Motornews Test: Suzuki Celerio 1.0

    Χωρίς τυμπανοκρουσίες, σχεδόν διακριτικά, η Suzuki παρουσίασε το μικρό Celerio, που έρχεται να πάρει τη θέση του στην τριάδα των καλύτερων μοντέλων της κατηγορίας του.

    Η Suzuki το θέμα των μικρών αυτοκινήτων το ξέρει καλά. Τι καλά δηλαδή, αφού το έχει σχεδόν “τερματίσει” με τα 53 συνολικά χρόνια που ασχολείται. Η τελευταία έκδοση του Alto για παράδειγμα, μπαίνει στο hall of fame όχι τόσο με τη συνολική του αξία, όσο για το γεγονός πως του πιστώνεται η εκλεκτική συγγένεια με το Nissan Pixo. Κι αυτό, με βάση τα μεγέθη των δύο εταιρειών, είναι μάλλον παράσημο για τη Suzuki. Τι είναι όμως αυτό που θα έκανε ένα μικρό αυτοκίνητο θελκτικό ή για να το πούμε πιο σωστά, πιο θελκτικό από τα υπόλοιπα; Σήμερα που οι mainstream κατασκευαστές μικρών έχουν πάρει τη μανιέρα και έχουν στη φαρέτρα τους μικρά, πρακτικά και καλά εξοπλισμένα αυτοκίνητα, τη διαφορά μπορεί να κάνει κάποιος που θα προσφέρει περισσότερα σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, ίσως πιο μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και σίγουρα μια πολύ καλή τιμή που να κάνει το μοντέλο απόλυτα ανταγωνιστικό. Σε δεύτερη μοίρα έρχονται δεδομένα όπως π.χ. ένας δυνατός κινητήρας και μια εμφάνιση που να είναι killer. Αν και σε αυτό το τελευταίο, θα επανέλθουμε γιατί η περίπτωση του Celerio, ακουμπά το άλλο άκρο.

     Suzuki Celerio 2  Suzuki Celerio 3

    Το Celerio έχει όλα όσα χρειάζεται κάποιο μικρό αυτοκίνητο για να διαπρέψει. Η αισθητική του είναι ξεκάθαρα «ινδική» και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να το «δει» κανείς πιο επισταμένα. Από μακριά μπορεί να μη φαίνεται και τόσο αλλά όσο το πλησιάζεις, άνετα του δίνεις το βραβείο του ασχημότερου αυτοκινήτου στην αγορά, μια που ακόμα και η SsangYong δείχνει με τη νέα της γκάμα, διάθεση να παραδώσει τα σκήπτρα (αλήθεια, θυμάστε εκείνο το Rodius;). Αυτό που το «σώζει» το Celerio σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνισή του, είναι το ότι σε αυτή την κατηγορία είναι πιο εύκολο για κάποιον να κάνει τα «στραβά μάτια» σε θέματα αισθητικής, δίνοντας προτεραιότητα στην πρακτικότητα. Σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε για παράδειγμα με το Suzuki Liana- που δεν ήξερες αν είναι πιο άσχημο στην 5θυρη MPV εκδοχή του ή στη sedan και το μέγεθος αμφότερων έκανε τη μεγάλη εικόνα ακόμα πιο «σκληρή».

     Suzuki Celerio 9

    Με το εμπρός μέρος του Celerio να σηκώνει όλο το βάρος για να χαρακτηριστεί κάπως το σύνολο και το πίσω απλά να ακολουθεί, το μικρό Suzuki δεν κρύβει τις καταβολές του. Έρχεται από την Ινδία και αυτό το γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται έστω και λίγο με το αντικείμενο. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, δεν εντοπίζεται καμία έκπληξη σε σχεδιαστικό επίπεδο και είναι μάλλον η μοναδική οπτική γωνία που δεν προκαλεί αρνητικό σχόλιο. Αυτό όμως που μεταφράζεται σε πρακτικό επίπεδο από τις μεγάλες πόρτες που ανοίγουν σχεδόν κάθετα ως προς το αμάξωμα, είναι η εύκολη πρόσβαση για όλους τους επιβάτες. Το Celerio, με το μεταξόνιο των 2.425 χιλ., προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και –ιδιαίτερα- για τις αποσκευές τους. Πίσω θα κάτσουν ακόμα και αναστήματα άνω του 1,80 μ. με αξιοπρόσεκτη ευκολία για τα δεδομένα της κλάσης, ενώ σε κάθε περίπτωση μπορεί και ο οδηγός να διευκολύνει, προσαρμόζοντας τη θέση του ανάλογα, μια και το τιμόνι ρυθμίζεται τηλεσκοπικά άρα μπορεί να δώσει μερικά εκατοστά στον από πίσω, τραβώντας μπροστά το δικό του κάθισμα- το οποίο διαθέτει και ρύθμιση ως προς το ύψος. Αμφότερα τα δύο προαναφερθέντα, είναι στοιχεία που δεν συναντώνται σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας και σίγουρα μετρούν στο μακρύ κατάλογο των «+» του αυτοκινήτου. Σε αυτή τη λίστα, προφανώς και μπαίνουν τα παράθυρα των πίσω θυρών, που είναι κανονικά και όχι μόνο “tilt”, που έχει γίνει μόδα στα μικρά μοντέλα κι έχει επιβληθεί ως «χαριτωμενιά» που δικαιολογεί υποτίθεται μειωμένο κόστος. Στη δική μας περίπτωση μάλιστα, ακόμα και τα πίσω ήταν ηλεκτρικά, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη ζωή οδηγού και επιβατών. Μας συγχωρείτε για την επιμονή αλλά σε αυτό το μέγεθος αμαξώματος, είναι πολύ σημαντικό να έχεις ανέσεις που να μην είναι στοιχειώδεις. Και όλα τα παραπάνω, είναι ακριβώς τέτοια. Η υπογράμμιση της καλής χωροταξικής εικόνας, έρχεται από το χώρο των αποσκευών με τα 254 λίτρα του, ένα νούμερο λίαν σημαντικό και ικανό να κάνει τη διαφορά για το Celerio.

     Suzuki Celerio 4

    Ανάλογα καλή είναι και η εικόνα από τη διαμόρφωση του ταμπλό με τις πολλές θήκες για αντικείμενα. Από ποτήρια μέχρι τηλέφωνα, ψιλά, πορτοφόλια, όλα βρίσκουν θέση στην κεντρική κονσόλα που δείχνει να έχει δεχτεί ιδιαίτερη σχεδιαστική φροντίδα για να δίνει πόντους πρακτικότητας στο σύνολο. Ο οδηγός και ο συνοδηγός, αν είναι λίγο «ενισχυμένοι», θα εντοπίσουν μια σχετική στενότητα στο διαθέσιμο χώρο αλλά για να εξηγούμαστε: δεν είναι μικρότερο το διαθέσιμο πλάτος από το μέσο όρο της κατηγορίας. Απλά θα τους δοθεί η δυνατότητα να δικαιολογήσουν τις στενές θήκες στις εμπρός πόρτες, καθώς κάθε χιλιοστό –προφανώς- είναι πολύτιμο. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης, ευανάγνωστος και ταιριάζει στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Το πλαστικό που καλύπτει όλες τις επιφάνειες είναι σκούρο και χάρη στο «παιχνίδισμα» με τα ανοιχτόχρωμα διακοσμητικά, δείχνει πιο πολυτελές.

     Suzuki Celerio 5

    Κάτω από το εμπρός καπό, βρίσκουμε τον τρικύλινδρο χιλιάρη των 68 ίππων, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που του δίνουν Euro 6 διαβατήριο. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό σύνολο στο είδος του.  Σύμφωνα με τη Suzuki, το αλουμινένιο σύνολο του 1,0 λίτρου είναι ικανό για περιορισμό της κατανάλωσης μόλις στα 5,1 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του αυτοκινήτου στα χέρια μας, το νούμερο αυτό φάνηκε εύκολα εφικτό. Γενικά για τον κινητήρα, αξίζει να κρατήσουμε τόσο τις εκπομπές ρύπων του (99 γρ. CO2/ χλμ) που του δίνουν «ελευθέρας» για το πολύπαθο κέντρο της πρωτεύουσας, χώρια του κόστους τελών κυκλοφορίας, αλλά και το ότι είναι εύστροφος και ψυχωμένος σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοσή του, χωρίς να χάνει το πολιτισμένο ύφος του ακόμα και όταν πιεστεί. Η ευστροφία και η ελαστικότητά του, είναι τα στοιχεία που «λάμπουν» από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που κάνεις μαζί του, ακόμα και όταν έχεις 4 ενήλικους επιβάτες στην καμπίνα προσθέτοντας περίπου 400 κιλά στα 880 του απόβαρου.

     Suzuki Celerio 8

    Μια εξίσου ευχάριστη έκπληξη από το Celerio, είναι και η διάθεσή του να σου δώσει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο. Οδηγώντας το, δεν αισθάνεσαι τους συνήθεις εγκλωβισμούς των μικρών αυτοκινήτων πόλης και έχεις στα χέρια σου εξαιρετική αίσθηση κατευθυντικότητας και ευστάθειας. Υπό αυτό το πρίσμα εκτιμάται ακόμα καλύτερα η ρύθμιση της ανάρτησης. Η σχετικά μαλακή ρύθμιση επιτρέπει προφανώς τις κλίσεις στις στροφές, κρατώντας παράλληλα και τους επιβάτες σε καλό επίπεδο άνεσης. Παρά τα στενά και μικρά σε διάμετρο ελαστικά (σημείο των καιρών: θεωρούνται μικρά τα 14άρια σε αυτήν την κατηγορία…) η πρόσφυση φαίνεται εξαιρετική τηρουμένων των αναλογιών. Γενικά «κρατάμε» και το ότι το Celerio θα ανταποκριθεί θαυμάσια σε μικρά ταξίδια, δείχνοντας χαρακτήρα και διάθεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

     Suzuki Celerio 6  Suzuki Celerio 12

    Όλα τα παραπάνω, με τιμή εκκίνησης τα 8.990€ (με απόσυρση και τις τρέχουσες προσφορές της Suzuki για το μοντέλο) δείχνουν ακόμα καλύτερα. Το Suzuki Celerio είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων που σε κερδίζει με το χαρακτήρα του και μαθαίνεις να το συμπαθείς εμφανισιακά, όλο και περισσότερο. Κι ας μη γυρνάς –τουλάχιστον στην αρχή- να το κοιτάξεις μετά το παρκάρισμα. Με ακαταμάχητο πλεονέκτημα τη χαμηλή βασική του τιμή, το Celerio μπορεί να τοποθετηθεί ψηλά στη λίστα όσων ψάχνουν για ένα καλό και φθηνό βασικό μεταφορικό μέσο. Εμάς πάντως εδώ στο Motornews, μας κέρδισε.

     Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

     Suzuki Celerio 14

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 998 κ.εκ.
    Κύλινδροι 3 σε σειρά
    Ισχύς 68 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ
    Ροπή 9.2 Kgm στις 3.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ
    Μήκος 3,600 μέτρα
    Πλάτος 1,600 μέτρα
    Ύψος 1,540 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,425 μέτρα
    Βάρος 880 κιλά
    Χώρος αποσκευών 254 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 5.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 4.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 3.7 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 14,0″
    Τελική ταχύτητα 155 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 8.990€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια