαίσιο και ένα πολύ καλό πακέτο αναρτήσεων. Το αλουμινένιο πλαίσιο, παρότι έρχεται αυτούσιο από το GSX-R είναι πιο ελαφρύ και ελάχιστα πιο αργό στη γεωμετρία του. Οι αναρτήσεις της KΥΒ ανταποκρίνονται άψογα στις πιο αθλητικές συνθήκες θυσιάζοντας λίγο την άνεση προς όφελος της καλής οδικής συμπεριφοράς σε υψηλό ρυθμό.

    Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του GSX-S είναι η ευκολία στο να κινηθεί σβέλτα τόσο σε συνθήκες πόλης, όσο και σε συνθήκες στριψίματος. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, έως ένα συγκεκριμένο σημείο, επιτρέπουν στον αναβάτη να κάνει ό,τι θέλει εύκολα και να αισθάνεται κυρίαρχος του κόσμου. Για να περάσεις όμως το όριο του «σβέλτου» και να πας στο κομμάτι «γρήγορος» το Suzuki απαιτεί περισσότερη εμπειρία και ικανότητες. Ο «φορτωμένος» με ίππους κινητήρας απαιτεί μεγάλη αυτοσυγκέντρωση όταν αρχίσεις να κινείσαι πραγματικά γρήγορα και βγαίνοντας από τις στροφές με το στροφόμετρο κοντά στις 8-9.000 σ.α.λ. το πίσω μέρος δεν χασκογελάει, αλλά αντίθετα προσπαθεί να ξεσκίσει το πίσω ελαστικό ψάχνοντας και την τελευταία ικμάδα πρόσφυσης από αυτό (το TC δουλεύει καλά παρόλα αυτά). Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους ακόμα και σε συνθήκες πίστας, ενώ το πλαίσιο παρότι δεν έχει την επιθετικότητα του superbike GSX-R, παραμένει εξαιρετικό έχοντας την τάση να συγχωρεί ακόμα και στο όριο.

    Κακά τα ψέματα, η «σβέλτη» κατάσταση είναι αυτή που ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο και εκεί το GSX-S κάνει τα πράγματα απλά και εύκολα. Η πιο αργή γεωμετρία βοηθάει στην πιο ήρεμη απόκριση της μοτοσικλέτας σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης , ο ροπάτος κινητήρας δίνει αυτό ακριβώς που θέλει ο αναβάτης, ενώ φρένα και αναρτήσεις δουλεύουν τέλεια προσφέροντας πρόσφυση, ασφάλεια και πληροφόρηση χωρίς να τρομάζουν.

    Με λίγα λόγια, το GSX-S έχει το χάρισμα να ευχαριστεί πολύ εύκολα και ανώδυνα το μεγαλύτερο κομμάτι των αναβατών και από την άλλη να μετατρέπεται σε ένα σοβαρό εργαλείο πίστας όταν ο αναβάτης είναι πιο… ψαγμένος. Είναι φιλικό, ευχάριστο και θα εκστασιάσει τον αναβάτη σε «σβέλτες» συνθήκες, ενώ είναι σοβαρά γρήγορο και ικανό για αγωνιστικό ρυθμό σε πιο έμπειρα χέρια – ταλέντο δηλαδή από όλες τις απόψεις…

    Animal instinct

    Το νέο GSX-S της Suzuki δεν το χορταίνεις εύκολα. Και πώς είναι δυνατόν να χορτάσεις μια μοτοσικλέτα η οποία μπορεί να σου σηκώσει την τρίχα κάγκελο με τον πανίσχυρο κινητήρα της και να θέσει σε λειτουργία όλες τις κρυφές σου αισθήσεις με την ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί σε όλες τις συνθήκες.

    Το μόνο σίγουρο είναι πως αυτό το Suzuki είναι γρήγορο και παιχνιδιάρικο σε όλες τις συνθήκες, είτε είσαι στην πίστα, είτε στην αγαπημένη σου διαδρομή, είτε σε μια άγνωστη διαδρομή. Αυτό που δεν ήταν τόσο σίγουρο, αλλά επιβεβαιώθηκε περίτρανα, είναι πως τα καταφέρνει πολύ καλά και στο all-around κομμάτι έχοντας στην εργαλειοθήκη του και καθημερινή μετακίνηση και βόλτα με δεύτερο άτομο. Και στις δύο περιπτώσεις δεν θα κουράσει και δεν θα προβληματίσει έχοντας το Ιαπωνικό DNA μέσα του και την ποιότητα της Suzuki. Δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικό και σοφιστικέ όπως το BMW S1000R ή το Aprilia Tuono, αλλά δεν δίνει και την αίσθηση του downsizing που δίνουν τα Honda CB1000R ή Kawasaki Z1000. Με λίγα λόγια είναι… όσο ακριβώς πρέπει, ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο!

    Η τιμή του είναι 12.995€ και κρίνεται πολύ καλή για μια τόσο εκρηκτική μοτοσικλέτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας  Τετράχρονος, 4κύλινδρος, DOHC, υγρόψυκτος
    Κυβισμός  999 κ.εκ.
    Ισχύς  145 ίπποι στις 11.000 σ.α.λ.
    Ροπή  –
    Τροφοδοσία  Ηλ. Ψεκασμός, traction control
    Μετάδοση  Μηχανικό 6 τάχυτο
    Πλαίσιο  Αλουμινένιο, περιμετρικό
    Ανάρτηση εμπρός  Ανεστραμμένο πιρούνι 43mm KYB
    Ανάρτηση πίσω  Μονό αμορτισέρ πλήρως ρυθμιζόμενο KYB
    Φρένα εμπρός  Δύο δίσκοι 310mm με ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες Brembo και ABS
    Φρένα πίσω  Μονός δίσκος
    Βάρος  207 κιλά
    Ρεζερβουάρ  17 λίτρα
    Τιμή  12.995€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια