Honda NM4 Vultus 2014
Επαναστατική μοτοσυκλέτα εμπνευσμένη από την επιθυμία για μία μοναδική οδηγική εμπειρία.
Δελτίο Τύπου
Επαναστατική μοτοσυκλέτα εμπνευσμένη από την επιθυμία για μία μοναδική οδηγική εμπειρία. Αντισυμβατική σχεδιαστική ταυτότητα, με έντονες επιρροές από φουτουριστικές μοτοσυκλέτες γνωστές από Ιαπωνικές κινηματογραφικές ταινίες. Έργο μιας νεαρής ομάδας σχεδιαστών που παρέμεινε πιστή στην αρχική φιλοσοφία της σε όλα τα στάδια μέχρι την παραγωγή, η NM4 Vultus ενσωματώνει ένα επαναστατικό στυλ στους δρόμους, με λειτουργίες από το μέλλον για μία νέα γενιά αναβατών.
Η Honda είναι θεμελιωμένη πάνω στην αρχή της καινοτομίας. Μέσα από αυτή την παράδοση, τα τελευταία χρόνια, προέκυψε εκ των έσω η επιθυμία να δημιουργηθεί μία νέα μοτοσυκλέτα η οποία θα άνοιγε νέους ορίζοντες, με ταυτότητα, οδηγική αίσθηση και εμπειρία που θα συγκροτούσαν μία δική της κατηγορία.
Την οπτική δημιουργική σπίθα άναψαν οι φουτουριστικές μοτοσυκλέτες των Ιαπωνικών τηλεοπτικών και κινηματογραφικών ταινιών κινουμένων σχεδίων
anime και manga*. Γνωστές με το γενικό όνομα “Japanimation”, στην Ιαπωνία και τα δύο είδη ψυχαγωγούν εδώ και καιρό τους ενήλικες θεατές, όντας ιδιαίτερα συνδεδεμένες με την καθημερινή ζωή: τώρα αυτή η φιλοσοφία, το στυλ, η μόδα και η αίσθηση είναι παγκόσμια, σύγχρονα και ευρέως διαδεδομένα φαινόμενα.Ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας στη διαμόρφωση της νέας ταυτότητας ήταν η επιθυμία για μία μοτοσυκλέτα που θα ξεπερνούσε τα παραδοσιακά όρια του κόσμου των δύο τροχών και θα απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Η δημιουργική ομάδα των μηχανικών οι οποίοι την οραματίστηκαν, τη σχεδίασαν και τη συναρμολόγησαν ήταν ηλικίας από 20 έως 30+ ετών. Τους δόθηκε απόλυτη ελευθερία. Από αυτή την άποψη, η NM4 Vultus δηλώνει την απεριόριστη εμπιστοσύνη που επέδειξε η Honda θέλοντας να προσεγγίσει και να προσελκύσει ένα νέο είδος αναβατών.
Αυτοί που θα την αγαπήσουν τη θέλουν εδώ και τώρα. Μπορεί να γνωρίζουν καλά τον εξαιρετικό κινητήρα και το πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζεται, αλλά εκείνο που πραγματικά θα τους γοητεύσει είναι η εμφάνιση και η αίσθηση που αποπνέει. Η NM4 Vultus είναι πλέον πραγματικότητα, και βρίσκεται εδώ.
Mr Keita Mikura, Large Project Leader (LPL) NM4 Vultus:
«Η Honda είναι μία μεγάλη εταιρία. Φτιάχνουμε μοτοσυκλέτες όλων των ειδών. Είναι θαυμάσιο το ότι μερικές φορές δημιουργούμε κάποια μοτοσυκλέτα απλά επειδή μπορούμε και θέλουμε, όχι επειδή ‘πρέπει’.
Η NM4 Vultus οφείλει την ύπαρξή της σε ένα πάθος που αναδύθηκε μέσα από την εταιρία. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό, όχι μόνο στο κόσμο των δύο τροχών, αλλά μοναδικό σε όλο τον κόσμο – ένα μηχάνημα που να μιλά στην ψυχή όσο καμία άλλη.
Πρόθεσή μας ήταν να φτιάξουμε κάτι που δίνει στην κάθε στιγμή μία αίσθηση κινηματογραφική, και θέλουμε η κάθε βόλτα μαζί της να είναι – εγγυημένα – ένα σημαντικό γεγονός.»
Η σημερινή νεολαία με την εμπλοκή της στα κοινωνικά δίκτυα βιώνει ένα ψηφιακό τρόπο ζωής σε έναν κόσμο υψηλών ταχυτήτων. Και κάθε τι καινούργιο ‘έλκει’. Όπως ακριβώς η NM4 Vultus. Είναι avant-garde σε εμφάνιση αλλά, και – ίσως το σημαντικότερο – σε λεπτομέρειες που δημιουργούν μία μοναδική εμπειρία για τον αναβάτη. Το διαδραστικό ταμπλό – με χρώματα που αλλάζουν ανάλογα με τo οδηγικό πρόγραμμα (driving mode) – και η αναδιπλούμενη σέλα συνεπιβάτη που λειτουργεί σαν πλάτη για τον αναβάτη είναι απλά δύο παραδείγματα.
Vultus στα Λατινικά σημαίνει εμφάνιση, έκφραση – ή πρόσωπο. Η NM4 Vultus, με φώτα LED, φουτουριστική αισθητική και σώμα τύπου βομβαρδιστικού stealth, λανσάρει ένα look που δεν έχουμε ξαναδεί στους δρόμους, παρά μόνο σε anime ταινίες…
Κάτω από το ‘επιθετικό’ σώμα βρίσκεται ένα ανθεκτικό πλαίσιο και κινητήριο σύνολο.
Υιοθετώντας τεχνολογία χαμηλών τριβών, ο δικύλινδρος κινητήρας των 745cc είναι κεκλιμένος προς τα εμπρός για εξοικονόμηση χώρου και χαμηλό κέντρο βάρους. Προσφέροντας πλούσια ισχύ και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές για ομαλή επιτάχυνση σε συνδυασμό με εξαιρετική κατανάλωση, εφοδιάζεται στο στάνταρ εξοπλισμό του με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT), για δυνατότητα επιλογής μεταξύ αυτόματων αλλαγών μέσω D και S mode – αλλά και μηχανικών αλλαγών που θυμίζουν βιντεοπαιχνίδι μέσω του MT mode. Διαισθητικό και εύχρηστο, ενισχύει τη φουτουριστική γοητεία της NM4 Vultus και συμπληρώνει άριστα τις επιδόσεις του.Ο ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται με ένα άκαμπτο, ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι 43mm, μονό πίσω αμορτισέρ με Pro-Link, δισκόφρενα μεγάλης διαμέτρου, αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών μπροστά και 17 πίσω – με ένα πλατύ πίσω ελαστικό 200mm – για επίπεδα συμπεριφοράς, πληροφόρησης και ευστάθειας μοτοσυκλέτας street.
Είναι φαρδιά – 810mm μπροστά, 933mm με τους καθρέπτες – χαμηλωμένη και μακριά, με ύψος σέλας 650mm. Εμπνευσμένες από τα terabyte δεδομένων που έδωσαν σχήμα στη φαντασία των δημιουργών της, οι επιρροές manga και anime σε όλη την NM4 Vultus είναι εμφανείς στις σμιλεμένες γωνίες και τις εντυπωσιακές καμπύλες, παρατηρώντας την κυρίως από μπροστά: το φαρδύ και με γωνίες ‘πρόσωπό’ της δε θα περάσει ποτέ απαρατήρητο. Πίσω από αυτό, ο αναβάτης βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που θυμίζει cockpit, με το ψηφιακό ταμπλό πάντα σε πρώτη θέση.Για το φωτισμό χρησιμοποιούνται λυχνίες LED με τα εμπρός φλας και τους καθρέπτες ενσωματωμένα στο σώμα της μοτοσυκλέτας, ενώ ο προβολέας πλαισιώνεται από μία μπλε γραμμή. Το μαύρο κυριαρχεί παντού, με προσεκτικά επιλεγμένες λεπτομέρειες από γυαλιστερό ανοξείδωτο ατσάλι εδώ κι εκεί – και διατίθεται μόνο μία απόχρωση: matt black.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε αναβάτης της NM4 Vultus θα αναρωτηθεί ‘σε ποια ταινία ΕΠΑΙΖΕ;’ Τόσο τολμηρή είναι. Και σαν μία μοτοσυκλέτα που έρχεται κατευθείαν από τη συναρπαστική Ιαπωνική κουλτούρα manga, ήταν καταδικασμένη να διαφέρει. Η εμφάνιση είναι τόσο εντυπωσιακή που προδίδει τις ατελείωτες ώρες αισθητικής εξέλιξης.Άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι είναι κρυμμένοι στο εμπρός σώμα της μοτοσυκλέτας. Το αριστερό ντουλαπάκι που κλειδώνει, ανοίγει με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη και διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 1L συν μία παροχή 12V DC για επαναφόρτιση των απαραίτητων συσκευών εν κινήσει. Ο δεξιός αποθηκευτικός χώρος των 3L ανοίγει πιέζοντας ένα τριγωνικό μπουτόν σε ειδική εσοχή. Προαιρετικά, πλαϊνές μπαγκαζιέρες αυξάνουν την ικανότητα μεταφοράς.
Για μεγαλύτερη απήχηση, το τμήμα της σέλας του συνεπιβάτη αναδιπλώνεται όταν δεν χρησιμοποιείται και κλειδώνει στην όρθια αυτή θέση, δημιουργώντας μία ασφαλή πλάτη για τον αναβάτη με στάση σώματος που παραπέμπει σε πιλότο μαχητικού αεροσκάφους. Η κλίση της ρυθμίζεται σε 3 θέσεις και μετατοπίζεται εμπρός / πίσω κατά 25mm σε τέσσερις ρυθμίσεις για μεγαλύτερη άνεση.
Το ψηφιακό καντράν αλλάζει «διάθεση» ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί με έξυπνες χρωματικές αλλαγές από Neutral (λευκό) σε D (μπλε) S (ροζ), και στο απόλυτο ΜΤ (κόκκινο). Εναλλακτικά, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μία απόχρωση από πέντε άλλες οικογένειες χρωμάτων – 25 ατομικές αποχρώσεις συνολικά – με την οποία θέλει να ζει σε καθημερινή βάση.Κινητήρας
Ο συμπαγής, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος, εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας SOHC 745cc που κινεί την NM4 Vultus είναι μία χρηστική, αποδοτική και «καθαρή» μονάδα. Η σχεδίασή του διασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις στις χαμηλές – μεσαίες στροφές: η σχετικά μακριά διαδρομή και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης συνδυάζονται με τον στρόφαλο υψηλής αδρανειακής μάζας για την παραγωγή πλούσιας ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ισχύς των 40.3kW (54,8ΗΡ) επιτυγχάνεται στις 6.250rpm, ενώ η ροπή των 68Nm στις 4.750rpm.
Επιλέχθηκε διάμετρος 77mm, διαδρομή 80mm και αναλογία συμπίεσης 10.7:1. Ο κινητήρας διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, οι οποίοι εξουδετερώνουν τους κραδασμούς στις υψηλές στροφές. Έτσι δημιουργεί μία αίσθηση πολιτισμένης λειτουργίας, διατηρώντας όμως το χαρακτηριστικό ήχο που παράγει ο χρονισμός ανάφλεξης κατά 270°. Όπου είναι εφικτό, τα εξαρτήματα είναι φτιαγμένα για να εκτελούν πάνω από μία λειτουργία: ο στρόφαλος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού.
Υπάρχει ένα μόνο σώμα πεταλούδας 36mm και το σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI παρέχει τη βέλτιστη ποσότητα μίγματος καυσίμου/αέρα χάρη σε έναν αισθητήρα οξυγόνου στην εξαγωγή. Η κατανάλωση των 28,4km/l (WMTC mode) είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, και η αυτονομία υπερβαίνει τα 300km με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 11.6 L.
Ένας καταλύτης υψηλής απορρόφησης βρίσκεται κοντά στον κινητήρα – έτσι, ο καταλύτης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας γρήγορα μετά από μία κρύα εκκίνηση, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων.