Live Test: Renault Twingo 1.0 SCe In-Touch

    Το “όλα πίσω” Renault Twingo 1.0 έκανε επιτέλους την εμφάνισή του και στο live test του Motornews. Αφού τσιμπήσουμε αρκετούς μεζέδες κατά τη διάρκεια της πενθήμερης καθημερινής μας αναφοράς, στο τέλος θα το ξεψαχνίσουμε σε μια πλήρη δοκιμή για να μάθουμε όλα τα τι και πώς της νέας λογικής του γαλλικού αυτοκινήτου πόλης.

    Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου

    Ο Δαίμων του διαχειριστικού έφαγε μια ολόκληρη ημέρα, αυτή της τελικής αναφοράς για το Renault Twingo και έτσι η χθεσινή Τρίτη βγαίνει σήμερα, αλλά ας είναι. Κάλλιο αργά. Το Twingo λοιπόν επέστρεψε στη βάση του αφού μας χάρισε πέντε ημέρες απρόσκοπτης και απολαυστικής, λόγω ευελιξίας, μετακίνησης στην πόλη και δύο ημέρες χαλαρωτικού ταξιδιού στην επαρχία. Η αστική του φύση είναι δεδομένη και σε σχέση με οτιδήποτε άλλο υπάρχει στις ίδιες ή περίπου ίδιες διαστάσεις, το Twingo κερδίζει κατά κράτος στην ευελιξία, στην ορατότητα και στην ευκολία οδήγησης.

    Renault Twingo_12 Renault Twingo_17

    Ωστόσο ακριβώς αυτή η αστική φύση έχει επιβληθεί εντελώς σε όλες τις άλλες. Έτσι, για μικρές εξορμήσεις η απότομη και “ξερή” λειτουργία της ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές δεν είναι σύμμαχος, ούτε και η σχετικά υψηλή κατανάλωση που εμείς δεν μπορέσαμε, παρότι προσπαθήσαμε, να κατεβάσουμε κάτω από τα 7,4 λίτρα. Μάλιστα, σε συγκεκριμένες ημέρες, είχε σκαρφαλώσει τα 8 λίτρα. Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι αν το ζητούμενο είναι η καθαρά αστική χρήση, τότε το Twingo είναι μια σωστή και πρακτική λύση. Αν όμως έχετε περισσότερες απαιτήσεις, τότε οι προτάσεις του ανταγωνισμού έχουν πλεονέκτημα.

    Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου

    Renault Twingo_13

    Οι αστικές μετακινήσεις με το Renault Twingo συνεχίζονται αμείωτες. Ένα διάλειμμα επαρχιακών οδών περίπου 150 χιλιομέτρων το Σαββατοκύριακο μείωσε κάπως τη μέση κατανάλωση που είχε ανέβει στα 8 περίπου λίτρα, ρίχνοντάς την στα 7,4. Όμως ακόμα και αυτό το νούμερο είναι μεγάλο για την κατηγορία -και για τις επιδόσεις του Twingo. Επίσης η συμβατική μέτρηση που σας είχαμε υποσχεθεί έδειξε περίπου τα ίδια, οπότε δεν μπορούμε να ρίξουμε το φταίξιμο στην ένδειξη του trip computer.

    Renault Twingo_11

    Το Twingo καίει και μάλιστα πολύ. Δύο ακόμα πολύ μεγάλα μειονεκτήματα για τις κυρίες που επιβαίνουν στο αυτοκίνητο εντόπισε, ποιος άλλος (;) από μια κυρία: στο αλεξήλιο του συνοδηγού δεν υπάρχει καθρεφτάκι, ενώ πουθενά στις πλευρικές επιφάνειες της οροφής δεν υπάρχει χειρολαβή. Ταξιδεύοντας με το Twingo ανακαλύψαμε ότι η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος μειώνει σημαντικά το θόρυβο από τη λειτουργία του. Σε αυτό τον τομέα, το μοντέλο πόλης της Renault αγγίζει την κορυφή. Από την άλλη πλευρά και όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το εμπρός μέρος γίνεται “νευρικό”, ενώ έντονη είναι η υποστροφή -αντίθετα από ότι θα περίμενε κανείς με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω- στις κλειστές και γλιστερές στροφές. Αν θες δε να κινηθείς σβέλτα στην τυπική ελληνική επαρχιακή άσφαλτο, το ESP θα δουλέψει υπερωρίες.

    Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου

    Renault Twingo_9

    Το θέμα της πολύ υψηλής κατανάλωσης του κινητήρα του Twingo θα λυθεί δια της κλασικής οδού. Καθώς αρνούμαστε να πιστέψουμε τη σχετική ένδειξη του trip computer, που πλέον βαίνει αυξανόμενη και δείχνει μέση κατανάλωση 8.0!!! λίτρα/100 χλμ., θα προσφύγουμε στην παραδοσιακή αλλά πάντα αξιόπιστη μέτρηση: γέμισμα του ρεζερβουάρ μέχρι το στόμιο, οδήγηση για 150 – 200 χλμ., γέμισμα πάλι μέχρι το στόμιο και υπολογισμό της πραγματικής κατανάλωσης. Ωστόσο δεν είναι μόνο η κατανάλωση που μας προβληματίζει στο Twingo. Η πίσω ανάρτηση μεταφέρει πολλούς κραδασμούς στο αμάξωμα, σε κάποιες περιπτώσεις η λειτουργία της ακούγεται αρκετά, ενώ δεν λείπουν και κάποιες εγκάρσιες μετατοπίσεις ειδικά σε συνεχόμενες ανωμαλίες. Φυσικά όλοι οι ηλεκτρονικοί “φύλακες άγγελοι” είναι παρόντες για να μην αφήσουν τίποτα να ξεφύγει από τον έλεγχο, ωστόσο στο τέλος της ημέρας το Twingo δείχνει ότι δεν φτάνει στο επίπεδο του ανταγωνισμού, τόσο σε επίπεδο κινητήρα, όσο και χώρων, κατανάλωσης και απόλαυσης οδήγησης. Η κορυφαία ευελιξία του και η νεανική αισθητική είναι σίγουρα ισχυρά πλεονεκτήματα, όχι όμως τόσο ικανά να ισορροπήσουν τα αρκετά μειονεκτήματα -τουλάχιστον στην περίπτωση αυτών που μπορούν να τα αντιληφθούν. Να έχετε ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα πάλι εδώ, αν υποθέσουμε ότι το live της F1 στην Ιαπωνία δεν σας συγκινεί, για τη λύση του μυστηρίου…

    Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου

    Το Twingo συνεχίζει να δίνει το δικό του ρεσιτάλ ευκινησίας στην πόλη. Ταυτόχρονα όμως ο κινητήρας του παίζει το δικό του κρεσέντο κατανάλωσης, καταπίνοντας 7,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Ένας κινητήρας του ενός λίτρου με ισχύ 70 ίππων, σε αμάξωμα κάτω των 900 κιλών, δεν δικαιολογείται. Υπέθεσα ότι ήταν δικό μου λάθος και όλη την ημέρα χθες και σήμερα οδηγούσα σαν ταξιτζής με λοβοτομή. Τα ίδια. Θυμάμαι δε και το αδελφό smart For Four που περίπου βρισκόταν στα ίδια επίπεδα και με ζώνουν όχι φίδια, αλλά βόες. Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας και στον κινητήρα του Twingo, που καταναλώνει όσο το Fiat 500X που είχαμε τις ίδιες μέρες για δοκιμή. Το οποίο όμως έχει κινητήρα 1.4 turbo 140 ίππων και τουλάχιστο +300 κιλά βάρος. Θα το ψάξουμε το θέμα -αν έχει κάτι να ψάξουμε και δεν είναι απλώς αδηφάγος ο κινητήρας… Έως τότε απολαμβάνουμε τις όμορφες λεπτομέρειες του αμαξώματος και κάνουμε πλάκα στους υπόλοιπους οδηγούς σε κάθε στάθμευση, καθώς μπαίνουμε σε κάτι “λαγούμια” με μια τιμονιά.

    Renault Twingo_4 Renault Twingo_8

    Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου

    Ζουμπουρλό, μικρό και με ευελιξία “καρότσι του super market” το ξαδελφάκι του Smart for two και αδελφάκι του Smart for four, το Renault Twingo, μας διευκολύνει σημαντικά στις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού. Όλη μέρα στους δρόμους λοιπόν, είχαμε μια ευχάριστη συνάντηση με τους συναδέλφους του auto greek news, την ίδια στιγμή που το Twingo ένιωθε “σαν στο σπίτι του” παρκαρισμένο δίπλα σε ένα Smart for two.

    Renault Twingo_5 Renault Twingo_6

    Δεν είναι τόσο το μικρό μήκος του κάτι παραπάνω από 3,5 μέτρα αμαξώματος του Twingo που κερδίζει τις εντυπώσεις, όσο ο ελάχιστος κύκλος στροφής που σου επιτρέπει σχεδόν να κυνηγάς την ουρά σου -και φυσικά να σταθμεύεις στην τρύπα της βελόνας. Με κινητήρα και κίνηση πίσω, το Twingo είναι ιδιαίτερο τεχνολογικά και όχι μόνο αισθητικά και αυτή η μοναδική προσέγγιση του θέματος “αυτοκίνητο πόλης” είναι που το κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Προς το παρόν αυτή η προσέγγιση κερδίζει σε επίπεδο ευελιξίας -με τον κινητήρα και την κίνηση εμπρός οι κατευθυντήριοι τροχοί δεν θα μπορούσαν να σχηματίσουν γωνία 45 μοιρών. Υπάρχουν όμως και κάποια ερωτηματικά που θα απαντήσουμε συν τω χρόνω. Ως αύριο, οδηγείτε και ευημερείτε.

    Renault Twingo_7

    Σχόλια

    Σχόλια