GP Ιαπωνίας: Ο Hamilton αποκατέστησε την τάξη
Ο Lewis Hamilton και η Mercedes έβαλαν τα πράγματα στη θέση τους καθώς μετά τη Σιγκαπούρη υπήρξαν ερωτηματικά
Ο Lewis Hamilton και η Mercedes έβαλαν τα πράγματα στη θέση τους καθώς μετά τη Σιγκαπούρη υπήρξαν ερωτηματικά. Ο Βρετανός πήρε πανάξια την 41η νίκη της καριέρας του, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Ayrton Senna, και τα «ασημί βέλη» έκαναν άλλο ένα 1-2, με τον Nico Rosberg στη 2η θέση. Ο Sebastian Vettel πήρε τα μέγιστα ανεβαίνοντας στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου με τη Ferrari.
Η μεγάλη ημέρα του Grand Prix Ιαπωνίας ξεκίνησε με καθαρό ουρανό πάνω από τη Suzuka και 27 βαθμούς στον αέρα. Η θερμοκρασία στην επιφάνεια της πίστας ήταν στους 40 βαθμούς. Στο grid του GP Ιαπωνίας στήθηκαν 19 μονοθέσια καθώς ο Kvyat πήρε εκκίνηση από το pitlane λόγω των μεγάλων ζημιών από το χθεσινό ατύχημα.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καλύτερα από τον Rosberg και του πήρε την εσωτερική. Ο Βρετανός κρατήθηκε εκεί και πέρασε τον Γερμανό για την πρώτη θέση. Στην επόμενη στροφή ο Rosberg ήταν 4ος καθώς είχε χάσει χρόνο στη μάχη με τον team-mate του. Στη 2η θέση είχε περάσει ο Vettel ο οποίος είχε πάρει την εσωτερική από τον Bottas ο οποίος ήταν 3ος.
Πιο πίσω Massa-Ricciardo είχαν επαφή στην εκκίνηση με αποτέλεσμα να κλατάρουν τα ελαστικά τους. Και οι δύο επέστρεψαν για αλλαγή αλλά έχασαν πολύτιμο χρόνο. Προβλήματα αντιμετώπισε κι ο Perez ο οποίος δεν κατάφερε να στρίψει στην πρώτη στροφή.
Στη συνέχεια ο Hamilton με ταχύτερους γύρους είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Vettel και στον 10ο γύρο είχε 6 δευτερόλεπτα προβάδισμα. Ο Γερμανός με τη σειρά του κρατούσε στην ίδια απόσταση πίσω του τον Bottas. Ο Rosberg από την 4η θέση αφού δεν κατάφερε να περάσει τον οδηγό της Williams έμεινε λίγο πιο πίσω καθώς ήθελε καλύτερη ροή αέρα ώστε να ψύξει τον κινητήρα του. Ο Raikkonen ακολουθούσε αθόρυβα από την 5η θέση.
Στον 12ο γύρο ο Bottas μπήκε στα pit για μέση γόμα, και σε εκείνο το σημείο ο Rosberg εξαπόλυσε την επίθεσή του καθώς ήθελε να βρεθεί μπροστά από τον Φινλανδό μετά το δικό του pitstop. Δύο γύρους μετά ήταν σειρά του Vettel ο οποίος ακολούθησε διαφορετικό μονοπάτι βάζοντας σκληρή γόμα. Ο Raikkonen στον 15ο γύρο μπήκε για τη δική του αλλαγή βάζοντας κι αυτός τη σκληρή γόμα. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και η Mercedes με τον Rosberg αλλά όχι με τον Hamilton ο οποίος έβαλε τη μέση γόμα.
Στον 17ο γύρο είχαν ολοκληρωθεί οι αλλαγές των πρωτοπόρων και η πρώτη 5άδα είχε ως εξής: Hamilton (μεσαία), Vettel (σκληρά), Bottas (μεσαία), Rosberg (σκληρά), Raikkonen (σκληρά).
Ο Bottas όμως δεν κατάφερε να κρατηθεί για πολύ ώρα μπροστά από τον Rosberg και στο τέλος του 18ου γύρου ο Γερμανός τον πέρασε στο chicane μετά την 130R.
Η συνέχεια είχε μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο Raikkonen είχε κολλήσει πίσω από τον Bottas πιέζοντας για την 4η θέση και ο Rosberg πίεζε τον Vettel για τη 2η. Άλλη μία ωραία μάχη, κάπως άνιση βέβαια, εξελίθχηκε στο τέλος της 10άδας με τον Verstappen να παλεύει για τη 10η θέση με τον Alonso. O Ολλανδός πέρασε τον Ισπανό από την εξωτερική της πρώτης στροφής κι ο Alonso είπε στον ασύρματο πως ο κινητήρας του είναι σαν αυτούς στο GP2. Νωρίτερα, όταν είχε δεχθεί δύο πολύ εύκολες προσπεράσεις, είχε πει πως αυτό είναι ντροπιαστικό.
Στον 29ο γύρο ο Raikkonen άνοιξε τον χορό για το 2ο και τελευταίο pitstop κι ο Hamilton τον ολοκλήρωσε στον 32ο γύρο. Σε αυτούς τους λίγους γύρους έγιναν όλες οι προσπεράσεις. Ο Raikkonen βρέθηκε μπροστά από τον Bottas στην 4η θέση κι ο Rosberg πέρασε τον Vettel για τη 2η θέση. Έτσι στο τρίτο και τελευταίο stint η 5άδα είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen, Bottas.
Στο τελευταίο stint το ενδιαφέρον ήταν σημαντικά μειωμένο καθώς οι διαφορές μέσα στη 10άδα ήταν σταθερές. Μόνο ο Verstappen πίεζε τον Sainz για την 9η θέση και τελικά στον 46ο γύρο πέρασε!
Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Hamilton κατέκτησε την 2η νίκη του στη Suzuka αυξάνοντας τη διαφορά του στο πρωτάθλημα. Πίσω του ο Rosberg συμπλήρωσε το 1-2 της Mercedes βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους καθώς μετά τη Σιγκαπούρη υπήρχαν ερωτηματικά. Η Ferrari έκανε το 3-4 με τους Vettel-Raikkonen κι ο Bottas συμπλήρωσε την 5άδα.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε δύο εβδομάδες με το GP Ρωσίας.
Αποτελέσματα GP Ιαπωνίας
Θέση | # | Όνομα | Ομάδα | Last Lap | Int | Tyre | Pit |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | L. HAMILTON | Mercedes | 1:38.591 | 53 LAPS | H | 2 |
2 | 6 | N. ROSBERG | Mercedes | 1:39.473 | 18.900 | H (Used) | 2 |
3 | 5 | S. VETTEL | Ferrari | 1:38.771 | 1.800 | H | 2 |
4 | 7 | K. RAIKKONEN | Ferrari | 1:39.508 | 12.900 | H | 2 |
5 | 77 | V. BOTTAS | Williams Mercedes | 1:38.900 | 2.900 | H | 2 |
6 | 27 | N. HULKENBERG | Force India Mercedes | 1:39.350 | 18.800 | H | 2 |
7 | 8 | R. GROSJEAN | Lotus Mercedes | 1:39.601 | 15.800 | H | 2 |
8 | 13 | P. MALDONADO | Lotus Mercedes | 1:39.008 | 1.300 | H | 2 |
9 | 33 | M. VERSTAPPEN | Toro Rosso Renault | 1:39.306 | 22.000 | H | 2 |
10 | 55 | C. SAINZ | Toro Rosso Renault | 1:42.128 | 16.300 | H | 2 |
11 | 14 | F. ALONSO | McLaren Honda | 1:41.551 | 12.900 | H | 2 |
12 | 11 | S. PEREZ | Force India Mercedes | 1:39.079 | 4.200 | H (Used) | 3 |
13 | 26 | D. KVYAT | Red Bull Renault | 1:38.895 | 6.000 | H (Used) | 3 |
14 | 9 | M. ERICSSON | Sauber Ferrari | 1:42.427 | 9.900 | H | 2 |
15 | 3 | D. RICCIARDO | Red Bull Renault | 1:42.794 | 1.500 | H (Used) | 2 |
16 | 22 | J. BUTTON | McLaren Honda | 1:41.510 | 4.900 | M | 2 |
17 | 19 | F. MASSA | Williams Mercedes | 1:38.595 | 91.400 | M (Used) | 3 |
18 | 53 | A. ROSSI | Manor Ferrari | 1:42.425 | 27.600 | M | 2 |
19 | 28 | W. STEVENS | Manor Ferrari | 1:43.756 | 43.400 | M (Used) | 3 |
20 | 12 | F. NASR | Sauber Ferrari | STOP | M | 3 IN |