Motornews Test: Fiat 500X 1.6 MTJ II 120PS

    Ο crossover χαρακτήρας είναι το σημείο διαφοροποίησης του Χ από την υπόλοιπη, τυπική γκάμα της Fiat. Είναι και το στοιχείο που δίνει την ώθηση σε αυτή την εναλλακτική του 500 να ξεχωρίσει πραγματικά.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που η Fiat «πειραματίζεται» στο να παντρέψει χαρακτηριστικά διαφορετικών κατηγοριών. Η συνεργασία με τη Jeep προσφέρει τη δυνατότητα και για ουσιαστική αναβάθμιση των χαρακτηριστικών που έχουν να κάνουν με την αίσθηση της «περιπέτειας» στο 500Χ που προφανώς ποντάρει στο στοιχείο της διαφοροποίησης από τα «κοινά» μικρομεσαία. Το ότι τα crossover είναι της μόδας και κερδίζουν διαρκώς έδαφος σε επίπεδο πωλήσεων, είναι το κλειδί για την επιλογή της Fiat που είχε και στο παρελθόν πολύ καλό μικρομεσαίο στη γκάμα της (βλ. τελευταία γενιά Bravo) αλλά δεν είχε αυτό το «κάτι παραπάνω» για να τραβήξει αγοραστές από το μεγάλο πάρκο της κατηγορίας. Μένοντας στους πιστούς ιταλόφιλους δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις για εμπορική επιτυχία- ειδικά σε μια τόσο δύσκολη κλάση όπως είναι αυτή των μικρομεσαίων. Με το 500Χ λοιπόν, η Fiat όπως φαίνεται γυρίζει το φύλλο.

    Fiat 500X 3

    Η εξωτερική εμφάνιση του 500Χ είναι αναμφίβολα ένα δυνατό χαρτί πάνω στο οποίο  μπορεί να στοιχηματίσει η Fiat για το μέλλον του μοντέλου. Αποστασιοποιημένο από τις επιλογές του παρελθόντος, το 500Χ έχει χαρακτήρα και μάλιστα καλαίσθητο, στοιχείο ικανό να φέρει αρκετούς καινούργιους πελάτες στην εταιρεία. Το διαφορετικό κοινό που λέγαμε νωρίτερα. Η φρέσκια αισθητική του εμπρός μέρους που παραπέμπει σαφώς πιο ξεκάθαρα στο μικρό 500 σε αντίθεση με το πλαδαρό 500L και συνδυάζει το δυναμισμό με τις αρμονικές γραμμές. Το προφίλ του μοντέλου γίνεται ιδιαίτερα θελκτικό από τις πολλές γυάλινες επιφάνειες, ενώ και το πίσω μέρος γίνεται αρεστό παρά το ότι αισθητικά κρίνεται λιγότερο πετυχημένο από ότι το εμπρός. Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, τα προστατευτικά πρόσθετα στους προφυλακτήρες δίνουν το στίγμα του light περιπετειώδη χαρακτήρα, κάτι που και στο πλάι τονίζεται με τα πρόσθετα πλαστικά σε μαύρο ματ στα φτερά και τα μαρσπιέ.

    Fiat 500X 6

    Στο εσωτερικό τα κοινά σημεία με το 500 δεν είναι πολλά. Αρκετές είναι όμως οι παραπομπές και προφανώς αυτό δεν είναι κακό. Κάθε άλλο. Το μεγάλο, τεράστιο hit της Fiat είναι το μικρό της 500 και εννοείται πως θα το «ξεζουμίσει» σε όλα τα επίπεδα- και πολύ καλά θα κάνει.  Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα αρκετά ευχάριστο και φωτεινό περιβάλλον, χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Λίγο η ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό, λίγο η αισθητική επιτυχία συνολικά του διακόσμου αλλά και της εργονομίας στην καμπίνα, μαζί με την προσεγμένη ηχομόνωση δίνουν εύκολα το θετικό πρόσημο στον τομέα των εντυπώσεων. Το μεταξόνιο των 2.570 χιλ. προϊδεάζει για τους ικανοποιητικούς χώρους των επιβατών -ιδιαίτερα για τους πίσω και τα γόνατά τους- και για άλλη μια φορά (σε μοντέλο της Fiat) πιστώνεται χωροταξική επάρκεια για άνετη μεταφορά τεσσάρων ή και πέντε επιβατών. Το πλάτος άλλωστε κρίνεται επίσης ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο χώρος των αποσκευών των 350 λίτρων είναι επαρκής. Η διαμόρφωση του αμαξώματος στο πίσω μέρος με την κλίση της πόρτας του χώρου αποσκευών, δεν προσθέτει κάτι σημαντικό ως όφελος σε επέκταση του χώρου στην περίπτωση που «καταργηθεί» η εταζέρα- και αυτό προφανώς είναι ένα μικρό πλήγμα σε αυτό το τυπικό στοιχείο υπεροχής των 5θυρων. Οι δυνατότητες επέκτασής του με το ασύμμετρα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα (φτάνει σε χωρητικότητα μέχρι και τα 1.000 λίτρα) δίνουν credits πολυμορφικότητας στο 500X.

    Fiat 500X 2

    Ο κινητήρας δεν μας είναι καινούργιος. Τον έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου και όχι μόνο. Με αυτό τον κινητήρα είχαμε οδηγήσει το Jeep Renegade με το οποίο τα κοινά χαρακτηριστικά δεν περιορίζονται εκεί. Στο Renegade –που συνολικά μας άρεσε πολύ- είχαμε ξεχωρίσει το μοτέρ για τον εκδρομικό του χαρακτήρα και τη λογική του κατανάλωση, παρά την αμφιλεγόμενη αεροδυναμική του μοντέλου της Jeep, στον ανοιχτό δρόμο. Στο 500Χ η εικόνα είναι αναλογικά λίγο καλύτερη με το δυνατό σημείο του να είναι η κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο. Διακρίνεται για τη σχετικά τραχιά λειτουργία του, ενώ με τα δεδομένα των νεότερων κινητήρων του ανταγωνισμού, το lag στις χαμηλές στροφές είναι μάλλον μεγάλο (η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ.). Οι 6 σχέσεις του κιβωτίου, με τον εξαιρετικό επιλογέα, βοηθούν στο ξεδίπλωμα των αρετών του κινητήρα που αρέσκεται στο στροφάρισμα λίγο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Από την εμπειρία μας μαζί του, τόσο στο Renegade όσο και στο 500Χ με τα οποία κάναμε αρκετά χιλιόμετρα, το κλειδί είναι η σταθερότητα στην ταχύτητα κίνησης με τη διατήρηση των στροφών λειτουργίας μόλις κάτω από την ένδειξη των 2.000 σ.α.λ. Εκεί είναι που με το ταχύμετρο κοντά στα 100 χλμ./ώρα, μπορείς να κατεβάσεις τη μέση κατανάλωση σε επίπεδα υβριδικού μοντέλου.

    Fiat 500X 4

    Μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων βρίσκεται ο διακόπτης για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, που είναι άλλωστε και ένα από τα στοιχεία που αυξάνουν το ενδιαφέρον του μοντέλου από κάθε άποψη. Η default επιλογή είναι στο Auto και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο ακόμα ρυθμίσεων, Sport και Traction, τονίζοντας ανά περίπτωση το ύφος της απόδοσης του κινητήρα και της λειτουργίας του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Στη επιλογή Sport, όταν και η απόκριση γίνεται λίγο (αλλά αισθητά) πιο άμεση, το σύνολο δείχνει πως μπορεί να αντεπεξέλθει ακόμα και σε απαιτητική οδήγηση. Είναι και η θέση οδήγησης τέτοια που αν εξαιρέσεις την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, άνετα θεωρείς πως είσαι σε ένα καλά στημένο μικρομεσαίο και μπορείς να αναζητήσεις τα όρια της πρόσφυσης. Σε συνθήκες πίεσης, το πλαίσιο ανταποκρίνεται θαυμάσια και η ανάρτηση δικαιολογεί τη σκληρή της ρύθμιση- που σε νορμάλ συνθήκες μπορεί και να εγείρει παράπονα από τους επιβάτες. Στιβαρό και ευθύβολο, το σύνολο προφανώς ξεπερνάει τις δυνατότητες του κινητήρα με τους 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. (που είναι προφανώς ψηλά για τον diesel κινητήρα που έχει κόφτη στις 5.500 σ.α.λ.) και κάνει τα 1.320 κιλά του αμαξώματος να φαίνονται πολύ λιγότερα σε δρόμους με στροφές. Τοποθετείται εύκολα και με ακρίβεια, στρίβει με θαυμαστή σταθερότητα, ενώ το σύστημα πέδησης είναι σε κάθε περίπτωση ανθεκτικό και άκρως αποδοτικό.

    Fiat 500X 12

    Το 500Χ είναι ένα μοντέλο που μας κέρδισε σε όλους τους τομείς. Ένα αυτοκίνητο που έχει απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που μπορεί να θέσει κάποιος και που τιμολογιακά τοποθετείται μάλλον λογικά και σωστά. Με 20.470€ τιμή εκκίνησης με τον 1.600άρη Multijet II είναι μια εξαιρετική περίπτωση οικογενειακού αυτοκινήτου, από αυτά που σε κάνουν να γυρνάς και να τα κοιτάς όταν τα παρκάρεις. Και να χαμογελάς γιατί έχει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα αυτοκίνητο γοητευτικό και όχι μόνο σε επίπεδο λογιστικής προσέγγισης με ανάλυση του κόστους ετήσιας χρήση, που και εκεί μια χαρά τα καταφέρνει.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Fiat 500X 5

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός 1. 598 κ.εκ.
    Κύλινδροι 4 σε σειρά
    Ισχύς 120 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ
    Ροπή 32.6 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτων Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ
    Μήκος 4,278 μέτρα
    Πλάτος 1,796 μέτρα
    Ύψος 1,600 μέτρα
    Μεταξόνιο 2,570 μέτρα
    Βάρος 1.320 κιλά
    Χώρος αποσκευών 350 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης 4.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης 3.8 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό 4.1 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα 10,5″
    Τελική ταχύτητα 186 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 20.470€ (με απόσυρση)

    Σχόλια

    Σχόλια