Ο πόλεμος συνεχίζεται
Το πρόβλημα του αυξημένου κόστους ήταν πάντα ένα από τα σημαντικότερα θέματα στη Formula 1. Τον τελευταίο καιρό όμως τα πράγματα δείχνουν να έχουν σοβαρέψει με τους «μικρούς» να σηκώνουν κεφάλι. Όπως είχαμε αναφέρει πριν λίγο καιρό, οι 4 μικρότερες ομάδες της F1, Force India, Sauber, Caterham και Marussia έστειλαν μια επιστολή στη FIA ζητώντας να βρει λύση στο πρόβλημα του ελέγχου των εξόδων λέγοντας μάλιστα πως τίθεται θέμα νομιμότητας του F1 Strategy Group, το οποίο αποτελείται μόνο από τις 6 μεγαλύτερες ομάδες. Είχαν αναφέρει μάλιστα ότι θα ζητήσουν την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πριν λίγο καιρό ο Jean Todt, Πρόεδρος της FIA, είχε δηλώσει πως η ομοσπονδία αφήνει στην άκρη την ιδέα της μείωσης του κόστους και τις θέσπισης ορίου που είχε προγραμματίσει για το 2015. Με άλλα λόγια ενέδωσε στις πιέσεις των μεγάλων. Οι μεγάλες ομάδες θεωρούν ότι δεν θα μπορέσει να αστυνομευθεί και δεν θα λειτουργήσει σωστά όλο αυτό. Πιστεύουν πως σίγουρα κάποιοι θα επωφεληθούν εις βάρος κάποιων άλλων. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν άδικο, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθούν όλα τα έξοδα και να τηρηθεί ένα όριο. Όμως η κατάσταση είναι οριακή και αν η F1 θέλει να προσεγγίσει περισσότερους κατασκευαστές και ιδιώτες, κάτι πρέπει να κάνει.
Στη συνάντηση του ΠΣΜΑ στο Μαρόκο αποφασίστηκε να συζητηθεί ξανά το πρόβλημα με νέα συνάντηση την 1η Μαΐου. Η συνάντηση έγινε αλλά τίποτα δεν αποφασίστηκε ακόμα, καθώς όλοι πιέζουν για τα δικά τους συμφέροντα. Η FIA «πέταξε το μπαλάκι» στους μικρούς ζητώντας τους να καταθέσουν τις δικές τους ιδέες για τη μείωση του κόστους, αφού μέχρι στιγμής έχουν αποτύχει όλες οι προσπάθειες για εύρεση λύσης.
Η κατάσταση είναι μπερδεμένη με τις μικρές ομάδες να ζητούν αλλαγή στη δομή του σπορ. Το F1 Strategy Group έχει τις πρώτες ρωγμές στα τοιχώματά του. Αυτό γιατί δύο από τις έξι ομάδες, η μία είναι η Lotus, αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και καλοβλέπουν τον περιορισμό του κόστους. Βέβαια από την άλλη δεν θέλουν να μείνουν εκτός του… κύκλου των μεγάλων. Ένα είναι σίγουρο ότι… η βαλίτσα θα πάει μακριά. Βέβαια η τελευταία προθεσμία για αλλαγή των κανονισμών του 2015 είναι τον Ιούνιο.
Οι ιδέες που συζητήθηκαν στη συνάντηση της 1ης Μάιου είναι οι εξής:
2015 |
---|
Απαγόρευση ηλεκτρικής κουβέρτας ελαστικών |
Απλοποίηση του συστήματος καυσίμου |
Απλοποίηση των αεραγωγών τον φρένων |
Απλοποίηση της εμπρός πτέρυγας |
Το κιβώτιο ταχυτήτων να αντέξει όσο κι ο κινητήρας |
Αύξηση της απαγόρευσης των εργασιών εκτός ωραρίου |
Απαγόρευση των διασυνδεδεμένων εμπρός και πίσω αναρτήσεων |
2016 |
Πρότυπη εμπρός δομή |
Πρότυπη πίσω δομή |
Πρότυπο σύστημα μετάδοσης |
Πρότυπο σύστημα κρεμαγιέρας |
2017 |
Πρότυπη ενεργή ανάρτηση της FIA |
Αλλαγή σε ζάντες 18 ιντσών |