Live Test: Cirtroen C1 1.2 Airscape
Το χαριτωμένο μικρό της Citroen είναι κοντά μας για μερικές αποχαιρετιστήριες διαδρομές με τη μαλακή του οροφή ανοιχτή και για να μας δώσει το στίγμα των σύγχρονων μοντέλων της κατηγορίας.
To Citroen C1 1.2 Airscape είναι μαζί μας στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» και για τις επόμενες ημέρες, θα εστιάσουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου
Άλλη μια σημαντική αλλαγή, η οποία γίνεται άμεσα αντιληπτή, είναι στην ανάρτηση. Το C1 περνά με μεγαλύτερη άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου, δεν αντιδρά απότομα στις αλλαγές πορείας και δεν έχει τις υπερστροφικές τάσεις που εμφάνισαν υπό προϋποθέσεις οι “πρόγονοί” του. Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αντιλαμβάνεσαι αμέσως τις διαφορές από το παρελθόν. Νέο ταμπλό, πιο μοντέρνες και ελκυστικές γραμμές αλλά και καλύτερη ποιότητα πλαστικών από τις προηγούμενες γενιές. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, χωρίς να διεκδικούν δάφνες- προφανώς. Για τις αποσκευές, ο χώρος που σε σύγκριση με το παρελθόν, έχει μεγαλώσει κατά 29 λίτρα, είναι μικρός (196 λίτρα- από τους μικρότερους της αγοράς) αλλά έχει πολύ εύκολη πρόσβαση.
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου
Η τρίτη γενιά C1, εκτός του ότι διαφέρει σημαντικά στην εμφάνιση από τις προηγούμενες, έχει δεχθεί σημαντικές αλλαγές-βελτιώσεις και στα μηχανικά μέρη του. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η προσθήκη του 1.2 τρικύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα των 82 ίππων, η οποία του προσφέρει το «νεύρο» που του έλειπε. Βέβαια υπάρχει και το αντίτιμο αυτής της «σπιρτάδας» το οποίο είναι η αυξημένη -σε σχέση με το χιλιάρι- κατανάλωση. Πλέον κυμαίνεται μεταξύ 6,2 και 6,4 λίτρων/100χλμ.- που όμως και πάλι είναι αντικειμενικά χαμηλή. Άλλη μία σημαντική αλλαγή-βελτιώση είναι η αίσθηση του λεβιέ ταχυτήτων, είναι πιο στιβαρή, με καλό “κούμπωμα” που δεν δυσανασχετεί στις “απότομες” κινήσεις.
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου
Η μέρα ξεκίνησε αρκετά καλά αλλά γρήγορα εξελίχθηκε σε Φθινοπωρινή. Έτσι όπως εννοούν το Φθινόπωρο στη Μεγ. Βρετανία. Ένας αέρας εξαιρετικά έντονος, ευτυχώς με μικρή διάρκεια, ήταν το στοιχείο που μας ανησύχησε προς στιγμήν μια και το κούνημα που φάγαμε με το C1 ήταν για γενναίους. Στη συνέχεια και όταν έκοψε η βροχή, θέλησε η παρέα να δει τον ουρανό και το πάτημα του διακόπτη δίπλα από τον εσωτερικό καθρέπτη, έκανε την επιθυμία της παρέας, πραγματικότητα. Μάλιστα πήραμε θάρρος και το παρκάραμε -έστω και για λίγο- με ανοιχτή την οροφή. Η πλάκα είναι πως πάνω που σκεφτόμασταν για το ενδεχόμενο του να βρεθεί στο κατάλληλο σημείο από πάνω μας κάποιο περιστέρι για τα… περαιτέρω, μια ματιά ήταν αρκετή για να προσέξουμε τον αντίπαλο που είχε πάρει θέση λίγο πιο μπροστά.
Τάχιστα η οροφή έκλεισε και μας έδωσε και την ευκαιρία να δούμε την καλή της εφαρμογή, γιατί δεν πέρασαν λίγα λεπτά από το ξέσπασμα της απογευματινής μπόρας. Το ηχητικό της βροχής στο ύφασμα δίνει άλλη αίσθηση, όπως και το μικρό Citroen που σου φτιάχνει τη διάθεση με την απλότητα και την ευχρηστία του. Κάνεις το παρκάρισμα παιχνίδι και τις αστικές διαδρομές πολύ εύκολες. Σαν μηχανάκι ένα πράγμα, μόνο που εδώ δεν βρέχεσαι.
Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου
Δεν είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε σε επαφή με το Citroen C1 αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός, η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης. Σίγουρα το σοκ είναι μεγάλο αφού το C1 έρχεται να διαδεχτεί την επιβλητική BMW 420i Coupe. Η προσαρμογή είναι προφανώς λίγο περίεργη, αρχής γενομένης από το άνοιγμα της πόρτας. Μετά από τις ημέρες μας με το Βαυαρικό coupe και την ακούσια εξοικείωση με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο για τα παράθυρα, ήταν πραγματικά θέμα τύχης πως πέρασε η γωνία της πόρτας του Citroen κάτω από το σαγόνι του οδηγού… Ας είναι όμως.
Το C1 από την πρώτη στιγμή έβαλε τα δυνατά του. Παρά το γεγονός πως οι ζεστές ημέρες συνεχίζονται και η χρήση του κλιματισμού είναι επιβεβλημένη, ο κινητήρας δε φαίνεται να “την ακούει” από την έλλειψη ισχύος. Βέβαια είναι ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα και απόδοση από τους δύο που έχει στη διάθεσή του να επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής του μοντέλου. Το περιβάλλον της καμπίνας είναι ευχάριστο χάρη και στις μοδάτες ριγέ επενδύσεις, ενώ δε βλέπουμε την ώρα να κάνουμε βόλτα με την υφασμάτινη οροφή της έκδοσης Airscape μαζεμένη στο πίσω μέρος.