GP Ισπανίας: Επιστροφή στην Ευρώπη

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στο Circuit de Catalunya

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια η Formula 1 ταξιδεύει στη Βαρκελώνη για το Ισπανικό Grand Prix χωρίς να έχει σημειώσει ούτε ένα χιλιόμετρο δοκιμών εξέλιξης. Παραδοσιακά το Circuit de Catalunya είναι η πίστα που επέλεγαν οι ομάδες να περάσουν το μεγαλύτερο κομμάτι των χειμερινών δοκιμών. Όμως αυτή τη φορά επικεντρώθηκαν στην πίστα του Μπαχρέιν.

Η αλήθεια είναι ότι δοκιμές εξέλιξης θα γίνουν στην ισπανική πίστα, αλλά αυτή τη φορά με διαφορετική χρονολογική σειρά. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση του GP οι ομάδες θα έχουν ένα 2ήμερο δοκιμών στο οποίο θα αξιολογήσουν καλύτερα τις τελευταίες αναβαθμίσεις τους. Επίσης σε αυτό το 2ήμερο θα γίνουν και δοκιμές ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli.

Ας πάμε όμως στα του GP. Το Circuit de Catalunya είναι μια δύσκολη και απαιτητική πίστα. Η εύρεση του κατάλληλου set-up είναι δύσκολη υπόθεση καθώς οι ομάδες πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ υψηλής τελικής ταχύτητας αλλά και υψηλής κάθετης δύναμης για της μεγάλες και γρήγορες καμπές.

Οι ομάδες πρόκειται να έχουν γεμάτο πρόγραμμα την πρώτη ημέρα του 3ημέρου διότι θα έχουν να αξιολογήσουν πληθώρα αναβαθμίσεων. Τόσο αεροδυναμικές, όσο και μηχανικές. Επίσης βελτιωμένοι αναμένεται να είναι και οι κινητήρες. Τα δεδομένα που θα αποκτήσουν την Παρασκευή από τα FP και η ανάλυσή τους θα παίξουν μεγάλο ρόλο στη συνέχεια του GP. Αρκετές είναι οι ομάδες που πιστεύουν ότι θα κάνουν άλμα πρόοδο στην Ισπανία αλλάζοντας έτσι την σειρά δυναμικότητας. Δεν αποκλείεται, διότι τα περιθώρια βελτίωσης είναι μεγαλύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Στατιστικά ο ρυθμός βελτίωσης στη Βαρκελώνη είναι 3-4 δέκατα το γύρο αλλά φέτος που οι κινητήρες παίζουν μεγαλύτερο ρόλο ίσως δούμε κάτι παραπάνω. Φυσικά κανείς δεν περιμένει ότι θα δούμε τις Mercedes σε άλλη θέση εκτός από την πρώτη. Όλα αυτά ισχύουν για τους υπόλοιπους, Ferrari, Red Bull, McLaren, Force India, Williams, Lotus…

barcelonagp-13

Οι δύο της Mercedes είναι τα φαβορί για τη νίκη με τον Hamilton να θέλει να διατηρήσει το σερί και να πάρει τα ηνία του πρωταθλήματος οδηγών ενώ ο Rosberg θέλει να επιστρέψει στις νίκες και να μείνει στην κορυφή. Οι Red Bull και Ferrari έδειξαν στη Κίνα σημαντική βελτίωση και το ισπανικό 3ήμερο θα είναι σημαντικό γι’ αυτές. Τα «ασημί βέλη» ξεφεύγουν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και πρέπει να αντιδράσουν γρήγορα αν θέλουν να μην χάσουν το τρένο του τίτλου.

Η πίστα της Βαρκελώνης είναι ένα καλό αεροδυναμικό «crash test» για τα μονοθέσια. Το πρώτο κομμάτι διαθέτει γρήγορα κομμάτια (στροφή 3 με 240χλμ/ώρα), το ενδιάμεσο απαιτεί ισορροπία στην αλλαγή κατεύθυνσης και το τελευταίο διαθέτει στροφές αργής ταχύτητας. Εκεί μπορεί να χαθεί αρκετός χρόνος. Η καλή έξοδος σε αυτές τις αργές στροφές θα μετρήσει. Άλλο ένα πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στην Ισπανία είναι οι ριπές του ανέμου στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, οι οποίες «χαλάνε» την ισορροπία του μονοθεσίου.

Η Pirelli έχει φέρει τις δύο πιο σκληρές γόμες της καθώς οι απαιτήσεις είναι πολύ μεγάλες. Οι μεγάλες και γρήγορες στροφές όπως η στροφή 3 επιβαρύνουν πολύ τα ελαστικά με αποτέλεσμα τα επίπεδα φθοράς να είναι μεγάλα. Επίσης η επιφάνεια της ασφάλτου είναι τραχιά  και σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες αυξάνεται η πίεση που δέχονται τα ελαστικά. Στο παρελθόν έχουμε δει μέχρι και 4 pitstop, αλλά με τις αλλαγές που έχουν κάνει φέτος, οι Ιταλοί ελπίζουν ως μέγιστο τα 3 pitstop στην πλειοψηφία των οδηγών. Τα δύο πρώτα stint θα παίξουν μεγάλο ρόλο για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι οδηγοί μέχρι το τέλος του αγώνα. Αυτό γιατί, αν δεν καταφέρουν να βγάλουν τους απαιτούμενους γύρους τότε θα πρέπει να αλλάξουν σχέδιο. Οι οδηγοί που θα προσπαθήσουν στρατηγική 3 pitstop αναμένεται να μπουν στους 10 πρώτους γύρους για την πρώτη αλλαγή. Στη συνέχεια κοντά στον 25ο και τέλος κάπου στον 44ο γύρο. Ενώ οι πιο τολμηροί που θα προσπαθήσουν στρατηγική 2 pistop θα μπουν κοντά στον 15ο γύρο για την πρώτη αλλαγή και στον 40ο γύρο για την δεύτερη. Οι προσομοιώσεις σε FP1 και FP2 θα μας δώσουν μια πιο καθαρή εικόνα για το τι στρατηγική αναμένεται να ακολουθήσει ο καθένας.

spaingp-map

Το Circuit de Catalunya έχει μήκος 4,65 χιλιόμετρα και ο αγώνας έχει διάρκεια 66 γύρους. Στο σύνολο έχει 16 στροφές και απαιτεί πολλά από την αεροδυναμική του μονοθεσίου. Η τελική υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 315χλμ/ώρα με το DRS ανοιχτό. Κατά τη διάρκεια ενός γύρου οι οδηγοί έχουν το πόδι τους στο γκάζι στο 60% του γύρου και μόλις στο 13% του γύρου στο φρένο. Η φθορά του συστήματος πέδησης είναι μικρή.

Η πίστα της Βαρκελώνης είναι εξαιρετικά δύσκολη στις προσπεράσεις, λόγω της «αεροδυναμικής φύσης» της. Αυτό σημαίνει ότι οι κατατακτήριες δοκιμές είναι πολύ σημαντικές. Οι 8 από τους 10 τελευταίους νικητές είχαν εκκινήσει από την pole position. Το 2011 και το 2013 είδαμε κάτι διαφορετικό, με τον Vettel να νικά από την 2η θέση στην πρώτη περίπτωση και τον Alonso να νικά εκκινώντας από την 5η θέση -στην δεύτερη περίπτωση.

Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους διπλή ζώνη DRS. Μία στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και μια στη μικρή ευθεία μεταξύ των στροφών 9 και 10. Οι καιρικές συνθήκες αναμένονται καλές με την θερμοκρασία στους 20 βαθμούς. Η πιθανότητα βροχής είναι πολύ μικρή. Επίσης μικρή είναι και η πιθανότητα εμφάνισης του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.

Το Grand Prix Ισπανίας ξεκινά την Παρασκευή 9/5 στις 11:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr

Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας το μεσημέρι της Κυριακής.

Τα ελαστικά του 3ημέρου

malaysiagp-tires-14

Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.

Παρασκευή Σάββατο Κυριακή
FP1 11:00 – 12:30 FP3 12:00 – 13:00 Race 15:00
FP2 15:00 – 16:30 Qualy 15:00

Πρόγραμμα GP2

Παρασκευή Σάββατο Κυριακή
FP 13:00 – 13:45 Race 1 16:40 – 17:45 Race 2 11:35 – 12:25
QP 16:55 – 17:25

Πρόγραμμα GP3

Παρασκευή Σάββατο Κυριακή
FP 18:50 – 19:35 QP 10:45 – 11:15 Race 2 10:25 – 11:00
 Race 1 18:20 – 18:55

Σχόλια

Σχόλια